افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

سد «منگدان» مجوز زیست محیطی ندارد

  • کد خبر : 332655
سد «منگدان» مجوز زیست محیطی ندارد

به گزارش رکنا، اسلام جاودان خرد در جمع خبرنگاران گفت: ما به تمامی سوالات رسیده از استان خود پاسخ منفی دادیم و به صراحت اعلام کردیم که با احداث هر گونه سدی در منطقه تحت مدیریت خود مخالفیم، در حالی که مجوز همه « سدها در کشور متمرکز هستند». و در سازمان مرکزی صادر می […]

به گزارش رکنا، اسلام جاودان خرد در جمع خبرنگاران گفت: ما به تمامی سوالات رسیده از استان خود پاسخ منفی دادیم و به صراحت اعلام کردیم که با احداث هر گونه سدی در منطقه تحت مدیریت خود مخالفیم، در حالی که مجوز همه « سدها در کشور متمرکز هستند». و در سازمان مرکزی صادر می شود.

وی گفت: شرکت آب منطقه ای. اصفهان 16 بهمن 402 طی مکاتبه ای با جو استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست مطالعات ارزیابی زیست محیطی برای تامین بخشی از آب شرب استان اصفهان در محدوده روستای ” بقیه » واقع در منطقه تحت مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ولی از نظر جغرافیایی در شهرستان سمیرم استان اصفهان.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سایت پیشنهادی در محدوده جغرافیایی شهرستان سمیرم استان اصفهان واقع شده است، اما با توجه به اینکه از سال 1395 تاکنون حفاظت از آن منطقه به صورت “The” است. پروژه مدیریت یکپارچه دانا” به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده و بخشی از سایت مطالعاتی درخواستی در محدوده اراضی تحت مدیریت محیط زیست ما قرار گرفته است، لازم بود از استان ما مشورت شود. .

جاودان خرد تصریح کرد: کمتر از 24 ساعت در 17 بهمن ماه در 12 بند به استعلام دریافتی پاسخ صریح و مستدل داده شد که با مطالعه ژئوتکنیکی طرح منطبق است اما با هرگونه ساخت و ساز و ساخت و ساز و اقدامات سد ساخت و ساز در منطقه تحت هدایت محیط زیست ما مخالف ولایت هستیم.

وی ادامه داد: ساخت سد طبق قانون منوط به اخذ مجوز زیست محیطی است و از نظر قانونی باید 100 متر از محدوده حوزه استحفاظی فاصله داشته باشد بنابراین بخشی از این سد در محدوده حوزه تحت مدیریت ما است نه اینکه شرایط لازم را رعایت کرده و انجام اقدامات عمرانی از سوی مدیران سد قبل از دریافت مجوز غیرقانونی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون به تمامی مکاتبات درخواستی استان اصفهان و سازمان مرکزی در خصوص این سد کهگیلویه و بویراحمد پاسخ منفی داده ایم.

جاودان خرد تاکید کرد: تمامی مجوزهای صادر شده برای سدسازی در کشور رسا در سازمان مرکزی متمرکز است و تنها بخشی از استعلام ها از استان ها است.

جاودان خرد به مصوبه سی و هشتمین جلسه شورای عالی محیط زیست اشاره کرد و گفت: مصوبه سی و هشتمین شورای عالی محیط زیست که در تاریخ 9 خرداد 1392 به استان کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و محیط زیست این استان کمتر است. بیش از یک هفته اعتراض کتبی به سازمان مرکزی ابلاغ شد، به دلیل مخالفت محیط زیست استان کهگیلویه و بیراحمد با مفاد این مصوبه، با همراهی مسئولان ارشد استانی، صدای یکپارچه مجمع نمایندگان از استان و از همه مهمتر مطالبه حقوق ساکنان طبیعت دوست استان که تاکنون بخشی از مفاد مصوبه مربوط به آن در استان کهگیلویه اجرایی نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.