افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

گرمای هوا و گرد و غبار؛ 2 پدیده مکرر شهرهای زیارتی عراق

  • کد خبر : 330740
گرمای هوا و گرد و غبار؛ 2 پدیده مکرر شهرهای زیارتی عراق

به گزارش ایرنا از سوی سازمان هواشناسی کشور، «صادق ضیائیان» افزود: شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای 49.9 درجه در رتبه دوم گرم ترین ایستگاه های هواشناسی بین المللی قرار گرفتند. وی بیان کرد: در لیست امروز گرم ترین ایستگاه های هواشناسی، هفت شهر عراق، شهر آباده در ایران و دو شهر […]

به گزارش ایرنا از سوی سازمان هواشناسی کشور، «صادق ضیائیان» افزود: شهرهای «عماره» و «ناصریه» عراق نیز امروز با دمای 49.9 درجه در رتبه دوم گرم ترین ایستگاه های هواشناسی بین المللی قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در لیست امروز گرم ترین ایستگاه های هواشناسی، هفت شهر عراق، شهر آباده در ایران و دو شهر عربستان و کویت قابل مشاهده است.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی امروز بیشینه دمای هوای کربلا به بیش از 48 درجه سانتی گراد رسید.

ضیائیان گفت: آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی نشان می دهد که باد، گرد و غبار و گرما دو پدیده مهم شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته است.

وی افزود: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در شهرهای زیارتی عراق تا پایان هفته به محدوده 45 تا 47 درجه سانتی گراد برسد.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شرایط گرمای هوا، وزش باد و گرد و خاک با نوسانات جزئی برای چهار پایانه مرزی «خسروی» کرمانشاه، «مهران» ایلام. و «چزابه» و «شلمچه» در خوزستان برنامه ریزی شده است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوا در این چهار پایانه مرزی در روزهای آینده به ویژه در روز دوشنبه به 50 درجه سانتی گراد برسد.

وی بیان کرد: این در حالی است که وضعیت جوی مرزهای «تمرچین» آذربایجان غربی و «باشماق» کردستان نسبت به سایر پایانه ها مساعدتر است. بنابراین حداکثر دمای این دو منطقه تا پایان هفته بین 28 تا 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.