افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

تظاهرات 550 هزار نفری علیه نتانیاهو برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

  • کد خبر : 33340
تظاهرات 550 هزار نفری علیه نتانیاهو برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از که در بی‌سی‌نیوز، هزاران صهیونیست در اعتراض به طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری سیستم قضایی در بیت تظاهرات کردند. مقدس و همیشه آویو اعتراض کردند. سازمان دهندگان تظاهرات ضد نتانیاهو تعداد اولیه معترضان شنبه شب را حدود 550 هزار نفر اعلام کردند. تظاهرات روز شنبه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از که در بی‌سی‌نیوز، هزاران صهیونیست در اعتراض به طرح‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازنگری سیستم قضایی در بیت تظاهرات کردند. مقدس و همیشه آویو اعتراض کردند.

سازمان دهندگان تظاهرات ضد نتانیاهو تعداد اولیه معترضان شنبه شب را حدود 550 هزار نفر اعلام کردند. تظاهرات روز شنبه این هفته بیست و نهمین هفته اعتراض علیه نتانیاهو در نظر گرفته شده است.

قبل از اعتراضات شنبه شب همیشه آویوده ها هزار معترض به بیت از شنبه شب. مقدس رفته بودند

همچنین روز شنبه، بیش از 100 رئیس ارشد سابق امنیتی، از جمله فرماندهان نظامی بازنشسته، کمیسران پلیس و روسای سازمان های اطلاعاتی، روز شنبه به معترضان پیوستند و نامه ای را به نتانیاهو امضا کردند که در آن او را متهم به به خطر انداختن ارتش اسرائیل کردند و از او خواستند که طرح خود را متوقف کند.

امضا کنندگان این نامه عبارتند از «ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل وحضرت موسی یالون“، رئیس سابق ارتش و وزیر جنگ. هر دو رقبای سیاسی نتانیاهو هستند.

مقامات پیشین نوشتند: «این طرح آنچه را که در جامعه مشترک است در هم می‌کوبد، مردم را تفرقه می‌اندازد، ارتش اسرائیل را متلاشی می‌کند و ضربه مهلکی به امنیت اسرائیل وارد می‌کند».

در این نامه همچنین آمده است: روند پیشنهادی نتانیاهو ناقض قرارداد اجتماعی است که 75 سال است بین اسرائیل و هزاران افسر و سرباز ذخیره زمینی، هوایی، دریایی و اطلاعاتی وجود دارد.

نتانیاهو و متحدان راست افراطی او استدلال می کنند که اصلاحات اساسی برای محدود کردن آنچه که آنها می گویند اختیارات بیش از حد قضات انتخاب نشده مورد نیاز است. اما منتقدان او می گویند که این طرح سیستم کنترل و تعادل را از بین می برد. همیشه هفت او را در مسیر حکومت استبدادی قرار می دهد.

طرح پیشنهادی نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی و حذف نظارت دیوان عالی کنست این رژیم با انتقاد شدید رهبران تجاری و پزشکان رژیم صهیونیستی مواجه شده است و تعداد زیادی از نیروهای ذخیره نظامی در یگان های کلیدی ارتش گفته اند در صورت تصویب این طرح، انجام وظیفه نظامی خود را متوقف خواهند کرد.

پس از هفت ماه متوالی از پایدارترین و شدیدترین تظاهراتی که رژیم صهیونیستی تا به حال به خود دیده است، جنبش اعتراضی مردمی به تب و تاب رسیده است.

از سوی دیگر، رنگ بن دیوید، تحلیلگر نظامی برای روزنامه عبری زبان شاخص وی در یادداشتی با انتقاد از سیاست های نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ضربه ای که نتانیاهو به ارتش اسرائیل وارد کرد یک دهه طول می کشد تا جواب دهد.

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در سرزمین های اشغالی به لایحه اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو، اخیرا چند ژنرال از دستگاه های مختلف رژیم صهیونیستی نیز به این موج اعتراضات پیوستند.

بر اساس این گزارش، ژنرال های صهیونیست برکناری کابینه نتانیاهو را حد و مرز خواسته های خود اعلام کرده اند. هستند. خبرنگار روزنامه یدیوث آهارانوت اعلام کرد که “خیر ارگمان، “رئیس سابق سرویس”شابک” یکی از کسانی است که به مخالفان کابینه نتانیاهو پیوست.

«اسرائيل ضعیفژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در بیانیه ای با اشاره به تشدید نارضایتی نظامیان از سیاست های کابینه نتانیاهو اذعان کرد که اسرائیل در آستانه یک جنگ تمام عیار واقعی است.

این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که با ادامه این درگیری داخلی و تهدید بیش از هزار نفر از پرسنل نیروی هوایی مبنی بر امتناع از خدمت سربازی، باید منتظر یک بحران بسیار خطرناک باشیم.

در ماه‌های اخیر، طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو که اخیراً در آن تصویب شد کنست رژیم صهیونیستی در موج اول تایید شد، اعتراضات و اعتصابات گسترده ای را برانگیخت و طی آن صدها نظامی رژیم صهیونیستی از خدمت سربازی خارج شدند.

لازم به ذکر است که بیش از 28 هفته است که اراضی اشغالی شاهد موجی از اعتراضات گسترده نسبت به طرح جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام اصلاحات قضایی بوده است، بدون اینکه کابینه از تصمیم خود مبنی بر ارائه لایحه به این کشور عقب نشینی کند. کنست و تایید آن وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.