افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

اولین واکنش رژیم صهیونیستی به مذاکرات آتش بس غزه در دوحه

  • کد خبر : 329526
اولین واکنش رژیم صهیونیستی به مذاکرات آتش بس غزه در دوحه

به گزارش رکنا، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب پس از پایان مذاکرات آتش بس غزه در دوحه قطر اعلام کرد: اصول اساسی ما برای میانجی ها و دولت ها شناخته شده است و امیدواریم که این فشارها انجام شود منجر به پذیرش اصول شود». 27 می از سوی حماس پیشنهاد می […]

به گزارش رکنا، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه شب پس از پایان مذاکرات آتش بس غزه در دوحه قطر اعلام کرد: اصول اساسی ما برای میانجی ها و دولت ها شناخته شده است و امیدواریم که این فشارها انجام شود منجر به پذیرش اصول شود». 27 می از سوی حماس پیشنهاد می شود تا جزییات توافق اجرایی شود.

دفتر نتانیاهو همچنین از تلاش‌های ایالات متحده و میانجی‌ها برای «متقاعد کردن حماس برای کنار گذاشتن مخالفت با آزادی گروگان‌ها» ستایش کرد.

مذاکرات درباره آتش بس غزه در روزهای پنجشنبه و جمعه در قطر انجام شد و قرار است این مذاکرات هفته آینده در قاهره از سر گرفته شود.

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که خلاصه مذاکرات آتش بس غزه در دوحه این است که میانجی ها می خواهند در چارچوب حفظ صلح در منطقه احساس موفقیت و پیشرفت ایجاد کنند.

شبکه 13 صهیونیستی به نقل از یک منبع صهیونیستی با اشاره به مذاکرات آتش بس در غزه گزارش داد که خلأهایی وجود دارد زیرا در طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش بس در غزه به دو محور فیلادلفیا و نتزاریم توجه نشده است.

وی گفت که این شکاف ها کاهش یافته و احتمالاً در این هفته پیشرفت هایی در مذاکرات آتش بس غزه حاصل خواهد شد.

وب سایت والا نوشت: پیشرفت در مذاکرات آتش بس غزه در دو روز گذشته بیش از هر چیزی است که در هفته های اخیر به دست آمده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیل نوشت که رژیم اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای آتش بس در غزه دریافت کرده است و این پیشنهاد برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل کاملا غیرقابل قبول است.

این مقام امنیتی اسرائیل گفت: همه علاقه مند به گسترش این احساس هستند که کارها خوب پیش می رود، مایه تاسف است که شهروندان خود را با خیال بافی فریب می دهیم، ما از خوش بینی اغراق آمیز در مذاکرات حمایت نمی کنیم.

«ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت: باید پیشنهاد حل مسئله را بپذیریم زیرا مخالفت با آن معادل حکم اعدام برای اسرای اسرائیلی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.