افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

خرید دلار کمکی به وضعیت اقتصادی نمی کند

  • کد خبر : 32947
خرید دلار کمکی به وضعیت اقتصادی نمی کند

بازار، گروه ایران: سامان کریمی شاد، دبیر علمی هفتمین همایش غلبه بر تورم با عنوان سرمایه گذار مرجع، با اشاره به حضور 600 شرکت کننده در این رویداد، درباره علت برگزاری این رویداد اقتصادی و اهمیت آن گفت: این همایش با بررسی داده های اقتصادی سعی در افزایش سطح سواد مالی مردم داشته است. چرا […]

بازار، گروه ایران: سامان کریمی شاد، دبیر علمی هفتمین همایش غلبه بر تورم با عنوان سرمایه گذار مرجع، با اشاره به حضور 600 شرکت کننده در این رویداد، درباره علت برگزاری این رویداد اقتصادی و اهمیت آن گفت: این همایش با بررسی داده های اقتصادی سعی در افزایش سطح سواد مالی مردم داشته است. چرا که با وجود تورم و افزایش روزانه قیمت ها، موضوع مهمی است که بی توجهی به آن چالش های زیادی را برای مردم و جامعه ایجاد می کند.

وی افزود: بررسی تاثیر سواد رسانه ای و نحوه استفاده از هوش مالی برای مهار تورم از نکات قابل توجه این همایش بود که خوشبختانه با استقبال بسیاری از شرکت کنندگان مواجه شد.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: بحث در زمینه های مختلف از جمله بازار مسکن و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین نحوه خرید مسکن در این شرایط اقتصادی و تامین نقدینگی از محورهای رویداد «سرمایه گذار مرجع» بود.

وی بیان کرد: تحلیل سرمایه گذاری در بازار خودرو و واردات خودرو، بازار طلا، سکه، شمش و طلای مذاب و تحلیل بازار دلار و بورس ایران از دیگر بخش های این همایش بود. در واقع تلاش ما این بود که اطلاعاتی را به سرمایه گذاران بدهیم که تا چه حد می توانند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و بهره مندی مخاطبان باشند.

وی معتقد است خرید دلار کمکی به اقتصاد ما نمی کند و شاید درآمدزایی دلاری در بازارهای دلاری مانند فارکس و ارزهای دیجیتال فرصت مناسب و مطلوبی را در زمینه سرمایه گذاری برای ما فراهم کند.

در هر صورت در همایش «سرمایه گذار مرجع» ابعاد مختلف سرمایه گذاری در بازارهای دلار در خصوص قانونی بودن و وجود ریسک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این زمینه اطلاعات کامل و لازم را در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهیم.

همچنین «امیرحسین کریمی شاد» مدرس و تحلیلگر بازار مالی با حضور در این همایش گفت: در این همایش تلاش می کنیم تا هوش مالی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را برای شرکت کنندگان فراهم کنیم، مثلا زمان مناسب برای خرید و فروش خودرو چه زمانی است؟ ارزش سرمایه گذاری در بازار مسکن در کدام مناطق تهران سودآورتر خواهد بود؟ و در چه شرایطی یا در کدام شهرها ممکن است خرید زمین به عنوان سرمایه گذاری مناسب باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش ارائه آموزش های لازم به مردم در زمینه سرمایه گذاری های مطلوب و سودآور بود که یادگیری سرمایه گذاری با استفاده از هوش مالی نمونه بارز این آموزش ها است. همچنین پرداختن به اینکه کدام سرمایه‌گذاری می‌تواند در هر بازه زمانی بیشترین بازدهی را داشته باشد از دیگر نکات این کنفرانس بود. زمانی که می توان از بازارهای «کریپتو» به سود رسید و در کدام بازارهای دیگر باید از این سودها برای دستیابی به سود بالاتر استفاده کرد، می تواند نمونه خوبی در جهت سرمایه گذاری مناسب و سودآور باشد که در کنفرانس «سرمایه گذار مرجع» نیز مطرح شد.

این کارشناس بورس بیان کرد: بررسی درصد ریسک پذیری افراد برای ورود به بازارهای سرمایه گذاری، زمان مورد نیاز برای سرمایه گذاری و بررسی اینکه افراد با توجه به میزان پول خود در کدام بازار می توانند سرمایه گذاری کنند از دیگر شاخص های این همایش بود.

وی گفت: نگاهی اجمالی به بورس تهران یکی از بخش های این همایش بود که از طریق آن به این موضوع پرداختیم که چه زمانی مردم باید بیشترین سود را از بورس داشته باشند. در مجموع بررسی معایب و مزیت های سرمایه گذاری در بورس از نکات برجسته این همایش بود، لذا ضمن تشریح این موضوع، به حاضران یادآور شد که از آنجایی که بازار سرمایه دارای معایب و محدودیت های متعددی نسبت به سایر بازارهای مالی به ویژه بازار رمز ارزهای دیجیتال و بازار ارز یا بازار بورس بین المللی است، سرمایه گذاری در آن به مدت زمان طولانی تری برای رسیدن به 5 سال زمان نیاز دارد. بنابراین با توجه به چنین محدودیت هایی در این بازار، بهتر است نوسانات کمتری در آن وجود داشته باشد.

کریمی شاد ادامه داد: فنی بودن بازار سرمایه از دیگر موضوعات این همایش بود که از طریق آن به تاثیر و تاثیرگذاری اشخاص حقوقی و نهادهای حقوقی بر این بازارها پرداختیم. همچنین در همایش «سرمایه‌گذار مرجع» اعلام شد که صرافی‌های ایرانی دارای الزامات و مجوزهای قانونی برای ارائه و استفاده از ارزهایی مانند فارکس و کریپتو هستند و سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی از آنها برای تراکنش‌های مالی و اقتصادی خود استفاده کنند.

لازم به ذکر است هفتمین همایش سریالی غلبه بر تورم با عنوان «سرمایه گذار مرجع» با حمایت «گروه های کارگزار آرون» و با شعار «چند ساعت برای یک عمر» در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.