افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

دیدار نیمه شب ظریف با پزشکان در پاستور/ در دیدار عبدالعلیزاده با رئیس جمهور چه گذشت؟

  • کد خبر : 331031
دیدار نیمه شب ظریف با پزشکان در پاستور/ در دیدار عبدالعلیزاده با رئیس جمهور چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سازندگی با انتشار گزارشی از احتمال بازگشت محمدجواد ظریف به دولت نوشت: محمدجواد ظریف به دیدار مسعود بیشیکیان رفت و با وی گفتگو کرد. احتمال بازگشت او به کابینه بسیار زیاد است. برخی از احتمال اضافه شدن محمدجواد آذریجهرمی به کابینه نیز با دستور رئیس جمهور خبر داده اند. آقای […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سازندگی با انتشار گزارشی از احتمال بازگشت محمدجواد ظریف به دولت نوشت:

محمدجواد ظریف به دیدار مسعود بیشیکیان رفت و با وی گفتگو کرد. احتمال بازگشت او به کابینه بسیار زیاد است. برخی از احتمال اضافه شدن محمدجواد آذریجهرمی به کابینه نیز با دستور رئیس جمهور خبر داده اند. آقای ظریف یک روز پس از اعلام خبر بازگشت به دانشگاه در صفحه خود نوشت: «رئیس جمهور با مهربانی تماس گرفت و بسیار محبت کرد و صحبت صمیمانه ای داشتیم، همان دکتری بود که با افتخار به ایران رای دادیم. و او همان فرد عزیز، صادق، مردمی و شجاعی است که هر کجا که باشد از او و حکومتش حمایت خواهد کرد.

وی در عین حال درباره استعفای خود نوشت: «پیام من به معنای پشیمانی یا ناامیدی از پزشکان عزیز یا مخالفت با واقع گرایی نیست، بلکه به معنای تردید در سودمندی من به عنوان معاون راهبردی است. البته برخی افراد مورد رد مردم، تعبیر عجیبی از قانون مصوب 1401، استخدام خادم در مشاغل حساس را به بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن دولت چهاردهم تبدیل کردند تا از شبهات یا بهانه جویی برای اخلال در کار دولت دکتر عزیز، هفته گذشته از سمت خود استعفا دادم. معاون راهبردی رئیس جمهور

با توجه به برخی فضاسازی ها، لازم به یادآوری است که:

علیرغم تولد فرزندانم در حدود 40 سال پیش و در دوران تحصیل (و نه ماموریت) در آمریکا و قوانین شهروندی اجباری ایالات متحده، به فضل الهی همسر و فرزندانم در ایران عزیز زندگی می کنند و دارای متر مسکن در خارج از ایران یا حتی اجاره بها نداریم. من خودم تحت دو تحریم آمریکا (زیر تحریم رهبری) و یک تحریم کانادا هستم و من و همسرم حتی نمی توانیم به عنوان توریست به آمریکا، کانادا و برخی کشورهای دیگر سفر کنیم.

هیچ نهاد نظارتی با معاون من مخالفت نکرده است.

پزشکان محترم شجاعانه و آشکارا بر ادامه کارم اصرار داشته اند و این بهانه بیشتر از من برای دیگرانی که فرزندانشان با اقامت خارج از کشور تابعیت مضاعف گرفته اند (یا اجباری شده اند) می توانند استفاده کنند. آنچه باعث گزارش دیشب شد، تردید در سودمندی من در سمت معاونت راهبردی بود و آن بهانه سیاسی دلیل بازگشت به دانشگاه نبود و صرفاً یک دلیل اضافه بود. من هنوز هم به تمام آنچه در مورد پزشکان در دوران انتخابات گفتم اعتقاد دارم. من از دانشگاه با تمام قوا در خدمت شما و ایشان خواهم بود و از همه ایرانیان میهن پرست و توسعه گرا تقاضا دارم که حمایت خود را از ایشان بیشتر کنند و او و دولتش را تنها نگذارند.

گزارش ها حاکی از آن است که علاوه بر دیدار شبانه ظریف با پزشکان، علی عبدالعلیزاده با رئیس جمهور نیز دیدار کرده و پس از بررسی کابینه و سایر مسائل، وی گفت: برای موفقیت دولت و اعتلای هر کاری که از دستم بربیاید انجام خواهم داد. ایران”. “من می دهم.” این در حالی است که عبدالعلیزاده، رئیس دفتر مسعود المدیکیان که نقش کلیدی در پیروزی وی داشت، پس از برگزاری انتخابات (24 تیرماه) در نامه ای خطاب به مردم اعلام کرد: ماموت من تمام شد و به کشور بازگشتم. زندگی عادی.”

مدزیکیان در دیدار با ظریف و عبدالعلیزاده بار دیگر تاکید کرد که اولویت کاری او وحدت ملی است و ظریف باید برگردد. تاکید رئیس جمهور بر وحدت ملی در جلسه دولت قبل از این جلسه نیز تکرار شد. پزشکان «حکومت وحدت ملی» را عنوانی درست و ملموس برای دولت چهارم دانستند و با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای استفاده به عنوان راهبرد از ظرفیت افراد توانمند از همه اقشار در دولت، گفتند: نه تنها در مورد وزرا، بلکه در مورد استخدام همه مدیران دولتی. همچنین باید بتوان از تمام افرادی که توانایی بهبود وضعیت و حل مشکلات را دارند استفاده کرد. رئیس جمهور، “دولت وحدت ملی” را عنوانی درست و ملموس برای دولت چهارم دانست و با اشاره به تدابیری که برای استفاده از ظرفیت افراد توانمند از همه گروه های دولت به عنوان راهبرد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نه تنها نه در مورد وزرا، بلکه در استخدام همه مدیران دولتی نیز باید این فرصت داده شود که از هر فردی که توانایی بهبود وضعیت و حل مشکلات را دارد استفاده شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بزرگتر از سپردن کار به مردم کارنابال نیست، گفت: در این دولت هرکس بتواند در راه حل مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم گام بردارد به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد. .

رئیس جمهور کنار گذاشتن اختلافات، تاکید بر نقاط مشترک و تکیه بر نقاط قوت به جای برجسته سازی نقاط ضعف را راهبرد دولت چهاردهم دانست و گفت: فهرست وزرای پیشنهادی دولت بر اساس این راهبرد و در راستای تقویت هم افزایی تهیه و ارائه شد. . بین دولت و مجلس

پزشکان سند چشم انداز، سیاست ها و اسناد کلان نظام را چراغ دولت وحدت ملی دانستند و خاطرنشان کردند: اساس و شاخص ارزیابی عملکرد در این دولت، تعهد و تلاش در اجرای صحیح و حداکثری اهداف چشم انداز ما مطمئن هستیم که اگر با همان روحیه ای که بسیجیان جنگ را با آن مدیریت کردند و از مدرن ترین راهکارها و پیشرفته ترین ابزارها استفاده کنیم، در این مسیر حرکت کنیم، می توانیم بر همه مشکلات اعم از تحریم ها و محدودیت ها فائق آییم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دولت چهاردهم خیانتی بزرگتر از سپردن کار به مردم کارنابال نیست، تصریح کرد: در این دولت هرکس بتواند در راه حل مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم گام بردارد به گرمی مورد استقبال قرار خواهد گرفت. .

27219

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.