افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

تجهیز معلمان به صلاحیت ها و مهارت های لازم برای تدریس

  • کد خبر : 33010
تجهیز معلمان به صلاحیت ها و مهارت های لازم برای تدریس

به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی در نشست توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی شش کشور که در استان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: مهمترین سرمایه و سرمایه هر کشور سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش وظیفه ایجاد […]


به گزارش ایلنا، حمید طریفی حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی در نشست توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی شش کشور که در استان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: مهمترین سرمایه و سرمایه هر کشور سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش وظیفه ایجاد بستری برای توانمندسازی بیشتر سرمایه انسانی را بر عهده دارد.


وی با تاکید بر اینکه معلمان مهمترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند، تصریح کرد: معلمان موظفند بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی استعدادهای کشور یعنی دانش آموزان را به عنوان آینده سازان کشور ایجاد کنند. بنابراین سرمایه گذاری روی معلمان به ویژه در توانمندسازی آنان در نظام آموزشی، بهترین سرمایه گذاری است که منجر به ایجاد ارزش افزوده انسانی در آینده می شود.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر اینکه باید معلمان را به صلاحیت ها و مهارت های لازم برای آموزش و یادگیری مؤثر مجهز کرده و یادگیری دانش آموزان را تعمیق بخشیم، افزود: توانمندسازی معلمان مهم ترین رکنی است که در «مسیر رشد معلم» باید مورد توجه قرار گیرد و این یکی از کارآمدترین ابزار تضمین کیفیت و ارتقای مستمر نظام آموزشی است.


معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی یک مؤسسه خدماتی است نه یک مکان، آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش آموزان در 10 گروه از دانش آموزان معلول یا ناقص خدمات تخصصی ارائه می دهد و از نظر خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش آموزان با اختلالات یادگیری خاص، بیش فعالی، اختلالات گفتاری و زبانی و دیرآموزان به نحوی از جنبه های مختلف از ایفای نقش مجدد در دوره آموزشی اجتناب می کند. از اصول اولیه، بهبود میزان تایید و کاهش ترک تحصیل. همچنین امکان تحصیل در دوره های مختلف وجود دارد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد و ارتقای معلمان برای تکمیل فرآیند نظام صلاحیت معلمان، افزود: با نیازسنجی دقیق انجام شده در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی های دانش آموزان هدف، نگرش و نگرش مهارت آموزی به دانش آموزان و کسب مهارت در یادگیری آنها را ایجاد می کنند. معلمان و توسعه یک رویکرد یادگیری مشارکتی.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.