افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

شاهکار خودرویی طراحی شده توسط نادر فقیه زاده برای چینی ها / عکس

  • کد خبر : 33198
شاهکار خودرویی طراحی شده توسط نادر فقیه زاده برای چینی ها / عکس

نسخه جدید چینی توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و از نظر مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. برای توصیف جذابیت های آواتار 12 همین بس که موتور آن 578 اسب بخار قدرت تولید می کند! شاید بدانید که برند آواتار حاصل همکاری چانگان با هواوی و شرکت باتری سازی CATL است. این […]

نسخه جدید چینی توسط نادر فقیه زاده طراحی شده و از نظر مشخصات فنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. برای توصیف جذابیت های آواتار 12 همین بس که موتور آن 578 اسب بخار قدرت تولید می کند!

شاید بدانید که برند آواتار حاصل همکاری چانگان با هواوی و شرکت باتری سازی CATL است. این برند از چند ماه پیش با معرفی کراس اوور زیبای آواتار 11 وارد عرصه خودروسازی شد، سدان آواتار 12 هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده و مشخصات آن از طریق سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به بیرون درز کرده است.

طراحی آواتار 12

سدان آواتار 12 از نظر طراحی شباهت زیادی به برادر کراس اوور خود دارد. بدنه این سدان چینی روان است و هیچ خط و زوایای تیز ندارد. چراغ های این خودرو نیز مانند آواتار 11 ساختار بسیار باریکی دارند. سپر نیز حالتی اسپرت دارد و دماغه خودرو را بسیار جذاب کرده است. تصاویر اولیه نشان می دهد که هیچ آینه جانبی معمولی در آواتار 12 وجود ندارد و دو دوربین تصویر اطراف خودرو را به راننده می دهند.

آواتار 12 دارای طراحی پویا و جذاب در نمای عقب است. مانند نمای جلو، نورها در این نما بسیار باریک هستند. سپر عقب متورم و متورم به نظر می رسد. روی تنه قسمتی وجود دارد که به نظر می رسد محل فلپ متحرک باشد.

ابعاد و وزن آواتار 12

در مورد ابعاد نیز باید گفت که سدان برقی آواتار 12 دارای طول 5020 میلی متر و عرض 1999 میلی متر است. ارتفاع آن 1460 میلی متر و فاصله بین دو محور 3020 میلی متر است. بد نیست بدانید که با این ابعاد، آواتار 12 از ب ام و سری 5 بزرگتر است، اما در مقایسه با سری 7 کمتر است.

12 به دلیل جثه بزرگ و نیروی محرکه الکتریکی، خودرویی سنگین به حساب می آید. در نسخه دیفرانسیل عقب این سدان لیفت بک 2180 کیلوگرم وزن دارد. در نسخه چهار چرخ محرک این رقم به 2300 کیلوگرم می رسد.

مشخصات فنی

آواتار 12 با دو موتور عرضه خواهد شد. در نسخه تک دیفرانسیل، موتور الکتریکی در محور عقب وظیفه قدرت را بر عهده دارد. این موتور ساخت هواوی 313 اسب بخار قدرت تولید می کند. در نسخه دو چرخ محرک موتور دیگری به محور جلو اضافه شده است. مجموع قدرت موتور در این نسخه به 578 اسب بخار می رسد. این دو موتوره قبلاً متعلق به کراس اوور آواتار 11 است.

شاهکار خودرویی طراحی شده توسط نادر فقیه زاده برای چینی ها / عکس

در حال حاضر اطلاعاتی از ظرفیت باتری آواتار 12 در دست نیست، اما به احتمال زیاد در این خودرو از همان باتری های استفاده شده در کراس اوور 11 استفاده شده است. در صورت تحقق این پیش بینی، مشتریان می توانند بین دو بسته 90.4 و 116.8 کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند. این باتری ها از نوع NMC بوده و توسط شرکت CATL تولید می شوند.

گفتنی است برند آواتار در سال 2018 توسط دو شرکت چانگان و نیو تاسیس شد که پس از مدتی شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از این پروژه مشترک کنار رفت. در نتیجه، چانگان به دنبال همکاری با سایر شرکت های بزرگ چینی بود. در حال حاضر 40.99 درصد از سهام این برند جدید متعلق به چانگان و 17.1 درصد متعلق به CATL است. باقی مانده سهام متعلق به چند سرمایه گذار بزرگ دیگر است. اگرچه نام هواوی در بین سرمایه گذاران به چشم نمی خورد، اما این شرکت تامین کننده اصلی نرم افزار، موتورهای الکتریکی و برخی قطعات مهم دیگر است.

آواتار 12 پس از ورود به بازار باید با رقبای قدرتمندی مانند نیو ET7 و زکر 001 به رقابت بپردازد.در حال حاضر کراس اوور 11 با استقبال خوبی مواجه شده و آمار فروش آن از زمان معرفی به 10755 دستگاه می رسد.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست مراجعه کنید قیمت وسیله نقلیه که در اخبار آنلاین دیدن.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.