افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

خوردن گیلاس برای این افراد ممنوع است

  • کد خبر : 329786
خوردن گیلاس برای این افراد ممنوع است

کد خبر: 120591 27 اوت 1403 03:00 سلامتی گیلاس یکی از میوه های فصل تابستان است که به صورت خام، خشک یا به صورت مربا، شربت و در انواع غذاهای فصلی، دسرها و شیرینی ها استفاده می شود. گیلاس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به ویژه ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، […]

گیلاس یکی از میوه های فصل تابستان است که به صورت خام، خشک یا به صورت مربا، شربت و در انواع غذاهای فصلی، دسرها و شیرینی ها استفاده می شود.



گیلاس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف به ویژه ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما مصرف زیاد این میوه برای برخی افراد مضر است و عوارضی را به همراه دارد. در این قسمت عوارض و مضرات مصرف آلبالو را آورده ایم.

طبیعت گیلاس سرد و خشک است. و برای افراد بد مزاج مفید است و به رفع گرما و غلظت خون و صفرا کمک می کند.

افراد مبتلا به این مشکلات باید از مضرات گیلاس آگاه باشند.

تورم و درد قلب

مصرف زیاد آلبالو باعث نفخ شکم و دل درد می شود. گیلاس میوه ای است نفخ شکم و تولید کننده نفخ است، بنابراین افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید در مصرف گیلاس اعتدال داشته باشند زیرا زیاده روی در مصرف گیلاس به دلیل نفخ معده باعث درد قلب می شود. هرگز با گیلاس مایعات ننوشید زیرا خطرات جدی برای سیستم گوارشی ایجاد می کند و باعث نفخ می شود. برای رفع این مشکل بعد از مصرف میوه از عرق نعنا استفاده کنید.

اختلال عملکرد روده

مصرف گیلاس سبز که قرمز رنگ نیست و تفاله سفت دارد باعث سوء هاضمه و تغییر در عملکرد روده می شود.

کند هضم

گیلاس اسیدی است، حاوی سلولز است و به آرامی هضم می شود. برای هضم بهتر گیلاس می توانید آن را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنید. اگر می خواهید گیلاس در معده بهتر هضم شود، صبح ناشتا مقدار کمی گیلاس کاملا رسیده بخورید.

باعث اسهال می شود

گیلاس یکی از میوه های ملین است و در برخی از افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند باعث اسهال می شود.

چه کسانی نباید از گیلاس استفاده کنند؟

افراد بد خلق

آلبالو برای افرادی که بدخلق هستند یا از گرما رنج می برند مفید است. اما برای افراد بد خلق مفید نیست. و این افراد باید گیلاس را با غذاهای گرم و خشک مانند ادویه و زعفران مصرف کنند.

کودکان زیر 3 سال

کودکان دستگاه گوارش حساسی دارند و در صورت مصرف زیاد آلبالو دچار اسهال می شوند، بنابراین مصرف گیلاس برای کودکان زیر 3 سال مضر است.

مادران شیرده

آلبالو نفاخ است و اگر بیش از حد توسط مادران شیرده مصرف شود تولید نفخ می کند و می تواند وارد شیر مادر شده و از طریق شیر مادر وارد بدن کودک شود و باعث نفخ و دل درد نوزاد شود.

بیماران کلیوی

افراد مبتلا به بیماری های کلیوی باید کمتر گیلاس مصرف کنند. افراد مبتلا به بیماری کلیوی باید از رژیم غذایی کم پتاسیم پیروی کنند، بنابراین باید از خوردن گیلاس پرهیز کنند.

افراد مبتلا به ادم روده.

آلبالو اسیدی و دیر هضم است و برای افراد مبتلا به التهاب روده مضر است.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.