افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

زونا احتمال ابتلا به اختلالات شناختی را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 333569
زونا احتمال ابتلا به اختلالات شناختی را افزایش می دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو با این حال، این به ویژه برای مردانی که قبلا حامل ژن APOE4 بودند، صادق بود، که خطر زوال شناختی و زوال عقل را افزایش می‌دهد. دکتر شارون کورهان“، نویسنده اصلی بیمارستان زنان و بریگام بوستون گفت: «یافته‌های ما پیامدهای بلندمدتی دارند. تبخال و اهمیت تلاش های […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دارو با این حال، این به ویژه برای مردانی که قبلا حامل ژن APOE4 بودند، صادق بود، که خطر زوال شناختی و زوال عقل را افزایش می‌دهد.

دکتر شارون کورهان“، نویسنده اصلی بیمارستان زنان و بریگام بوستون گفت: «یافته‌های ما پیامدهای بلندمدتی دارند. تبخال و اهمیت تلاش های بهداشت عمومی برای جلوگیری و ترویج جذب واکسن تبخال برجسته می کند

کورهان وی گفت: با توجه به افزایش تعداد افراد در معرض خطر یک تست این بیماری دردناک و اغلب ناتوان کننده است و در دسترس بودن واکسن بسیار زیاد است موثرواکسیناسیون تبخال می تواند فرصتی ارزشمند برای کاهش بار باشد. تبخال و احتمالاً بار زوال شناختی بعدی را کاهش دهد.”

تبخال این بیماری توسط همان ویروسی ایجاد می شود که باعث آبله مرغان در جوانی می شود. ویروس آبله مرغان زوستر. سپس ویروس ناپدید می شود، اما می تواند دوباره ظاهر شود و ایجاد کند تبخال زیرا دفاع از سیستم ایمنی در سنین بالا کاهش می یابد.

طبق گفته تیم کورهانداده ها در مورد اینکه آیا تبخال نظرات متناقضی در مورد اینکه آیا می تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد یا خیر وجود دارد.

زوال شناختی می تواند پیشرو بیماری آلزایمر یا زوال عقل باشد، اگرچه نه همیشه مثل این این نیست

مطالعه جدید داده های بیش از 149000 نفر را بررسی کرد. شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌هایی را هر دو سال یکبار تکمیل کردند که شامل مواردی در مورد بود تبخال و این یک نقص شناختی بود.

به گفته محققان، هر سابقه تبخال با احتمال 20 درصد بیشتر علائم ذهنی اختلال شناختی همراه است. حاملان ژن APOE4 مرتبط با زوال عقل در معرض خطر هستند یک تست به تبخال برای مردانی که تبخال اگر مبتلا می شدند حتی بیشتر بود، اما در مورد زنان اینطور نبود.

ویروس تبخال چگونه می تواند به مغز آسیب برساند؟

به گزارش گروه کورهاناین می تواند به رگ های خونی در بدن و/یا مغز آسیب برساند و به مرور زمان بر شناخت تأثیر بگذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=333569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.