افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

بیانیه مشترک میانجیگران آتش بس غزه پس از پایان دور جدید مذاکرات

  • کد خبر : 329531
بیانیه مشترک میانجیگران آتش بس غزه پس از پایان دور جدید مذاکرات

به گزارش بازار، در این بیانیه مشترک آمده است که مقامات ارشد سه کشور میانجی پیش از پایان هفته آینده بار دیگر در قاهره دیدار خواهند کرد. در ادامه این بیانیه آمده است که میانجی‌ها به بررسی جزئیات اجرای آتش‌بس پیشنهادی در غزه در روزهای آینده ادامه خواهند داد. در روزهای آتی، تیم های فنی […]

به گزارش بازار، در این بیانیه مشترک آمده است که مقامات ارشد سه کشور میانجی پیش از پایان هفته آینده بار دیگر در قاهره دیدار خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که میانجی‌ها به بررسی جزئیات اجرای آتش‌بس پیشنهادی در غزه در روزهای آینده ادامه خواهند داد. در روزهای آتی، تیم های فنی به کار بر روی جزئیات اجرای پیشنهاد ارائه شده از سوی واشنگتن که امکان دستیابی به توافق در مورد غزه را می دهد، ادامه خواهند داد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه مشترک آمده است که تیم های فنی به کار بر روی جزئیات عملیاتی از جمله موارد بشردوستانه، گروگان ها و بازداشت شدگان ادامه خواهند داد.

سه کشور میانجی این دور از مذاکرات آتش بس برگزار شده در دوحه را که در فضایی مثبت انجام شد، جدی و سازنده توصیف کردند و اعلام کردند که واشنگتن با حمایت مصر و قطر پیشنهادی را ارائه کرده است که شکاف ها را کاهش دهد و با آتش بس پیشنهادی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در 31 می 2024 ارائه کرد، مطابق با مفاد قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت است.

در بیانیه مشترک در مورد این پیشنهاد آتش بس جدید آمده است که پیشنهاد آمریکا بر اساس نکات توافقی است که هفته گذشته حاصل شد و شکاف های باقی مانده را پر می کند.

در این بیانیه آمده است که راه برای دستیابی به توافق آتش بس، نجات اسرا، کمک رسانی به نوار غزه و کاهش تنش در منطقه هموار شده است.

حماس: گزارش‌های مربوط به نتایج مذاکرات شامل تعهد به آنچه در 2 ژوئیه توافق شد، نیست

یک منبع رهبری حماس به الجزیره گفت: آنچه به ما در مورد نتایج مذاکرات دوحه در مورد آتش بس در غزه گفته شده است شامل تعهد به آنچه در 2 ژوئیه توافق شد نیست.

هیئت رژیم صهیونیستی به تل آویو بازگشت

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از دوحه به تل آویو بازمی گردد.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات ارشد تیم مذاکره کننده این رژیم از کاهش اختلافات و شکاف ها بین حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از پایان این دور از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرای غزه در دوحه خبر داده و از صدور بیانیه ای درباره نتایج این مذاکرات خبر داده بود.

انعطاف رژیم صهیونیستی در قبال پرونده زندانیان

منابعی به تلویزیون العربی گفتند که رژیم صهیونیستی در این دور از مذاکرات بر سر پرونده زندانیان انعطاف نشان داده است. آمریکا همچنین متعهد شده است که رژیم صهیونیستی را در خصوص پرونده گذرگاه نتزاریم و بازگشت آوارگان برای دستیابی به توافق آتش بس تحت فشار قرار دهد.

مذاکرات آتش بس در غزه روز پنجشنبه با حضور میانجیانی از قطر، مصر و آمریکا و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه آغاز شد و امروز جمعه پایان یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.