افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

وب سایت بیت کوین امروز وارد شانزدهمین سالگرد خود می شود

  • کد خبر : 331942
وب سایت بیت کوین امروز وارد شانزدهمین سالگرد خود می شود

وب سایت Bitcoin.org امروز وارد شانزدهمین سالگرد خود شد. این وب سایت که به عنوان یکی از منابع اصلی و قابل اعتماد دانش بیت کوین و دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود، از زمان راه اندازی خود نقش مهمی در گسترش اطلاعات در حوزه صنعت کریپتو داشته است. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت […]

وب سایت Bitcoin.org امروز وارد شانزدهمین سالگرد خود شد. این وب سایت که به عنوان یکی از منابع اصلی و قابل اعتماد دانش بیت کوین و دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود، از زمان راه اندازی خود نقش مهمی در گسترش اطلاعات در حوزه صنعت کریپتو داشته است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش Blockchain Homeland، راه اندازی سایت Bitcoin.org در 2008 توسط شخص ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتواین یک نقطه عطف در تاریخ ارزهای دیجیتال است. این وب سایت با ارائه اطلاعات کلیدی و منابع آموزشی کمک زیادی به نهادینه سازی و توسعه بیت کوین کرده است و همچنان منبعی مطمئن برای علاقه مندان و سرمایه گذاران در این زمینه است.

در ادامه این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به میراث این وب‌سایت خواهیم داشت و رویدادهای مختلفی را که پشت سر گذاشته است، مرور خواهیم کرد.

تولد یک انقلاب اقتصادی

Bitcoin.org، وب‌سایتی که دنیا را با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز آشنا کرد و معنای «پول» را دوباره تعریف کرد، امروز ۱۶ ساله شد. این وب سایت در 18 آگوست 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز و ناشناس توکن بیت کوین راه اندازی شد و منبعی کلیدی برای یادگیری موضوعات کریپتو بوده است.

در روزهای اولیه، این وب سایت به معرفی نرم افزار بیت کوین پرداخت و توضیح داد که چگونه می توان پرداخت الکترونیکی مستقیم را بدون نظارت متمرکز انجام داد. این ایده برای آن زمان بسیار رادیکال بود.

لازم به ذکر است که بیت کوین در 3 ژانویه 2009 متولد شد.

اطلاعات نرم افزار وب سایت بیت کوین – منبع: who.isاطلاعات نرم افزار وب سایت بیت کوین – منبع: who.is
اطلاعات نرم افزار وب سایت بیت کوین – منبع: کیست

وایت پیپر به یاد ماندنی بیت کوین

یکی از مهم ترین مطالبی که در این وب سایت معرفی شد، کتاب سفید بیت کوین با عنوان «بیت کوین: سیستم پرداخت الکترونیکی همتا به همتا» بود که در 31 اکتبر 2008 (10 نوامبر 2008) منتشر شد و اصول اولیه را توضیح داد. مفاهیم شبکه بیت کوین در حال انجام بود این کاغذ سفید به طرز شگفت آوری مختصر و مختصر بود فقط در 9 صفحه ارائه شد

در این وایت پیپر، ناکاموتو به جزئیات یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز می پردازد که برای تسهیل تراکنش های کم هزینه بدون اتکا به موسسات مالی یا واسطه ها طراحی شده است. این مقاله سفید توضیح می دهد که بیت کوین به جای استفاده از یک سرور متمرکز از طریق یک شبکه همتا به همتا (P2P) عمل می کند. این مقاله همچنین توضیح می‌دهد که چگونه الگوریتم اثبات کار (PoW) می‌تواند داده‌های تراکنش را جعل کند تقریباً آن را غیرممکن می‌کند.

علاقه مندان می توانند نسخه کامل این وایت پیپر را در ادامه مطلب مطالعه کنند وب سایت Bitcoin.org برای مطالعه

نحوه مدیریت وب سایت بیت کوین؛ غیر متمرکز و مستقل

در سال 2011، ساتوشی ناکاموتو کنترل وب‌سایت بیت‌کوین را به اعضای مورد اعتماد جامعه بیت‌کوین واگذار کرد، تصمیمی که تضمین کرد این سایت از نفوذ شرکت‌ها یا دولت مستقل باقی می‌ماند. امروز این سایت داوطلبانه مدیریت و نشان داده می شود اخلاق غیرمتمرکز بیت کوین است

انتقال کنترل وب سایت به اعضای ناشناس جامعه بیت کوین، بی طرفی پلتفرم را حفظ کرده و به وب سایت اجازه داده است، برخلاف بسیاری از پروژه های دیگر، از تبدیل شدن به یک ابزار بازاریابی برای شرکت ها یا برنامه های خاص خودداری کند.

