افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

قیمت جدید گوشت قرمز امروز ۸ مرداد اعلام شد/ بره ارزان شد + جزیان

  • کد خبر : 332425
قیمت جدید گوشت قرمز امروز ۸ مرداد اعلام شد/ بره ارزان شد + جزیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر جهاد کشاورزی در برنامه «جبهه اول» گفت: بحث کالاهای اساسی عمدتاً به مشکلات حل شده مربوط می شود که یکی از آنها تامین است. گوشت عرضه این محصول به دلایلی از جمله خشکسالی و کمبود نهاده ها با مشکل مواجه شد. ورودی ها مهمترین چیزی هستند […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر جهاد کشاورزی در برنامه «جبهه اول» گفت: بحث کالاهای اساسی عمدتاً به مشکلات حل شده مربوط می شود که یکی از آنها تامین است. گوشت عرضه این محصول به دلایلی از جمله خشکسالی و کمبود نهاده ها با مشکل مواجه شد. ورودی ها مهمترین چیزی هستند که می توانند زنجیره پروتئین را ترمیم کنند. انواع نهاده ها زیر قیمت مصوب در اختیار دامداران قرار گرفت که باعث شد بخشی از این زنجیره بازسازی شود.

وی در خصوص وضعیت نهاده های دامی گفت: در خصوص کنجاله سویا که بیش از چندین سال است که بحران گوشت مرغ و تخم مرغ ما بوده تا 6 ماه آینده تامین می شود. امروزه در زمینه ذرت و کنجاله سویا قیمت های ما زیر قیمت مصوب است. این عرضه نهاده ها به چند صورت اتفاق افتاد و یکی از آنها ایجاد تنوع و تنوع واردکنندگان بود. در حال حاضر در بازار مرغ به ثبات رسیده ایم و ماهیانه 150 میلیون جوجه ریزی انجام می شود که در 8 ماه گذشته این رقم ثابت شده است. حدود 15000 تن مازاد تولید مرغ صادر شده است.

و افزود: در زمینه مرغ به دلیل داشتن دوره تولید کوتاه در یکی دو دوره تثبیت شد اما در حوزه دام سبک و سنگین نیاز به برنامه ریزی بلندمدت بود. طی چند ماه گذشته بازار به ثبات رسیده و شاهد کاهش قیمت گاوهای سنگین بوده ایم. در فرآورده گوشت بره شیب نزولی قیمت کم بود که به دو دلیل بود. در حوزه دام سبک تولیدات ما در سطح روستایی و عشایری است و قصد داریم به سمت تولید صنعتی برویم تا بتوانیم بازار را مدیریت کنیم.

این مسئول گفت: قیمت گوشت بره در بازار بهمن 620 هزار تومان است که 40 تا 50 هزار تومان کاهش یافته است اما قیمت تعادلی محاسبه شده توسط معاونت دام حدود 80 هزار تومان زیر این قیمت است. که باید بازسازی شود. با تولید و ادامه گوشت گرم و گوسفند منجمد تا رسیدن به نقطه سر به سر. مصرف ما تقریباً 900 هزار تن است و تقریباً 100 تا 150 هزار تن کسری داریم که بیشتر آن با گوشت منجمد گاو عرضه می شود که با قیمت 315 هزار تومان به فروش می رسد.

پیمان پاک ادامه داد: در بخش گوشت گوسفند روزانه بالغ بر 250 تن گوشت گرم وارد و عرضه می شود. سالانه 170 هزار تن گوشت قرمز منجمد و گرم وارد کشور می شود که از این میزان 120 هزار تن از طریق ارز مبادله ای و 50 هزار تن ارز ترجیحی دریافت می شود. این واردات طبق برنامه ریزی ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت. هر جا که تولید داخلی به نظر می رسد پاسخگوی نیاز باشد، بلافاصله واردات را متوقف می کنیم.

این مسئول در خصوص انتقادات مربوط به صادرات مرغ گفت: نیاز مصرفی ما بیش از 2.5 میلیون تن است اما فقط 15 هزار تن صادر می کنیم که در مقایسه با میزان تولید رقمی نیست و باید از ابزارهای صادراتی برای حمایت استفاده کنیم تولید کننده یا محصول را از تولید کننده با ابزارهای تنظیم از بازار خریداری کنید. در زمینه تخم مرغ ما یکی از صادرکنندگان کلیدی در منطقه هستیم و اکثر کشورهای منطقه از تخم مرغ ما بهره می برند.

پیمان پاک گفت: در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در سال 1402 نسبت به سال 1401 رشد 25 درصدی داشتیم که در 4 ماهه امسال نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته ایم. .

223225

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=332425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.