افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

هشدار جدی برای گذاشتن بطری آب در خودرو!

  • کد خبر : 33319
هشدار جدی برای گذاشتن بطری آب در خودرو!

در اوج گرمای تابستان باید مراقب بطری آب داخل ماشین باشید. زیرا ترکیب گرمای بیش از حد و بطری پلاستیکی می تواند باعث آتش سوزی شود. در این روزهای گرم تابستان، احتمالاً یک بطری آب همراه خود دارید تا هر از چند گاهی به لب هایتان طراوت ببخشید. با این حال، بهتر است هنگام قرار […]

در اوج گرمای تابستان باید مراقب بطری آب داخل ماشین باشید. زیرا ترکیب گرمای بیش از حد و بطری پلاستیکی می تواند باعث آتش سوزی شود.

در این روزهای گرم تابستان، احتمالاً یک بطری آب همراه خود دارید تا هر از چند گاهی به لب هایتان طراوت ببخشید. با این حال، بهتر است هنگام قرار دادن بطری آب در داخل خودرو مراقب باشید، زیرا احتمال وقوع آتش سوزی غیرممکن نیست. در واقع، اگر فقط چند عامل وجود داشته باشد، بطری می تواند باعث حادثه ای شود که نباید اتفاق بیفتد. اگرچه احتمال این اتفاق بسیار کم است.

با این ۶ عادت غذایی، چربی شکم خود را آب کنید

احتمال آتش سوزی داخل کابین خودرو به دلیل وجود بطری آب.

یک بطری پلاستیکی آب در معرض نور مستقیم خورشید می تواند گرما را در نقطه خاصی از داخل کابین خودرو متمرکز کند. حال اگر این نقطه نیز یک جسم قابل اشتعال باشد، باید انتظار دو حالت را داشته باشید. یا فقط یک هاله کوچک به دلیل گرما در آن وجود دارد یا در بدترین حالت، آتش شدید صندلی ها و شاید حتی بقیه کابین را فرا می گیرد.

البته آتش سوزی خودرو به دلیل بطری پلاستیکی بدترین احتمال ممکن است که می تواند به واقعیت تبدیل شود. به عبارت دقیق تر، برای رخ دادن چنین اتفاقی، اول از همه باید دمای هوا بالاتر از حد نرمال باشد. پس از آن بطری باید شفاف و حاوی ماده شفافی مانند آب باشد و در نهایت در قسمتی از کابین مانند صندلی دانش آموز قرار گیرد که نور خورشید مستقیما به آن برسد.

اکنون که نور خورشید از بطری پلاستیکی شفاف عبور کرده و آب موجود در بطری به عنوان یک عدسی عمل کرده است، نور بزرگنمایی شده حاصل از این فرآیند روی نقطه خاصی متمرکز می شود. اگر این نقطه نیز قابل اشتعال باشد، می توان انتظار داشت که مشتعل شود. عملاً شبیه آزمایشاتی است که کودکان در مدرسه انجام می دهند.

اگر همیشه نکات احتیاطی را رعایت می کنید یا احساس می کنید که فرد بدشانسی هستید، برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی، نباید بطری آب را در کابین خودروی خود قرار دهید یا آن را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.