اختلافات درون سازمانی

با این حال، وب سایت Bitcoin.org درگیر اختلافات داخلی مختلفی شده است. یکی از بزرگترین تفاوت ها در مورد بحث است اندازه بلوک بیت کوین که منجر به به اصطلاح جنگ مقیاس بیت کوین در سال 2017 شد.

این درگیری‌ها جامعه را به دو دسته تقسیم کرد، برخی از بلوک‌های بزرگ‌تر را برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران، از جمله وب‌مسترها، به حفظ ساختار اصلی بیت‌کوین متعهد بودند.

این تفاوت‌ها، زمانی که طرفداران بلاک‌های بزرگ‌تر، بلاک چین بیت‌کوین را در 1 آگوست 2017 تقسیم کردند، در نهایت منجر به هارد فورک تبدیل شد.

اختلاف بر سر مالکیت و نقض امنیت

وب سایت بیت کوین از تعارضات مالکیت و مسائل امنیتی نیز مصون نیست در سال 2021، این سایت طی یک فرآیند کلاهبرداری هک شده است و به بازدیدکنندگان وعده پاداش متقلبانه این اتفاق امنیت وب سایت را زیر سوال برد و باعث شد مخاطبان نسبت به اثربخشی مدیریت غیرمتمرکز تردید کنند.

علاوه بر این، یکی از مدیران قدیمی سایت، با نام مستعار Cobra، اغلب یک شخصیت تفرقه‌انگیز بوده و در مناقشات مختلف با دیگر توسعه‌دهندگان برجسته بیت‌کوین شرکت داشته است. ناشناس بودن و اظهارات جنجالی او بحث هایی را در مورد اینکه آیا او همچنان باید دامنه را کنترل کند، دامن زده است و چالش های یک سیستم غیرمتمرکز را برجسته می کند.

دعواهای حقوقی دنبال شد

در طول سال ها، وب سایت بیت کوین با چالش های حقوقی مختلفی نیز مواجه بوده است. در سال 2021، کریگ رایتمخترع خودخوانده بیت کوین، از این وب سایت به دلیل انتشار وایت پیپر بیت کوین به نام ساتوشی ناکاموتو شکایت کرد.

رایت یک مهندس کامپیوتر استرالیایی است که سال ها بحث های مختلفی را در جامعه کریپتو ایجاد کرده است زیرا ادعا می کند خالق بیت کوین است. ادعایی که توسط اکثر کارشناسان و علاقه مندان بیت کوین به شدت مورد مناقشه و تکذیب قرار گرفته است.

اخیرا، دادگاهی در بریتانیا حکم داد که کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست و ضربه بزرگی به ادعاهای دیرینه او وارد کرد. این حکم در پی شکایتی است که توسط اتحاد اختراعات باز کریپتو (COPA) با هدف مقابله با ادعای مالکیت معنوی رایت در بیت کوین ارائه شده است. دادگاه قویاً شواهد علیه ادعاهای رایت را تأیید کرد و قاضی جیمز ملور به این نتیجه رسید که رایت خالق بیت کوین و نویسنده مقاله سفید آن نیست.

قاضی ملور اظهار داشت:

در اینجا مواردی را که برای اجرای عدالت بین طرفین لازم است را اعلام می کنم.

دکتر رایت نویسنده وایت پیپر بیت کوین نیست. همچنین، او فردی نیست که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو از سال 2008 تا 2011 فعالیت می کرد. او فردی نیست که سیستم بیت کوین را ایجاد کرده و نویسنده نسخه های اولیه نرم افزار بیت کوین نیست.

در حالی که وب سایت بیت کوین 16 ساله می شود، به جرات می توان گفت که این پلتفرم چیزی بیش از یک مصنوع ساده است. این وب سایت یک یادآوری است خاستگاه بیت کوین و روح جامعه محور آن را زنده نگه می دارد. خوب یا بد، بحث‌ها و چالش‌هایی که این وب‌سایت تاکنون با آن روبرو بوده است، بازتابی از خود بیت‌کوین است. فناوری که در گفتگوی آزاد، انعطاف‌پذیری و دستیابی به آزادی رشد می‌کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-18 18:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.