افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

شیوع جهانی آبله میمون باعث افزایش سهام شرکت های دارویی شده است

  • کد خبر : 330709
شیوع جهانی آبله میمون باعث افزایش سهام شرکت های دارویی شده است

به گزارش بازار به نقل از یورونیوز، با اعلام وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع سریع آبله میمون در آفریقا، قیمت سهام برخی شرکت های دارویی و بهداشتی و همچنین تولیدکنندگان واکسن در جهان افزایش یافت. . در روز جمعه چندین شرکت داروسازی با پیش بینی افزایش تقاضا برای واکسن آبله میمون شاهد […]

به گزارش بازار به نقل از یورونیوز، با اعلام وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت به دلیل شیوع سریع آبله میمون در آفریقا، قیمت سهام برخی شرکت های دارویی و بهداشتی و همچنین تولیدکنندگان واکسن در جهان افزایش یافت. . در روز جمعه

چندین شرکت داروسازی با پیش بینی افزایش تقاضا برای واکسن آبله میمون شاهد افزایش سهام خود بوده اند.

یکی از این شرکت ها، باواریای نوردیک، تولید کننده واکسن مستقر در دانمارک است که واکسن آبله میمون JYNNEOS، که با نام های تجاری Imvans و Imvamon نیز شناخته می شود، قبلا تایید شده است.

سهام این شرکت بامداد جمعه 17.6 درصد افزایش یافت.

Genius یکی از دو واکسن آبله میمون است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده و توسط گروه مشاوره استراتژیک متخصصان ایمونولوژی سازمان بهداشت جهانی (SAGE) توصیه شده است.

این شرکت اخیرا اعلام کرده است که حدود 300000 دوز از این واکسن را آماده ارسال دارد و ظرفیت تولید حدود 10 میلیون دوز از این واکسن را تا پایان سال آینده برای کشورهای آفریقایی دارد.

سهام سازنده کیت های تشخیصی چینی Shanghai ZJ Bio-Tech نیز در روز جمعه 7.91 درصد افزایش یافت، در حالی که سهام شرکت ژاپنی تامین کننده تجهیزات پزشکی Precision System Science 5.28 درصد افزایش یافت.

با وجود نداشتن واکسن ضد آبله میمون، سایر شرکت های داروسازی نیز اندکی تحت تأثیر این روند قرار گرفتند.

سهام AstraZeneca در پایان معاملات روز پنجشنبه 1.36 درصد افزایش یافت. سهام Novo Nordisk نیز 2.34 درصد افزایش یافت.

سهام شرکت های مراقبت های بهداشتی در هفته های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به ویژه در آسیا، زیرا موارد کووید-19 دوباره در چندین کشور افزایش یافته است و تأثیر آن بر ورزشکاران در المپیک پاریس.

پروفسور D. May Ogwina در بیانیه ای در مورد جهان گفت: “افزایش فعلی موارد آبله میمون در برخی از مناطق آفریقا، همراه با گسترش گونه جدیدی از ویروس آبله میمون مقاربتی، نه تنها آفریقا، بلکه کل جهان را تحت تاثیر قرار می دهد.” سایت سازمان بهداشت. این یک وضعیت اضطراری است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: آبله میمون که در آفریقا منشأ گرفته بود، در آنجا نادیده گرفته شد و سپس در سال 2022 شیوع جهانی را ایجاد کرد. اکنون زمان آن است که اقدامات قاطعی برای جلوگیری از تکرار تاریخ انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.