افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
7

تشنج های شدید، به ویژه در میان اقلیت ها در حال افزایش است

  • کد خبر : 3331
تشنج های شدید، به ویژه در میان اقلیت ها در حال افزایش است

منو خانه صرع اخبار ارجاع نمایش اسلاید فیلم های داروها یک متخصص مغز و اعصاب پیدا کنید راهنمای صرع بررسی اجمالی انواع و خصوصیات تشخیص و آزمایشات رفتار مدیریت و پشتیبانی مربوط به صرع مغز و سیستم عصبی سلامت کودکان بررسی کننده تداخل دارویی صرع میوکلونیک نوجوانان سندرم Lennox-Gastaut صرع اخبار منو تشنج های شدید، […]


منو

تشنج های شدید، به ویژه در میان اقلیت ها در حال افزایش است

نوشته دنیز مان

خبرنگار HealthDay

دوشنبه، 5 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها از تشنج‌های طولانی‌مدت و خطرناکی که به عنوان وضعیت صرع شناخته می‌شود، رنج می‌برند و سیاه‌پوستان تقریباً دو برابر بیشتر از سفیدپوستان این تشنج‌ها را تجربه می‌کنند.

اینها یافته های اصلی تحقیقات جدید است که در مورد بستری شدن در بیمارستان به دلیل وضعیت صرع از سال 2010 تا 2019 در سراسر ایالات متحده است.وضعیت صرع به تشنجی گفته می شود که بیش از 5 دقیقه طول بکشد. برخی از افراد ممکن است در این حالت دچار تشنج شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است گیج به نظر برسند یا به نظر بیایند که در حال رویاپردازی هستند. وضعیت صرع یک ​​اورژانس است و نیاز به درمان در بیمارستان دارد.

این مطالعه برای بیان اینکه چرا این تشنج های شدید در حال افزایش هستند طراحی نشده است، اما محققان نظریه های خود را دارند. دکتر گابریلا تانتیلو، نویسنده این مطالعه، گفت: “ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییر تعاریف وضعیت صرع در طول زمان مرتبط باشد.”

تانتیلو، استادیار عصب‌شناسی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون، می‌گوید: «همچنین، تشنج، از جمله تشنج‌های بدون تشنج، توسط جامعه پزشکی و عموم مردم به رسمیت شناخته می‌شود».

برای این مطالعه، محققان نزدیک به 490000 بستری شدن در بیمارستان را به دلیل وضعیت صرع بررسی کردند. این نرخ ها به طور قابل توجهی در طول دوره مطالعه افزایش یافته است، به ویژه در میان اقلیت ها.

علاوه بر این، اقلیت هایی که وضعیت صرع را تجربه کردند، بیشتر به درمان های پیشرفته، از جمله لوله تنفسی یا لوله تغذیه نیاز داشتند.

تانتیلو گفت: «از اینکه دیدم تفاوت‌ها در بروز وضعیت صرع برای اقلیت‌ها متأسفانه از سال 2010 تا 2019 با وجود آگاهی بیشتر از وضعیت صرع و تشنج، و تغییرات بیمه‌ای با افزایش پوشش در طول زمان، همچنان ادامه داشته و حتی افزایش یافته است، متعجب شدم.

این مطالعه نشان داد که افراد مسن تا شش برابر بیشتر در معرض خطر مرگ در طول بستری شدن در بیمارستان با وضعیت صرع بودند و در مقایسه با افراد جوان مبتلا به این تشنج، بیشتر به لوله‌های تنفسی یا لوله‌های تغذیه نیاز داشتند.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که مانیتورهای الکتروانسفالوگرام (EEG) که فعالیت الکتریکی مغز را ثبت می‌کند، به طور گسترده‌تری برای افرادی با درآمد بالاتر یا افرادی که در بیمارستان‌های آموزشی شهری درمان می‌شوند، در دسترس است.

تانتیلو گفت، مواردی وجود دارد که به مراقبت عادلانه تر از افراد مبتلا به صرع کمک می کند. او خاطرنشان کرد: «ما باید علل زمینه‌ای صرع وضعیت را درک کنیم، زیرا آنها بر اساس عوامل اجتماعی جمعیت‌شناختی متفاوت هستند، که نیازمند تحقیقات و سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی دولت، گروه‌های اجتماعی و بشردوستانه است.»

او توضیح داد که وضعیت صرع می تواند نتیجه صرع کنترل نشده، خونریزی مغزی، تومور مغزی یا یک بیماری زمینه ای شدید مانند مننژیت باشد.

تانتیلو گفت: «برای مواردی از وضعیت صرع که به طور بالقوه قابل پیشگیری هستند، مانند افراد مبتلا به صرع، بهبود سواد سلامت و کاهش انگ مرتبط با تشنج در جامعه کمک می‌کند تا بیماران بیشتری درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

اقلیت ها در مطالعات احتمال کمتری داشتند که از وضعیت صرع بمیرند. این ممکن است به این دلیل باشد که افراد مبتلا به صرع به دلیل سطوح پایین داروهای ضد تشنج، بهتر از همتایان خود که دلایل دیگری برای این بیماری دارند، مانند خونریزی مغزی یا کمبود اکسیژن در مغز، رفتار می کنند.

تانتیلو گفت که گسترش دسترسی به مراقبت های سرپایی نیز می تواند به پر کردن برخی از این شکاف ها کمک کند.

به گفته تانتیلو، علاوه بر این، تلاش برای تنوع بخشیدن به نیروی کار پزشکی در مغز و اعصاب نیز ممکن است اعتماد و ارتباط بیمار-پزشک را بهبود بخشد، و تعصبات ضمنی و نابرابری سلامت را در طول زمان کاهش دهد.

دکتر دانیل لوونشتاین گفت: یافته ها وحشتناک هستند اما تعجب آور نیستند. او استاد و نایب رئیس بخش نورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو است. “تصویر بزرگ این است که بار دیگر نابرابری هایی را که در سیستم مراقبت های بهداشتی بر اساس نژاد و طبقه اجتماعی-اقتصادی وجود دارد، آشکار می کند.”

وی خاطرنشان کرد: چنین تفاوت هایی در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها و شرایط مشاهده می شود.

لوونشتاین که در مطالعه جدید شرکت نداشت، گفت: درمان وضعیت صرع شامل مداخله در اسرع وقت با بنزودیازپین و/یا سایر داروهای ضد تشنج است. میزان خوب بودن یک فرد بر اساس علت زمینه ای است زیرا برخی از علل قابل درمان تر از سایرین هستند.

این یافته ها روز جمعه در نشست سالانه انجمن صرع آمریکا در نشویل ارائه شد. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

اطلاعات بیشتر

بنیاد صرع اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت صرع دارد.

منابع: Gabriela Tantillo، MD، MPH، استادیار، نورولوژی، کالج پزشکی Baylor، هیوستون. دانیل لوونشتاین، MD، پروفسور رابرت بی و الینور ایرد، و نایب رئیس، نورولوژی، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو. ارائه، انجمن صرع آمریکا، نشست سالانه، 2 تا 6 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.