افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

اعلام زمان احتمالی عمره و توضیحاتی درباره ثبت نام جدید حج، سفر اربعین و سوریه

  • کد خبر : 333039
اعلام زمان احتمالی عمره و توضیحاتی درباره ثبت نام جدید حج، سفر اربعین و سوریه

به گزارش بازار، سید عباس حسینی که همزمان با راهپیمایی اربعین به عراق در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل صف برای خرید رایگان فیش حج و احتمال ثبت نام مجدد. اسلامی با در نظر گرفتن استعداد عربستان سعودی و سرانه محدود منا و عرفات، به هر هزار نفر […]

به گزارش بازار، سید عباس حسینی که همزمان با راهپیمایی اربعین به عراق در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل صف برای خرید رایگان فیش حج و احتمال ثبت نام مجدد. اسلامی با در نظر گرفتن استعداد عربستان سعودی و سرانه محدود منا و عرفات، به هر هزار نفر از ساکنان یک کشور سهمیه ای برای حج تعلق می گیرد. بر اساس آخرین آمار جمعیتی ایران، سهمیه حج کشور 85 هزار نفر سه درصد از ظرفیت عوامل اجرایی و در مجموع 87 هزار و 250 نفر است.

وی افزود: با توجه به اینکه سرانه جمعیت کشور افزایش یافته است، مکاتباتی با طرف سعودی داشته ایم و دستگاه دیپلماسی ایران در عربستان نیز این موضوع را پیگیری کرده است. به سهمیه حج ایران اضافه کنیم که البته. کشور میزبان را ملزم به پذیرش آن می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره احتمال از سرگیری ثبت نام حج گفت: با توجه به اینکه حدود 900 هزار نفر در انتظار حج هستند، طبیعی است که تا زمانی که آنها را اعزام نکنیم یا تعیین نشده اند، ثبت نام جدید حج نداشته باشیم.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره علت استقبال نکردن مردم از عمره گفت: اینطور نیست که مردم از عمره استقبال نکنند. پنج میلیون و 700 هزار نفر در نوبت عمره هستند. قطع این سفر باعث تیره شدن فضای جشن عمره شد، اما با برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان، تلاش هایی برای برپایی عمره آغاز شد. به همت دولت قبل و وزیر فقید امور خارجه، سال گذشته و قبل از عملیات حج عمره برقرار شد و حدود 6000 نفر از هموطنان به مشرف مشرف شدند. امسال نیز سازمان حج و زیارت تمامی اقدامات را انجام داده و منتظر پاسخ کشور میزبان به درخواست شرکت هواپیمایی کشوری برای تایید نهایی اسلات پرواز (هزینه های فرود و برخاست) هستیم. به محض تایید عربستان سعودی، عملیات آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره زمان احتمالی از سرگیری حج عمره گفت: در صورت پایان یافتن این اتفاقات، فکر می کنم از ابتدای ماه آینده (شهریور ماه) ثبت نام متقاضیان عمره را آغاز کنیم و پروازها از ساعت 24 آغاز شود. “اواخر ماه آینده، اما منوط به تایید پرواز.”

وی دلیل سکوت اربعین را احتمالا مربوط به گرما دانست و گفت: 2 میلیون و 700 هزار نفر در سامانه سماح در اربعین ثبت نام کرده اند که تقریباً برابر با سال گذشته و شاید کمی بیشتر است. بنابراین تعداد ثبت شده نشان نمی دهد که جمعیت کاهش یافته است. این احتمال وجود دارد که مدیریت مجوز ورود به عراق تغییر کرده باشد. روزهای انتخاب باعث شد که جمعیت کمی کمتر احساس شود، اما این مانند سال گذشته است.

حسینی درباره احتمال سفر خارج از رجیستری به عراق گفت: آماری از زائران ثبت نام نشده نداریم و وزارت کشور و مرزبانی باید این آمار را اعلام کنند، اما حوادثی که تاکنون رخ داده نشان می دهد که در بین زائران ثبت نام نشده است. زائرانی که تصادف کردند، افرادی بودند که بیمه نبودند. بنابراین تعداد زائران حاضر در عراق بیشتر از تعداد ثبت شده در سامانه سماح است.

وی در خصوص آمار اتباع خارجی که از طریق ایران وارد عراق شده اند، گفت: مدیریت اتباع در وزارت کشور است و ثبت نام آنها انجام نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به خدمات امدادی و رصد مفقودین در ایام اربعین گفت: حدود 1000 افسر حج و زیارت در این بخش فعال بوده اند که حدود 300 نفر در مرزها و حدود 700 نفر در مرزها هستند. شهرهای نجف، کاظمین و سامرا و در مسیر نجف به کربلا در ایستگاه های پیش بینی شده به کمک و راهنمایی زائران می پردازند.

وی در خصوص اضافه شدن برخی اماکن زیارتی در عراق به برنامه کاروان عتبات گفت: این اماکن می تواند به بسته زیارتی اضافه شود که البته هزینه زیارت زائران را افزایش می دهد و مردم را به این سفر کم می کند. .

حسینی در خصوص برپایی سفر به سوریه گفت: قطع سفر به سوریه به دلیل تدابیر رژیم صهیونیستی از این نظر که زائر آسیبی نبیند با مشورت برنامه ریزی ماموریت است. شورا و نهادهای امنیتی، سفر به سوریه فعلا متوقف شد و با تلاش سفارت ایران در سوریه و اداره امنیت، مذاکرات مقدماتی از سوی سازمان حج و زیارت آغاز شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=333039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.