افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

ترجمه «تاریخ جامع اروپا» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان را منتشر کرد.

  • کد خبر : 332610
ترجمه «تاریخ جامع اروپا» – خبرگزاری مهر از ایران و جهان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تاریخ فشرده اروپا: چگونه فتوحات، فرهنگ و دین یک قاره را شکل می دهند» نوشته جان هرست با ترجمه رابرت صفریان به تازگی توسط انتشارات مرکزی منتشر شده و راهی بازار نشر شده است. . این کتاب در کنار آثار دیگری چون «تاریخ فشرده آلمان»، «تاریخ فشرده اتحاد جماهیر شوروی»، […]

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «تاریخ فشرده اروپا: چگونه فتوحات، فرهنگ و دین یک قاره را شکل می دهند» نوشته جان هرست با ترجمه رابرت صفریان به تازگی توسط انتشارات مرکزی منتشر شده و راهی بازار نشر شده است. . این کتاب در کنار آثار دیگری چون «تاریخ فشرده آلمان»، «تاریخ فشرده اتحاد جماهیر شوروی»، «تاریخ فشرده انگلستان» و «تاریخ فشرده چین» منتشر شده توسط این انتشارات قرار گرفته است.

جان هرست نویسنده استرالیایی این کتاب، مورخ و مفسر اجتماعی است که در سال 1942 متولد شد و در سال 2016 درگذشت. او استاد تاریخ در دانشگاه لاتروب بود. این محقق تاکید می کند که تمدن اروپایی منحصر به فرد است زیرا تنها تمدنی است که خود را به سایر نقاط جهان تحمیل کرده و با تسخیر سرزمین های دیگر و استقرار در آنها این کار را انجام داده است. هرست می گوید آنچه اروپا در تحمیل تمدن خود به جهان انجام داد استفاده از نیروی فکر بود زیرا اروپا چیزهایی داشت که دیگران می خواستند. او معتقد است که علم یک اختراع اروپایی است. «تاریخ جامع اروپا» در واقع متن ویرایش شده ای از سخنرانی های هیرست برای آشنایی دانشجویانش با تاریخ اروپاست.

نویسنده کتاب بعدی می گوید که در نگارش این اثر روی آثار جامعه شناسان تاریخی بسیار کار کرده است; به خصوص آثار مایکل مان و پاتریشیا کرون. کرون متخصص تاریخ اروپا نیست و تخصص او تاریخ اسلام است، اما در کتاب کوچکی با عنوان «جوامع پیش صنعتی» فصلی با عنوان «غرابت اروپا» دارد. پروفسور آریس جونز از دیگر چهره هایی است که نویسنده کتاب «تاریخ جامع اروپا» در نگارش این کتاب از محتوا و همکاری او بهره برده است.

هرست می‌گوید: «من ادعا نمی‌کنم کتاب من اصل است، مگر در روش آن. در ابتدا دیدم که این سخنرانی‌ها برای دانشجویان استرالیایی آماده می‌شود که درباره تاریخ استرالیا زیاد شنیده بودند و در مورد تمدنی که در آن بودند اطلاعات کمی داشتند. قسمت.” .

کتاب بعدی شامل 10 فصل است که به ترتیب عبارتند از: «باستان و قرون وسطی»، «اروپا مدرن/متوسط: احساسات کلاسیک»، «تهاجمات و فتوحات»، «اشکال حکومت (یک)»، «اشکال حکومت ( 2)»، «امپراتورها و پاپ ها»، «زبان ها»، «مردم عام / میان گویی: ویژگی اروپا چیست؟»، «صنعتی شدن و انقلاب» و «دو جنگ جهانی».

پس از این فصول، پستی با عنوان “اروپا شرقی سرنوشت خود را تعیین می کند” منتشر می شود.

مسیر هیرست در این کتاب این است که با توصیف سریع شکل‌گیری اروپای مدرن، از یونان باستان تا امروز، نور جدیدی بر تاریخ قاره اروپا بیافریند. با استفاده از سه عنصر فرهنگ جنگجوی آلمانی، آموزه های یونانی و رومی و مسیحیت، همه چیز را از جنگ های صلیبی تا انقلاب صنعتی توضیح می دهد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

دیوکلسینوس، کنستانتین و امپراتوران بعدی به تدریج از مردم فاصله گرفتند. آنها شروع به تقلید از امپراتوران ایرانی کردند که خود را شخصیت های الهی می کردند. آنها در کاخ های خود ماندند و هرگز مانند آگوستین در خیابان های شهر سرگردان دیده نشدند. وقتی به دیدن امپراطور رفتی جسدت را تفتیش کردند. سپس چشمان او را بستند و او را از راهروهای قصر عبور دادند تا اگر بخواهد به جان امپراتور آسیبی برساند راه رسیدن به او را نداند. و وقتی بالاخره به حضور امپراطور رسیدید، باید زمین را در مقابل او ببوسید.

با افزایش نظارت در سراسر امپراتوری، افراد به دنبال راه هایی برای دور زدن محدودیت ها بودند. زمین داران بزرگی که نمی خواستند مالیات بپردازند به جزایر مقاومت تبدیل شدند و از کسانی که در زمین هایشان کار می کردند حمایت کردند. در سالهای اولیه امپراتوری، اینها برده بودند. هنگامی که به دست آوردن بردگان دشوار شد (زمانی که فتوحات روم به پایان رسید)، زمین داران زمین های خود را تقسیم کردند و آنها را به بردگان، بردگان سابق و آزادگانی که خواهان حمایت آنها بودند، اجاره دادند. اگرچه زمینداران از پرداخت مالیات به امپراتوران بعدی رنجیدند (و از پرداخت آن امتناع کردند)، اما از قوانین جدیدی که مردم را ملزم به ماندن در محل می‌کرد استقبال کردند. بر اساس این قوانین، اگر مستاجر محل را رها کند، صاحبخانه می تواند او را به زنجیر بکشد. مستاجرانی از پیشینه های مختلف اکنون در وضعیت مشابهی قرار دارند. آنها تبدیل به چیزی شدند که در قرون وسطی سرف نامیده می شد. آنها مانند برده مال صاحب برده نبودند، آنها زمین و خانواده خود را داشتند، اما حق ترک محل کار و زندگی خود را نداشتند و موظف به کار و حمایت از ارباب خود بودند.

این کتاب با ۲۷۲ صفحه مصور، در یک هزار نسخه و به قیمت ۳۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.