افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

حراج اولین پیام انسان به بیگانگان

  • کد خبر : 32962
حراج اولین پیام انسان به بیگانگان

با توجه “نبض تکنولوژی», هوش مصنوعی اعلام کرد که یکی از مهم ترین مصنوعات در تاریخ اکتشافات فضایی، ضبطی است که حاوی نسخه اصلی معروف یک صفحه گرامافون معروف به رکورد طلایی است که با کاوشگر وویجر ناسا به فضا رفت. اکنون نسخه‌ای از ضبط اصلی این صفحه در روزهای آینده در حراج ساتبیز به […]

با توجه “نبض تکنولوژی», هوش مصنوعی اعلام کرد که یکی از مهم ترین مصنوعات در تاریخ اکتشافات فضایی، ضبطی است که حاوی نسخه اصلی معروف یک صفحه گرامافون معروف به رکورد طلایی است که با کاوشگر وویجر ناسا به فضا رفت.

اکنون نسخه‌ای از ضبط اصلی این صفحه در روزهای آینده در حراج ساتبیز به فروش می‌رسد و انتظار می‌رود بین 400 تا 600 هزار دلار به فروش برسد.

قبل از پرتاب وویجر 1 و 2 در دهه 1970، کاوشگرهای فضایی پایونیر 10 و 11 صفحات فلزی کوچکی را حمل می کردند که مانند یک کپسول زمان به فضا پرتاب می شدند تا حیات موجودات فضایی احتمالی را در آینده ای دور بیابند.

ثبت رکورد طلا در مدت 6 ماه

ناسا می گوید پیام وویجر شامل یک گرامافون، یک صفحه مسی با روکش طلا 12 اینچی است که حاوی صداها و تصاویری است که برای نشان دادن تنوع زندگی و فرهنگ روی زمین انتخاب شده است.

کمیته ای به سرپرستی اخترشناس آمریکایی، کارل ساگان، محتوای این صفحه را برای ناسا که شامل 115 تصویر و انواع صداهای طبیعی مانند امواج اقیانوس، باد، رعد و برق، پرندگان، نهنگ ها و حیوانات دیگر است، تنظیم کرده است.

این صفحه همچنین شامل گزیده‌هایی از موسیقی از فرهنگ‌ها و دوره‌های مختلف، از جمله نوازندگانی مانند باخ، بتهوون، موتزارت، استراوینسکی، لوئیس آرمسترانگ و دیگر نوازندگان برجسته است.

لازم به ذکر است که علاوه بر این موارد، این صفحه حاوی احوالپرسی های گفتاری به 55 زبان و پیام های مختلف کارتر رئیس جمهور ایالات متحده و والدهایم دبیرکل سازمان ملل متحد است.

کارل سیگان، که در سال 1996 درگذشت، گفت: “این صفحه تنها در صورتی پخش می شود که تمدن های فضایی پیشرفته در فضای بین ستاره ای وجود داشته باشد.”

دورترین جسم ساخته شده توسط انسان از زمین

از این بشقاب فقط هشت نسخه از حمام مس و طلا موجود است. دو نسخه با کاوشگرهای وویجر وجود دارد و نسخه حراج شده در واقع کپی شخصی ساگان و همسرش آن درویان است.

درویان کارگردانی این پروژه را بر عهده داشت و نقش اصلی را در تنظیم موسیقی ایفا کرد که برای بازتاب تجربیات بشری از جمله جنگل های استوایی حاوی سر و صدای زندگی، اولین کلمات مادر به نوزادش، امواج مغزی و ضربان قلب زنی که به تازگی عاشق شده است.

درویان در مصاحبه ای گفت: نزدیک به نیم قرن پس از ایجاد آنها، این صفحات که از زمان ساخت آنها هرگز در اختیار ما نبوده است، فرصتی منحصر به فرد برای یک مجموعه دار فراهم می کند تا تنها نسخه اصلی اولین شی را که از “منطقه رکود خورشیدی” عبور کرده است، به دست آورد، جایی که باد خورشیدی جای خود را به طوفان پرتوهای کیهانی بین ستاره ای می دهد. شاید تنها چیزی باشد که از نابودی همه چیزهایی که می دانیم جان سالم به در می برد.

هلیوسفر ناحیه ای حباب مانند است که باد خورشیدی را در خود جای داده است. Horspehr شامل کل منظومه شمسی و میدان مغناطیسی خورشیدی است که کیلومترها فراتر از مدار پلوتو امتداد دارد. پلاسمای پرتاب شده از خورشید (طوفان های خورشیدی) این حباب را در برابر فشار گازهای بین ستاره ای، هیدروژن مولکولی و هلیوم که در سراسر کهکشان راه شیری پراکنده شده اند، ایجاد و حفظ می کند. جریان باد خورشیدی از خورشید شروع می‌شود و تا ناحیه برخورد خروجی سرعت می‌گیرد تا اینکه ناگهان در این منطقه کند می‌شود.

منطقه ای که پس از شوک خروجی قرار دارد به نام هلیوشث شناخته می شود. گوشته خورشیدی یک ناحیه میانی است که حد بیرونی آن حد هلیوسفر است. به لبه هلیوسفر منطقه سکون خورشیدی (Heliopause) نیز می گویند. شکل کلی حباب هلیوسفر بسته به فشار و چگالی گازهایی که منظومه شمسی از آنها می گذرد و همچنین بسته به خورشید تغییر می کند و به شکل یک کره دقیق و کامل نیست.
فقدان داده ها و طبیعت بکر و ناشناخته این مناطق منجر به ایجاد نظریه های بسیاری برای مدل سازی این مناطق شده است.

این صفحات سندی منحصر به فرد در تاریخ اکتشافات فضایی و تمدن بشری هستند که هر یک از آنها در داخل یک محفظه آلومینیومی قرار گرفته اند و دستورالعمل ها به زبان نمادین، مبدا فضاپیما و نحوه پخش صفحه را توضیح می دهند.

منبع/ ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.