افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

با این پلو شیک در تعطیلات از کولاک لذت ببرید!

  • کد خبر : 33269
با این پلو شیک در تعطیلات از کولاک لذت ببرید!

۱۳۳۴۳۴۰ 01 اوت 1402 – 03:00 این غذا یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. بهترین ها: ماهیچه پلو معطر یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که در بین مردم ایران طرفداران زیادی دارد، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهیچه پلو […]





۱۳۳۴۳۴۰


01 اوت 1402 – 03:00

این غذا یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد.

بهترین ها: ماهیچه پلو معطر یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که در بین مردم ایران طرفداران زیادی دارد، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهیچه پلو معطر با ما همراه باشید.

با این پلو شیک در تعطیلات از کولاک لذت ببرید!






















مواد لازم برای 5 نفر.
ماهیچه گوسفند 1 کیلوگرم
یک پیاز بزرگ 3
سیر 1 بوته
باگلی 2 فنجان
سبزی پلو تازه 1 فنجان
برنج 4 فنجان
کره 30 گرم
زعفران آماده شده 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 3 تکه
لیمو عمانی 3 اکانت
پودر دارچین و پودر رزماری از هر کدام 1 قاشق چایخوری
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه نوک یک قاشق چای خوری
پودر برگ بو نوک یک قاشق چای خوری
نمک کافی

مواد لازم برای مخلوط ادویه برای برنج.



پودر سیر، زیره و آویشن شیرازی کافی
پودر گوجه فرنگی، پاپریکا و پودر تخم گشنیز کافی

طرز تهیه برنج معطر با ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه پلو معطر با ماهیچه لذیذ در ابتدای کار پوست یک عدد پیاز را جدا می کنیم و درشت خرد می کنیم سپس همراه با ماهیچه بره و چوب دارچین در قابلمه مناسبی می گذاریم.

مرحله دوم

حالا لیمو عمانی را به قطعات کوچک خرد می کنیم سپس به همراه پودر رزماری، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی مواد را کاملا بپوشاند.

سطح سوم

حالا قابلمه را روی آتش بگذارید و اجازه دهید ماهیچه به مدت 4-5 ساعت در آب جوش بماند تا کاملا بپزد. بعد سبزی پلو (شستشو، تره، برگ سیر، شنبلیله، جعفری و گشنیز) را می شوییم.

مرحله چهارم

بعد سبزی پلو را ریز خرد کرده و کنار بگذارید. حالا کره را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید کره آب شود سپس حبوبات را به تابه اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا بعد از کمی تفت دادن سبزی پلو را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود سپس مقداری زعفران صاف شده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا مواد سرخ شوند.

مرحله ششم

بعد از 4 ساعت به قابلمه حاوی ماهیچه کمی نمک اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم سپس یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم سپس آب را به جوش می آوریم.

مرحله هفتم

وقتی آب به جوش آمد، برنج را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه بجوشد تا پخت اولیه آن تمام شود. بعد از این مدت یک دانه برنج را بین دو انگشت خرد می کنیم.

مرحله هشتم

اگر اطراف برنج نرم بود و دانه آن کمی چسبناک بود، قابلمه را از روی حرارت بردارید و سپس برنج را آبکشی کنید. حالا در قابلمه مورد نظرتان مقداری کنجد بریزید و یک لایه برنج داخل قابلمه بریزید.

مرحله نهم

حالا مقداری از مخلوط سبزی پلو را روی برنج بریزید و دوباره روی پلو را با برنج پر کنید. سپس پودر سیر، زیره، آویشن شیرازی، پودر گوجه فرنگی، پاپریکا و پودر تخم گشنیز را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در مرحله بعد مقداری از مخلوط ادویه پلو را روی برنج بمالید و لایه لایه را به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. حالا پوست بوته سیر را جدا می کنیم تا یک لایه از پوست باقی بماند.

مرحله یازدهم

حالا بوته سیر را از وسط نصف کرده و در بشقاب قرار دهید و سپس با شعله کم روی پهن کن قرار دهید و گلدان را روی آن قرار دهید. بعد درب قابلمه را با درب می بندیم و روی آن می گذاریم.

مرحله دوازدهم

حالا اجازه دهید پیلو معطر به مدت 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا پخته شود. وقتی ماهیچه کاملا پخته شد آن را از آبگوشت جدا می کنیم و رزرو می کنیم سپس بقیه پیازها را به صورت خلال های نازک برش می دهیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم سپس پیاز خلال شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم. حالا پیاز را تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله چهاردهم

بعد ماهیچه های بره را داخل تابه می ریزیم و کمی پودر دارچین روی آن ها می پاشیم و تفت می دهیم. حالا کمی از آب گوشت را روی ماهیچه ها بریزید.

مرحله پانزدهم

حالا زعفران آماده شده را به تابه اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن، تابه را از روی حرارت بردارید. در نهایت برنج معطر را در ظرف مورد نظر می چینیم و با ماهیچه و پیاز کاراملی شده سرو می کنیم. نوش جان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.