افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

امام: اگر مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی بی تفاوت باشد، نمی توان انتظار اجماع ملی داشت

  • کد خبر : 332509
امام: اگر مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی بی تفاوت باشد، نمی توان انتظار اجماع ملی داشت

دبیرکل مجمع شهدا تاکید کرد: اگر قرار باشد مجلس با کابینه ای که رئیس جمهور ارائه کرده برخورد کند، نمی توان انتظار داشت که اجماع ملی حاصل شود. محمدجواد امام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وحدت ملی، گفت: شعار مدزیکیان از ابتدا وحدت […]

دبیرکل مجمع شهدا تاکید کرد: اگر قرار باشد مجلس با کابینه ای که رئیس جمهور ارائه کرده برخورد کند، نمی توان انتظار داشت که اجماع ملی حاصل شود.

محمدجواد امام در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وحدت ملی، گفت: شعار مدزیکیان از ابتدا وحدت ملی و آشتی ملی بود. واقعیت این است که بدون اجماع ملی و آشتی بین جریان های سیاسی نمی توانیم کاری انجام دهیم. رئیس جمهور از ابتدا به این اصل معتقد بود که کشور بدون وحدت ملی نمی تواند از بحران ها عبور کند.

وی گفت: برای دستیابی به اجماع ملی نیازمند بازنگری رویکردها هستیم. این بررسی باید هم از نظر سیاسی و هم از نظر امنیتی انجام شود. در حوزه سیاست خارجی و تعامل با دنیا، بحث احیای برجام و تصویب FATF مواردی است که برای خروج از شرایط کنونی به آن نیاز داریم. وحدت ملی نمی تواند فقط شعار و برنامه حکومت باشد، بلکه همه قوا و همه ارکان حکومت باید این نیاز را احساس کنند و بپذیرند.

دبیرکل مجمع شهدا تصریح کرد: برای تحقق وفاق ملی نیاز داریم این نگاه در همه نهادهای حاکمیتی حاکم باشد. ما نمی توانیم از دولت بخواهیم که یک دولت ائتلافی تشکیل دهد که منجر به اجماع ملی شود اما سایر بخش ها با دولت همکاری نکنند. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که دولت به تنهایی بتواند به این وحدت ملی دست یابد. تحقق اجماع ملی مستلزم حمایت همه جانبه مجلس و سایر ارکان نظام است. این بینشی که در گذشته ایجاد شد و موانعی بر سر راه دولت ها ایجاد کرد باید برداشته شود.

وی همچنین ابراز عقیده کرد: قوانینی که در مجلس با دید یک جانبه و برای بقای جریان خاصی به تصویب رسیده است، به جای تبدیل شدن به عرف، ناهنجاری ایجاد کرده است. واقعیت های جامعه امروزی از سبک زندگی گرفته تا سایر مسائل اجتماعی را باید در نظر گرفت. دولت آزادی پاسخگویی به همه انتظارات جامعه را نداشت، دولت باید برنامه ای داشته باشد تا افرادی که در انتخابات شرکت نکرده اند با دولت ارتباط برقرار کند.

وی افزود: دولت به تنهایی در این مسیر موفق نخواهد بود. قطعا قوانین باید تغییر کند. رویکردها باید تغییر کند. یکی از جنبه های مهمی که باید در نظر داشت این است که افرادی که سابقه سیاسی دارند نه مالی و اخلاقی و افرادی که به نوعی در داخل نظام تعریف می شوند اما از نظر عملکرد نسبت به عملکرد انتقاد داشتند نه اینکه نباید. خارج از نظام تعریف شود و فرصت خدمت را از این افراد سلب کند.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که آقای بزیکیان باید به آن بپردازد بحث احزاب است. تا زمانی که از یک حزب قدرتمند و با ابزار حزبی به انتخابات نرسیم، اصل جمهوریت به درستی محقق نخواهد شد. مجلس باید تلاش کند هرچه زودتر کابینه ای را که رئیس جمهور به مجلس ارائه کرده و نمادهای مختلفی در آن دیده می شود تشکیل دهد. ممکن است راضی کننده نباشد اما قابل تحمل است. باید از این فرصت استفاده کنم. در این کابینت می توانید جوانان و زنان را ببینید. در این کابینه افرادی از جریان های سیاسی مختلف حضور دارند.

وی ادامه داد: اگر مجلس این نمادهای حداقلی را تحمل نکند و با بی احترامی به این کابینه برخورد کند، دیگر نمی توان انتظار اجماع ملی داشت. از طرفی امروز شاهد هستیم که گاهی اوقات دوستان اهل سنت که انتظار حضور در کابینه را داشتند از حضور این افراد محروم می شوند. اما ما می توانیم با شعار آقای آقا به انتظارات همه اقوام و مذاهب پاسخ دهیم تحقق آشتی ملی مستلزم همکاری سه قوه است. این همچنین می تواند به آشتی ملی دست یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.