افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

در لرستان کار نیست صنعت ساکت است / جایی که دزدی زیاد است فقر فرهنگی و بیکاری / شغل پایدار باید ایجاد شود

  • کد خبر : 329987
در لرستان کار نیست صنعت ساکت است / جایی که دزدی زیاد است فقر فرهنگی و بیکاری / شغل پایدار باید ایجاد شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از استان های کشور که آمار بیکاری قابل توجه است، استان لرستان در غرب ایران است. شهرستان های این استان و برخی شهرستان ها که اکثر ساکنان آن کشاورز و دامدار هستند در فصول مختلف سال از بیکاری رنج می برند و در این منطقه صنعت تقریباً در سکوت […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از استان های کشور که آمار بیکاری قابل توجه است، استان لرستان در غرب ایران است. شهرستان های این استان و برخی شهرستان ها که اکثر ساکنان آن کشاورز و دامدار هستند در فصول مختلف سال از بیکاری رنج می برند و در این منطقه صنعت تقریباً در سکوت فرو رفته و جز حرکت به سمت جعل راهی برای امرار معاش ندارند. مشاغل و گاه ارتکاب جرم در استان های دیگر. برای بررسی این شرایط با نماینده استان لرستان به گفت وگو نشستیم.

محمدحسین محمدی نماینده سلش و دلفان در استان لرستان شورای اسلامی وی در گفت و گو با رکنا اظهار کرد: هر جا دزدی و جرم و جنایت بالاست فقر فرهنگی و بیکاری نیز وجود دارد. جایی که در استان لرستان جرم و جنایت بیشتر است، فقر فرهنگی و بیکاری نیز وجود دارد.

و افزود: در مناطق با فرهنگ بالا حتی اگر مشکلات مالی وجود داشته باشد جرمی وجود ندارد. برای مثال، دلفان اولین نرخ بیکاری را دارد. علاوه بر این، توجه به خرافات در مناطقی که توجهی به ترویج فرهنگ آنها نشده است بسیار بیشتر از جاهای دیگر دیده می شود. در آن مناطق، مردم حتی اجازه ندارند با منبع اصلی فرهنگ ایرانی اسلامی ارتباط برقرار کنند. چون باسواد بودن فقط به معنی داشتن مدرک نیست. ما از توجه به فرهنگ غافل شده ایم و باید به آن توجه کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شغل اصلی مردم لرستان کشاورزی و دامداری است و مشاغلی مانند صنایع دستی در این استان از بین رفته است. همچنین صنعت در این حوزه ها رشد نکرده و به همین دلیل اشتغال زایی نیز کاهش یافته است. به عنوان مثال در کوهدشت تنها یک کارخانه گچ وجود دارد که این تعداد شغل ایجاد نکرده است.

وی افزود: در استان لرستان، مهاجرت به ندرت می توان به خارج از کشور سفر کرد. اما آمار مهاجرت به حاشیه شهرها از جمله تهران و کرج بسیار بالاست.

محمدحسین محمدی در پایان گفت: راه برون رفت از این وضعیت توجه به فرهنگ است. کار فرهنگی زمان می برد و نیاز به یک برنامه میان مدت و بلند مدت دارد. از سوی دیگر مسائل اقتصادی نیز باید حل شود و در عین حال توسعه فرهنگی نیز رخ دهد. اشتغال زایی نیز از طریق ایجاد صنایع غیرمکانیزه ایجاد می شود و همچنین شایان ذکر است که درآمد حاصل از این امر نیز در استان هزینه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.