افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

رنگ محبوبی که روی پرچم هیچ کشوری نیست

  • کد خبر : 33441
رنگ محبوبی که روی پرچم هیچ کشوری نیست

دیگری پرچم نیکاراگوئه است که حاوی رنگین کمانی با نوار بنفش است که برای دیدن آن نیاز به ذره بین دارد، چرا فقط دو کشور با رنگ بنفش بر روی پرچم هایشان هستند و آنقدر به چشم نمی آیند؟ بنفش نماد سلطنت بود، بنابراین منطق حکم می‌کند که آن را روی پرچم‌های بیشتری ببینیم. پس […]

دیگری پرچم نیکاراگوئه است که حاوی رنگین کمانی با نوار بنفش است که برای دیدن آن نیاز به ذره بین دارد، چرا فقط دو کشور با رنگ بنفش بر روی پرچم هایشان هستند و آنقدر به چشم نمی آیند؟

بنفش نماد سلطنت بود، بنابراین منطق حکم می‌کند که آن را روی پرچم‌های بیشتری ببینیم. پس چرا رنگ بنفش در پرچم های ملی بیشتر استفاده نمی شود؟

درک اینکه چرا رنگ بنفش روی پرچم ها نیست، اگر به نحوه انجام آن نگاه کنیم، آسان تر است. تاریخچه رنگ بنفش به ما سرنخی از کمیاب بودن آن می دهد. بیایید سفری به گذشته به دنیای مدیترانه عصر برنز داشته باشیم تا در مورد منشاء رنگ بنفش بدانیم.

اولین استفاده از رنگ بنفش به عصر برنز در شهر فینیقی صور برمی گردد. از این رو این رنگ به عنوان بنفش تیری شناخته شد. فنیقی ها در منطقه شام ​​زندگی می کردند. در طول عصر برنز، فنیقی ها بر راه های تجاری مدیترانه تسلط داشتند و آنها را به یک ابرقدرت دریایی تبدیل می کردند.

در طول قرن پانزدهم ق. سی، فینیقیان فداکار حلزون مورکس را کشف کردند، گونه ای از حلزون دریایی که مخاطی ترشح می کند که می توانیم از آن برای ایجاد رنگ استفاده کنیم. رنگ بنفش بود. شواهد اخیر نشان می دهد که مینوی ها مدت ها قبل از فنیقی ها در مورد ساخت رنگ می دانستند.

فنیقی ها پیشگام تجارت گسترده رنگ بنفش بودند. اگرچه فنیقی ها مشتاق بودند اکتشاف جدید خود را با تمدن های همسایه مبادله کنند، اما تولید آن را کاملاً مخفی نگه داشتند.

بنفش نه تنها امروزه به ندرت بر روی پرچم ها دیده می شود، بلکه هرگز قبل از قرن بیستم برای نشان دادن یک پادشاهی یا کشور استفاده نمی شد. اما، یک توضیح بسیار ساده وجود دارد که چرا؛ زمانی بنفش گران‌ترین رنگ تولید شده بود. در واقع، تا سال 1800، ارزش رنگ بنفش بیشتر از وزن آن در طلا بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.