افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اعتیاد دائمی در انتظار 80 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر گل است.

  • کد خبر : 330314
اعتیاد دائمی در انتظار 80 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر گل است.

کارشناس پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر یزد هشدار داد؛ آفتاب نیوز: «محبوبو وفایان» درباره ماده مخدر «ماری جوانا» با بیان اینکه امروزه مصرف آن به عنوان یک ماده روانگردان تفریحی در جامعه رو به افزایش است، گفت: یکی از مواد اعتیادآوری که بیش از همه مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، ماده […]

کارشناس پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر یزد هشدار داد؛

آفتاب نیوز:

«محبوبو وفایان» درباره ماده مخدر «ماری جوانا» با بیان اینکه امروزه مصرف آن به عنوان یک ماده روانگردان تفریحی در جامعه رو به افزایش است، گفت: یکی از مواد اعتیادآوری که بیش از همه مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، ماده ای به نام گل است. . یا «ماری جوانا» است که متاسفانه سرعت گسترش مصرف این ماده مخدر را در جامعه افزایش می دهد.

وی افزود: ماری جوانا به دلیل اینکه ریشه گیاهی دارد، نگرش منفی نسبت به این ماده کم است و نحوه مصرف این گیاه نسبت به سایر مواد مخدر راحت تر است، بنابراین با استقبال خوبی مواجه شده است.

این کارشناس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر به کمتر از 14 سال درباره مصرف این دارو گفت: مصرف این دارو باعث ایجاد احساس شادی، سرخوشی و ایجاد توهم می شود. منحصر به فرد بودن آنچه اعتماد به نفس را به طور کاذب افزایش می دهد در افراد افزایش می یابد و در نتیجه روابط اجتماعی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و شاهد بروز رفتارهای پرخطر این افراد در جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ماری جوانا یکی از مواد مخدری است که بسیاری از افراد در مهمانی ها و مجالس استفاده از آن را ترجیح می دهند، درباره عوارض مصرف این ماده تصریح کرد: به دلیل کنجکاوی افراد برای مصرف این ماده، وابستگی روانی در فرد ایجاد می شود. اما آسیب ناشی از مصرف این دارو به سیستم عصبی مرکزی غیرقابل جبران است.

وفائیان ادامه داد: بیش از 80 درصد افرادی که اولین تجربه مصرف مواد مخدر را با ماری جوانا دارند در بزرگسالی به مصرف دائم مواد مخدر تبدیل می شوند.

این مسئول اولین اقدام برای پیشگیری از اعتیاد را اطلاع رسانی به خانواده ها عنوان کرد و گفت: خانواده ها می توانند برای اطلاع از نحوه درمان و یا نحوه ترک مواد با خط ملی ترک اعتیاد به شماره 09628 تماس بگیرند.

وی با اشاره به آغاز اجرای برنامه «زنان خانه دار زندگی» از سال گذشته گفت: این مرکز همچنین با حضور کارشناسان برجسته و آموزش دیده با اجرای تئاتر و آشنایی با نگرش های نادرست نسبت به مواد مخدر، از اعتیاد کودکان و نوجوانان پیشگیری می کند. .

وفائیان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان مصرف گل وجود ندارد اما بر اساس آخرین آمار رسمی از سال 1396 این میزان در استان معادل 1.2 درصد است که این رقم در استان 0.9 درصد اعلام شده است. جمعیت دانشجویی همان سال. اما این آمار دور از واقعیت در جامعه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=330314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.