افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
5

آیا استفاده از ذرت حیوانی در صنایع تبدیلی مجاز است؟ 28500 تومان ارز دریافت کنید و محصول را با قیمت آزاد بفروشید

  • کد خبر : 33025
آیا استفاده از ذرت حیوانی در صنایع تبدیلی مجاز است؟  28500 تومان ارز دریافت کنید و محصول را با قیمت آزاد بفروشید

یکی از نکاتی که در سال های اخیر به حاشیه رانده شده است، استفاده از ذرت دامی است که با ارز دولتی وارد کشور می شود، برای تولید محصولات انسانی غیر مشمول قیمت. در برخی منابع تاکید شده است که بیشتر این ذرت های وارداتی تراریخته هستند و سازمان دامپزشکی نیز برای هر محموله ذرت […]

یکی از نکاتی که در سال های اخیر به حاشیه رانده شده است، استفاده از ذرت دامی است که با ارز دولتی وارد کشور می شود، برای تولید محصولات انسانی غیر مشمول قیمت.

در برخی منابع تاکید شده است که بیشتر این ذرت های وارداتی تراریخته هستند و سازمان دامپزشکی نیز برای هر محموله ذرت دام گواهی قرنطینه صادر می کند که ذرت فقط برای مصارف دام و طیور است (و برای مصارف دیگر استفاده نمی شود). علاوه بر این موارد، کمیته فنی سازمان غذا و دارو با واردات ذرت برای دام در صنایع غذایی مخالفت کرده است.

لازم به ذکر است ذرت دامی که در حال حاضر در برخی صنایع تبدیلی مانند روغن ذرت، فروکتوز، گلوکز، نشاسته و … استفاده می شود، با سکه 28 هزار و 500 تومان وارد کشور شد و به جای اینکه با قیمت آزاد به مصرف انسان برسد، باید در صنعت دام و طیور استفاده شود. ضمنا صادرات این دسته از محصولات نیز رایگان است.

لازم به ذکر است که واردات ذرت از حدود 3 میلیون تن در سال 1389 به حدود 10 میلیون تن معادل 3.2 میلیارد دلار در حال حاضر رسیده است. طبیعتا بخشی از این مشکل به دلیل رشد تقاضا در داخل کشور است اما با توجه به مشکل پیش گفته باید پیگیری جدی تری در مسیر تبدیل ذرت و سایر نهاده های دامی به محصول نهایی صورت گیرد تا شاهد خروج ذرت دامی از این چرخه نباشیم.

لزوم برخورد با صنایع تبدیلی ذرت به دلیل استفاده نادرست از ارز دولتی

با توجه به این اتفاق و استفاده نادرست از حمایت های دولتی برای تامین حداقل نیاز سفره مردم در زمینه هایی مانند گوشت، مرغ و شیرخام، این انتظار وجود دارد که صنایعی که دست به چنین اقدامی زده اند، شناسایی و در گام بعدی جریمه های سنگینی برای آنها در نظر گرفته شود.

این دسته از شرکت ها نیز در دوره سه ساله 4200 تومانی دست به چنین تخلفاتی زده اند و شاهد سود بالای آنها بوده ایم. به این ترتیب شرکت هایی که از این راه سود برده اند نیز باید تمام مابه التفاوتی را که از این راه به دست آورده اند به دولت برگردانند.

۲۲۰

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.