افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

حمایت لعیا جنیدی از کابینه پیشنهادی مسعود مزکیان

  • کد خبر : 331502
حمایت لعیا جنیدی از کابینه پیشنهادی مسعود مزکیان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لعیا جنیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهرانوی در یادداشتی که در خبرآنلاین منتشر شد، نوشت: رئیس جمهور روز گذشته برای دفاع از وزرای پیشنهادی هیئت دولت به مجلس رفت تا دولت پس از گذشت حدود سه ماه از سقوط هواپیما و از دست دادن رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق، سر […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لعیا جنیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهرانوی در یادداشتی که در خبرآنلاین منتشر شد، نوشت:

رئیس جمهور روز گذشته برای دفاع از وزرای پیشنهادی هیئت دولت به مجلس رفت تا دولت پس از گذشت حدود سه ماه از سقوط هواپیما و از دست دادن رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق، سر و سامان داشته باشد.

اگرچه در طول این سه ماه تصمیمات لازم برای اداره امور به ترتیب اتخاذ شده و مسائل فوری کشور به نحوی مدیریت شده است، اما تصمیم گیری و تصمیم گیری در مورد مسائل اساسی تری که فاصله زیادی دارد. – کارکرد بلندمدت و میان مدت طبیعتاً در انتظار تشکیل دولت است. هنوز جدید است و به تعویق افتاده است. شایسته است که مجلس نیز مانند رئیس جمهور با انتصاب نامزدهای کابینه و معرفی کاندیداهایی برای کابینه ای که نماینده بیشتری دارد، تلاش کرده است تا زمینه همکاری گسترده تر میان جناح های سیاسی را فراهم کند و گام مهمی در جهت جلب رضایت مجلس، مانند رئیس جمهور بردارد. جناح های سیاسی مجلس برای تأمین منافع ملی که یکی از مهمترین مأموریت های آن در قانون اساسی است، باید با همکاری بیشتر با رئیس جمهور از تصمیم گیری و اجرای سیاست های اساسی جلوگیری کند. تعلیق برنامه ها و بلاتکلیفی در عملکرد وزارتخانه ها.

از سوی دیگر می دانیم که مردم و نهادهای مدنی نسبت به ترکیب کابینه ملاحظات و ایراداتی داشته اند، لذا همزمان با درخواست همکاری و همکاری مجلس با رئیس جمهور، از مردم نیز دعوت می کنم. نهادهای مدنی که همچنان به جایگاه ناظران امید دارند، بر روند تشکیل دولت جدید و عملکرد آن نظارت و بر تشکیل دولت و بویژه اداره بهینه امور توسط دولت نظارت دارند. با توجه به اینکه در دولت دوازدهم یا پس از آن بسیاری از کاندیداهای معرفی شده مانند فرزانه صدیق و عباس صالحی، حسین سیمایی، عبدالناصر همتی، محمدرضا صالحی امیری، امین حسین رحیمی، محمدرضا ظفرقندی، عباس عراقچی و احمد میدری معتقدم آنها و سایر نامزدهای معرفی شده از سوی رئیس جمهور تمام تلاش خود را برای موفقیت وزارتخانه های تحت رهبری خود در اجرای برنامه ها و ماموریت های محوله انجام خواهند داد و بر اساس تعهدات قانونی و اخلاقی تلاش خواهند کرد. تحقق حقوق و آزادی های ملت تضمین شده در فصل سوم قانون اساسی و نیز بازگرداندن ایران به چرخه توسعه.

بدیهی است که انتظار بحق من و مردم و نیز پیش نیاز موفقیت آنها این است که نامزدها پس از اخذ رای اعتماد و شروع به کار، با تمامی فعالان حوزه تحت امر خود ارتباط نزدیک داشته باشند. به ویژه نهادهای مدنی و سازمان های حرفه ای و مشارکت در فرآیند تصمیم گیری. علاوه بر این، پیروان سایر ادیان، اقوام، زنان و جوانان باید به صورت ملموس و مؤثر در معاونت های ریاست جمهوری و ادارات به کار گرفته شوند.

آرزوی موفقیت برای دولت جدید و پیشرفت برای ملت و کشور بزرگ ایران دارم.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.