افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کمبود مدرسه در ۷ نقطه کشور/ «مهاجرت» یکی از دلایل شیفته شدن هر دو مدرسه است.

  • کد خبر : 332517
کمبود مدرسه در ۷ نقطه کشور/ «مهاجرت» یکی از دلایل شیفته شدن هر دو مدرسه است.

به گزارش رکنا، حمیدرضا خانمحمدی درباره علت دو شیفت شدن مدارس در برخی مناطق افزود: ذینفع در حوزه مدرسه سازی وزارت آموزش و پرورش است که تعداد مدارس دو شیفتی را تعیین می کند اما باید جلو برویم. جهتی که همه دانش آموزان در یک نوبت درس می خوانند اما به دلیل تراکم جمعیت امکان […]

به گزارش رکنا، حمیدرضا خانمحمدی درباره علت دو شیفت شدن مدارس در برخی مناطق افزود: ذینفع در حوزه مدرسه سازی وزارت آموزش و پرورش است که تعداد مدارس دو شیفتی را تعیین می کند اما باید جلو برویم. جهتی که همه دانش آموزان در یک نوبت درس می خوانند اما به دلیل تراکم جمعیت امکان دو شیفت در برخی مدارس وجود دارد.

او گفت که یکی از دلایل شیفتگی مدارس به “مهاجرت” وی افزود: در مسکن مهری هایی که در شهرهای بزرگ ساخته می شود، اقدامات لازم برای تامین فضای آموزشی به تعداد کافی انجام نمی شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه قانون اعلام می کند که اگر 200 واحد مسکونی یا بیشتر ساخته شود باید سرانه فضای آموزشی تامین شود، ادامه داد: اگر تامین نشود، وجود نخواهد داشت. احتمال اینکه مدارس به دو قسمت شوند، اما مدارس به سه تقسیم شوند، ما نداریم.

خان محمدی با بیان اینکه مهاجرت پدیده ای است که مدرسه سازی را مختل می کند، اظهار داشت: سالانه یک میلیون نفر جابجا می شوند. بهارستان، استان تهران، استان البرز، قم، حومه مشهد، شیراز، ارومیه، تبریز و اصفهان مهاجرپذیرترین شهرهای کشور هستند. همچنین هفت نقطه کشور مشکل کمبود مکتب دارند.

وی رسالت سازمان را ساخت، توسعه، تجهیز و مرمت (مقاومت) عنوان کرد و افزود: اعتبار بخشی به عهده ما نیست و دولت باید منابع را تامین کند اما املاک مازاد حدود 500 ملک است که تکمیل شده است. و پیش بینی می شود در صورت تمدید قانون (تا پایان آبان ماه) برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرین، سالانه بین 4 تا 8 میلیارد تومبه از این محل به فروش برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تعهدات خیرین و کسانی که سرمایه خود را صرف ساخت مدارس می کنند به 11.4 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 33 هزار کلاس درس به این تعداد اضافه کرده اند. از مدارس کشور

خان محمدی مدعی شد که نوسازی در برنامه ششم آنطور که باید تخصیص نیافته و شاید اظهار داشت: در حوزه مدرسه سازی با حدود 164 موسسه خیریه و غیردولتی همکاری داریم. همچنین 15000 گروه جهادی مدارس، دانش‌آموزی، دانش‌آموزی و بسیجی ما را در عرصه بهسازی و احیای طرح شهید عجمیان یاری می‌کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332517

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.