افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

تیک توک در دادگاه تجدیدنظر ادعاهای آمریکا در مورد رابطه خود با چین را رد کرد

  • کد خبر : 329498
تیک توک در دادگاه تجدیدنظر ادعاهای آمریکا در مورد رابطه خود با چین را رد کرد

به گزارش بازار، تیک توک در دادگاه تجدیدنظر فدرال اعلام کرده است که وزارت دادگستری ایالات متحده روابط این شبکه اجتماعی با چین را نادرست معرفی کرده است. با این استدلال، TikTok از دادگاه خواست قانونی را لغو کند که براساس آن ByteDance مستقر در چین باید دارایی‌های TikTok در ایالات متحده را واگذار کند، […]

به گزارش بازار، تیک توک در دادگاه تجدیدنظر فدرال اعلام کرده است که وزارت دادگستری ایالات متحده روابط این شبکه اجتماعی با چین را نادرست معرفی کرده است. با این استدلال، TikTok از دادگاه خواست قانونی را لغو کند که براساس آن ByteDance مستقر در چین باید دارایی‌های TikTok در ایالات متحده را واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت دائمی مواجه خواهد شد.

به گزارش رویترز، تیک توک که برای لغو این قانون شکایت کرده است، می گوید که وزارت دادگستری پرونده را اشتباه گرفته است. وکلای وزارت دادگستری ماه گذشته گفتند که این شبکه اجتماعی به دولت چین اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران آمریکایی را جمع آوری کند و امنیت ملی را به خطر می اندازد.

استدلال تیک توک در دادگاه تجدید نظر

با این حال، TikTok اعلام کرده است که موتور توصیه محتوای برنامه و داده‌های کاربر در ایالات متحده و در سرورهای ابری که توسط Oracle اداره می‌شوند ذخیره می‌شوند.

TikTok در استدلال خود استدلال کرد که این قانون حقوق آزادی بیان را از شرکت سلب می کند و با ادعای وزارت دادگستری مبنی بر اینکه تصمیمات مدیریت محتوای این برنامه “سخنان یک خارجی” است و توسط قانون اساسی ایالات متحده محافظت نمی شود، مقابله می کند. یک روزنامه آمریکایی که محتوای یک نشریه خارجی (مانند رویترز) را بازنشر می کند، فاقد حمایت قانون اساسی است.

قانون مذکور که در ماه می سال جاری توسط جو بایدن، رئیس جمهور وقت ایالات متحده امضا شد، به ByteDance تا 19 ژانویه مهلت داد تا تیک توک را بفروشد در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید می گوید به دلایل امنیتی می خواهد به مالکیت چینی ها بر این پلت فرم پایان دهد.

در 16 سپتامبر (25 شهریور) دادگاه تجدیدنظر برای حل این چالش حقوقی تشکیل جلسه می دهد و سرنوشت تیک توک در هفته های پایانی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر (14 آبان) مشخص می شود.

این زمانی اعلام شد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری ایالات متحده، به TikTok پیوست و در ماه ژوئن گفت که هرگز از ممنوعیت این پلتفرم حمایت نخواهد کرد. کامالا هریس، نامزد دموکرات نیز در ماه جولای به تیک توک پیوست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.