افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

اسبقیان: فدراسیون کشتی و تکواندو در پاریس عملکرد خوبی داشت – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 330680
اسبقیان: فدراسیون کشتی و تکواندو در پاریس عملکرد خوبی داشت – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی ظهر امروز (شنبه) در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص عملکرد این وزارتخانه برای بازی های المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: سال گذشته رهبر انقلاب شعار «ورزش قوی، ایران قوی» را داشتند و وزارت ورزش و جوانان برای حضور پررنگ در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی ظهر امروز (شنبه) در گفت و گوی تلویزیونی در خصوص عملکرد این وزارتخانه برای بازی های المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: سال گذشته رهبر انقلاب شعار «ورزش قوی، ایران قوی» را داشتند و وزارت ورزش و جوانان برای حضور پررنگ در مسابقات المپیک برنامه ریزی لازم را انجام داد و از عملکرد فرهنگی ورزش و ورزشکاران رضایت داشت. در این دوره اتحاد خوبی شکل گرفت و کاروان کشورمان در بازی های المپیک خوش درخشید. 6 فینال داشتیم و می توانستیم مدال های رنگارنگ تری بگیریم و تعداد مدال هایمان بیشتر بود.

و می افزاید: در صخره نوردی تا چند صدم ثانیه به فینال رسیدیم و در سایر رشته ها هم چنین وضعیتی پیش آمد. به عنوان فردی که 40 سال است در ورزش هستم، بین کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان چنین تعاملی وجود نداشت. با برنامه ریزی های انجام شده و سند سرزمینی و برنامه توسعه ملی ورزش کشور می توانیم عملکرد بهتری را در بازی های المپیک لس آنجلس شاهد باشیم.

وی ادامه داد: زمان برنامه ریزی منسجم بسیار کوتاه بود اما فدراسیون ها تمام تلاش خود را انجام دادند. این سازمان در چندین رشته ایرادات اساسی داشت. در کشتی بین وزارت ورزش و جوانان و این فدراسیون ها اختلافاتی وجود داشت و آقای هاشمی دستور دادند که به رشته هایی مانند تکواندو و کشتی توجه ویژه داشته باشم. همچنین اعتبارات فدراسیون ها چهار برابر شد، خانواده های ورزشکاران قبل از مسابقات المپیک دعوت شدند و وزارت ورزش و جوانان این برنامه ها را انجام داد.

اسبقیان با اشاره به عملکرد ورزش های مدال آور کشورمان در بازی های المپیک گفت: عملکرد فدراسیون کشتی بسیار خوب بود و در چند کشتی گرفتار شدیم و می توانستیم طلاهای بیشتری کسب کنیم. در تکواندو عملکرد بسیار خوبی داشتیم و مدال های دختران تکواندو کشورمان اتفاقات خوبی را به همراه داشت. در وزنه برداری باید بگویم که این ورزش در حال ریختن پوست است و جوانی رشد کرده است. با توجه به اینکه توسعه زیرساخت ها در دستور کار فدراسیون وزنه برداری قرار دارد، این رشته ورزشی در 4 سال آینده نقش خود را ایفا خواهد کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سایر رشته های ورزشی پتانسیل کسب مدال خواهند داشت، گفت: معاون من معتقد نیست که فقط در 2 رشته ورزشی بتوانیم مدال بگیریم. ژیمناستیک که بعد از 60 سال مدال بازی های آسیایی را به ارمغان می آورد و در المپیک هم فینالیست شده است، نشان می دهد که می توانیم در رشته های دیگر هم عملکرد عالی داشته باشیم. ورزشکاران ما پتانسیل لازم برای سربلندی را دارند. وقتی در تیراندازی و تیراندازی با کمان سابقه پرافتخاری داریم به این معنی است که در این رشته ها پتانسیل وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید با قدرت خود سهمیه را کسب کنند، خاطرنشان کرد: به فکر وایلد کارت نیستیم. رویکرد ما این است که ورزشکاران با قدرت خود سهمیه کسب کنند. ما از نظر تعداد ورزشکاران شرکت کننده رتبه اول را داشتیم و اگر رشته هایی مانند کاراته در المپیک حضور داشتند، شاهد مدال آوری ورزشکاران در آن رشته ها بودیم.

اسبقیان در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور مربیان خارجی برای توسعه برخی رشته های ورزشی و عملکرد زمین های توپ گفت: باید کنترل های لازم برای حضور مربیان انجام شود اما برای والیبال باید بگویم که این رشته ورزشی است. همچنین پوست خود را می ریزد و نسل جدیدی در حال ظهور است. من با رئیس فدراسیون های هندبال، بسکتبال و والیبال صحبت کردم و آنها برای المپیک بعدی برنامه دارند و امیدوارم 2 رشته ورزشی ذکر شده بتوانند به المپیک بعدی راه پیدا کنند.

معاون فرهنگی و توسعه مسابقات قهرمانی ورزش وزارت ورزش و جوانان درباره مطالبات ورزشکاران گفت: شهید رئیسی سه بار در مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان حضور یافت و تمامی مطالبات ورزشکاران پرداخت شد. بار سوم با نظارت وزارت ورزش و جوانان با شناختی که از دکتر و رویکرد ایشان دارم، امیدوارم در المپیک بعدی شاهد اتفاقات خوب و نتایج خوبی باشیم. از امروز اعتبار پاداش قهرمانان پیگیری می شود و پس از بازگشت قهرمانان پارالمپیک پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

اسبقیان در پاسخ به حاشیه سازی های اخیر در خصوص تحصیل قهرمانان در بهترین دانشگاه های کشور گفت: هر مسئولی که بتواند در ورزشکاران انگیزه ایجاد کند خیلی راه دور نخواهد رفت و قطعا در پیشرفت ورزش تاثیرگذار خواهد بود. این بحث تخصصی است و باید در حوزه خودش بررسی شود. امکان تحصیل در رشته تمرینی برای این ورزشکاران وجود دارد. مطمئنم با بررسی کارشناسان تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

همانطور که اعلام شد پاداش ورزشکاران 4 برابر شده و امکانات خوبی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص شرایط رضا علیپور قهرمان سنگنوردی کشور در مسابقات المپیک گفت: او قهرمانی پرافتخار است و کارش در مسابقات المپیک بسیار خوب و ارزشمند است و قطعا جلب توجه خواهد کرد.

معاون فرهنگی و توسعه مسابقات قهرمانی ورزشی وزارت ورزش و جوانان درباره عملکرد فرهنگی کاروان ایران در مسابقات المپیک گفت: همکاران ما در این زمینه زحمات زیادی کشیدند و از همه مدیران کل استان ها و کارکنان سازمان تشکر می کنم. وزارت. ورزش و جوانان و همکاران ما از کمیته ملی. المپیک تلاش زیادی کرد و رسانه ملی در ایجاد انگیزه خوب عمل کرد. تجهیزاتی که از نظر مسئولیت اجتماعی در اختیار همه فدراسیون ها قرار می گیرد، انگیزه خوبی ایجاد می کند و توسعه زیرساخت های ورزشی باعث رونق ورزش می شود. از فدراسیون های ورزشی تشکر و ارزش قائل هستم و در عرصه فرهنگی با حمایت همه مسئولان به دستاوردهای خوبی دست یافتیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.