افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

یک میلیون نفر از مردم تهران به محرم شهر مشرف شدند

  • کد خبر : 332583
یک میلیون نفر از مردم تهران به محرم شهر مشرف شدند

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: در 18 روز حدود یک میلیون نفر از این برنامه مذهبی استقبال کردند که نماد خوبی محسوب می شود و نشان دهنده هویت دینی ما در تهران است. در این مدت حضور خانواده ها چشمگیر بوده است. به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، محمدامین توکلی زاده درباره […]

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: در 18 روز حدود یک میلیون نفر از این برنامه مذهبی استقبال کردند که نماد خوبی محسوب می شود و نشان دهنده هویت دینی ما در تهران است. در این مدت حضور خانواده ها چشمگیر بوده است.

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، محمدامین توکلی زاده درباره میزان استقبال مردم از طرح «محرمشهر» اظهار کرد: این کار حاصل تلاش گروه های مختلف در یک جبهه واحد از شهر تهران است. . برنامه محرم با هیئت های مردمی و زیباسازی شهر تهران و در واقع زیباسازی شهر آغاز می شود. حدود دو سال است که روی طرح «محرم شهر» با هدف ایجاد یک رویداد میدانی با محوریت خانواده ها کار می کنیم. در دهه سوم محرم فعالیت ما در قالب محرم شهر آغاز می شود تا با فعالیت هیئت ها و شلوغی دهه اول محرم خللی وارد نشود.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران ادامه داد: محرم شهر تجربه بسیار خوبی بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت. این رویداد توسط جریان های مختلف تعیین و توسط جریان های مردمی اجرا می شود. شهرداری از برگزاری جشن محرم در شهر حمایت می کند و به طرق مختلف در این مراسم نقش آفرینی می کند، از چادر مخصوص کودکان تا چادر کمک. در 18 روز پایانی محرم حدود 150 زندانی زن آزاد شدند و آرزوی بیش از 300 کودک توسط خود مردم برآورده شد و شاهد انجام کارهای خیر زیادی با کمک خیرین در تهران بودیم.

توکلی زاده با تشکر از مداحان، سخنرانان و مداحان شرکت کننده در برنامه محرم شهرستان گفت: در مدت 18 روز حدود یک میلیون نفر از این برنامه مذهبی استقبال کردند که نماد خوبی به شمار می رود و نشان دهنده هویت دینی ما در شهر تهران است. . در این مدت حضور خانواده ها چشمگیر بوده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران افزود: از جمله برنامه های محرم حدود 4 سال است که مراسم اربعین بدرقه را برگزار می کنیم و این برنامه نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. ناگفته نماند چاوشی خوانی و بدرق اربعین از سنت های حسنه مردم تهران است.

توکلی زاده در ادامه به برنامه تکیه ملت اشاره کرد و گفت: در تهران در ایام محرم پنج پروژه بزرگ فرهنگی تحت عنوان محرم شهر، تکیه ملت، سرزمین تمدن ها و آرمانی نمایش و اربعین را با هم داشتیم. “. «تکیه ملت» در واقع عزاداری و در قالب مسابقه در 12 رشته آیینی است که از محلات تهران آغاز شد. جشنواره آرمان حدود 3 سال است که با موضوعات مختلف از جمله رالی خانوادگی، رالی ورزشی، کارتون و … در تهران برگزار می شود. امسال سوگواری آیینی آرمان نیز به مجموع این فعالیت ها اضافه شد و 50 هزار نفر در این سوگواره شرکت کردند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر برتری تهران در داشتن شخصیت های علمی و توانمند، تصریح کرد: داوران دوئل آیینی آرمان نیز تاکید کردند که انتخاب بین افراد توانمند سخت است. اختتامیه این جشنواره با عنوان «اعتماد ملت» در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و با استقبال خوب مردم مواجه شد.

توکلی زاده در ادامه به فعالیت های قرارگاه سامرا اشاره کرد و گفت: امروز زیارت سامرا را مدیون شهدای حرم و شهید سلیمانی هستیم. سامارا چندین سال تحت ستم بود. امکانات و زیرساخت ها در سامرا فراهم نبود، اما البته در چند سال گذشته تلاش شده تا کم کم زیرساخت های سامرا فراهم شود و این شهر از مظلومیت خارج شود. مردم کمپ سامارا در سه سال گذشته تلاش کرده اند زیرساخت های این شهر را فراهم کنند. امسال مشکل پارکینگ و سرویس بهداشتی حل شده است. در نهایت ایجاد موکب ها بود که مردم عراق قدم اول را برداشتند و در کنار آنها موکب های ایرانی نیز حضور داشتند. قرارگاه سامرا نیز با موکب سلام یا مهدی (عج) در آنجا حضور دارد. همه با هم سعی می کنیم میزبان خوبی برای زائران باشیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در ادامه به برنامه شهرداری تهران برای اربعین 1403 اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین سال هاست در تهران فعالیت می کند و بیشتر آن توسط مردم اجرا می شود. ستاد اربعین شهرداری تهران از خدمات شهری و آتش نشانی گرفته تا حمل و نقل و فراتر از مرزها فعال است.

وی افزود: شهید رئیسی اربعین را در دستور کار اصلی دولت سیزدهم قرار داد که باید به این اقدام مناسب و موثر اشاره کرد. مردم نیز قدردان و قدردان این خدمات هستند. این ستاد در چند دولت ایجاد شد اما در دولت شهید رئیسی تقویت شد و وزارت کشور به بهره برداری رسید. این در حالی است که شاهد تقسیم کار خوبی بین شهرداری های کلانشهرهای کشور هستیم. به نوعی شهرداری تهران به عنوان محور کلان شهرها نسبت به آنها وظایفی دارد. این تقسیم کار هم در حوزه حمل و نقل عمومی، خدمات شهری و هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی ادامه داشته است.

توکلی زاده با تاکید بر مسائل فرهنگی اربعین، سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان را برجسته کرد و گفت: این برنامه ها حامل پیام است و امسال پیامی ضد صهیونیستی بود. کربلا مسیر پایانی موضوع اصلی اربعین امسال است که انشاالله به بزرگترین اجتماع ضدصهیونیستی تبدیل خواهد شد و پیام خود را به گوش جهانیان خواهد رساند.

وی به خدمات شهری در آن سوی مرز اشاره کرد و اظهار داشت: 4 میلیون زائر نیازمند کمک هستند. البته مردم عراق نیز میزبانان خوبی هستند.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در پایان به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی و پیاده روی اربعین در تهران اشاره کرد و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دیرباز این سنت را برای عزیزان تدارک دیده است. کسانی که به هر دلیلی نمی توانند در مراسم اربعین حسینی در عراق شرکت کنند تا بتوانند این مراسم را انجام دهند. مردم کار اصلی انجام می دهند. برای راهپیمایی روز اربعین در تهران 1500 موکب برای استقرار در این مسیر اعلام آمادگی کرده اند و همه نهادهایی مانند سپاه و … که باید زیرساخت ها را فراهم کنند، وارد کار خواهند شد. در پایان هر سال برای تشکر از کسانی که در این راه همراهی و کمک کردند، مراسم شکرگزاری برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.