افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

همسرتان را با این غذای جدید غافلگیر کنید

  • کد خبر : 332470
همسرتان را با این غذای جدید غافلگیر کنید

1447586 29 مرداد 1403 06:52 در دنیای شلوغ امروز، یافتن دستور پخت سریع و طعم خوب می تواند چالش برانگیز باشد. اسمارتک نیوز: در دنیای شلوغ امروز، یافتن دستور پخت سریع و طعم خوب می تواند چالش برانگیز باشد. اما نگران نباشید، زیرا دستور تهیه کباب مرغ کنجدی دقیقا همان چیزی است که شما به […]





1447586


29 مرداد 1403 06:52

در دنیای شلوغ امروز، یافتن دستور پخت سریع و طعم خوب می تواند چالش برانگیز باشد.

اسمارتک نیوز: در دنیای شلوغ امروز، یافتن دستور پخت سریع و طعم خوب می تواند چالش برانگیز باشد.

اما نگران نباشید، زیرا دستور تهیه کباب مرغ کنجدی دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. این دستور غذا با ترکیب مرغ ترشی شده در سس سویا و روغن زیتون، چاشنی شده با سیر و دانه های کنجد، نه تنها یک وعده غذایی غنی از پروتئین را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه بافت ترد و طعمی لذیذ را نیز برای هر کسی فراهم می کند. پس بیایید این دستور خوشمزه را با هم امتحان کنیم.

برای تهیه یک کباب مرغ کنجدی خوشمزه و آسان ابتدا سینه مرغ را مکعبی خرد کرده و با سس سویا، روغن زیتون و سیر خرد شده مزه دار کنید. سپس مرغ ها را به سیخ بکشید و کنجد بپاشید. با سیب زمینی و قارچ آماده شده در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه بپزید. در آخر سیخ ها را با سس دلخواه سرو کنید.

مواد لازم برای 2 نفر

سیر 4 حبه

کنجد 3 قاشق غذاخوری

2 عدد سیب زمینی

سینه مرغ 1 عدد

سس سویا 3 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

5 عدد قارچ

طرز تهیه کباب مرغ کنجدی

مرحله 1: مرغ را آماده کنید

ابتدا سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به صورت مکعبی برش دهید. اگر می خواهید مرغ ها را به سیخ بکشید سیخ های چوبی را به مدت 10 دقیقه در آب خیس کنید تا هنگام سرخ شدن نسوزند. این باعث می شود که گوشت مرغ به خوبی گرم شود و در هنگام طبخ بافتی نرم و آبدار داشته باشد.

مرحله 2: مرغ را مزه دار کنید

سینه مرغ خرد شده را در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس سس سویا، روغن زیتون و سیر ریز شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مرغ کاملاً مواد را جذب کند. به دلیل وجود نمک در سس سویا، نیازی به افزودن نمک نیست. این مرحله طعم مرغ را خوشمزه می کند.

مرحله 3: مرغ را برای پخت آماده کنید.

مرغ های مزه دار شده را روی سیخ های چوبی بچسبانید و روی کاغذ چرب شده ای که از قبل روی سینی فر گذاشته اید قرار دهید. کنجد را روی مرغ بپاشید. این امر باعث می شود که کنجد در هنگام پخت به خوبی به مرغ بچسبد و طعم و بافت دلپذیری ایجاد کند.

مرحله 4: تهیه سیب زمینی و قارچ.

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و همراه با قارچ های شسته و خرد شده در سینی فر کنار مرغ ها قرار دهید. سپس مقدار کمی نمک و روغن زیتون را به دلخواه اضافه کنید. این افزودنی ها به سیب زمینی و قارچ ها کمک می کنند تا طعم دلپذیر و بافتی ترد در هنگام پختن داشته باشند.

مرحله 5: فر را آماده کرده و مرغ را بپزید.

سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 15 تا 30 دقیقه (بسته به ضخامت سیب زمینی ها) بگذارید تا مرغ و سیب زمینی بپزند. این دما و زمان برای به دست آوردن مرغ آبدار و طلایی و سیب زمینی ترد کافی است.

مرحله 6: سرو کنید و از غذا لذت ببرید.

پس از پخته شدن مرغ و سیب زمینی آنها را از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو کنید. این ترکیب طعمی لذیذ و منحصر به فرد ایجاد می کند که مطمئنا از خوردن آن لذت خواهید برد. بنوشید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.