افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

رئیس جمهور نیکاراگوئه زلنسکی را نازی و فاشیست خواند

  • کد خبر : 32944
رئیس جمهور نیکاراگوئه زلنسکی را نازی و فاشیست خواند

آفتاب نیوز: دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه به شدت از اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که به گفته او یک “نازی” و “فاشیست” است، انتقاد کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، اورتگا همچنین اتحادیه اروپا را به آسیب رساندن به “جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب” (CLAC) متهم کرد. رهبران هر […]

آفتاب نیوز:

دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه به شدت از اتحادیه اروپا به دلیل حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که به گفته او یک “نازی” و “فاشیست” است، انتقاد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، اورتگا همچنین اتحادیه اروپا را به آسیب رساندن به “جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب” (CLAC) متهم کرد.

رهبران هر دو بلوک اخیرا در جریان نشستی در بروکسل حمله روسیه به اوکراین را محکوم کردند.

اورتگا در سخنرانی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب کشورش که به انقلاب “ساندنیستا” معروف است، گفت: رهبران اتحادیه اروپا می خواستند رئیس جمهور نازی فاشیست اوکراین را که در آنجا حضور داشت در نظر بگیرند و سپس بدون اجماع بیانیه ای درباره اوکراین صادر کنند.

نشست مقامات اتحادیه اروپا و سلاچ در حالی سه شنبه گذشته به پایان رسید که این مقامات در بیانیه ای “نگرانی” خود را از “جنگ علیه اوکراین” ابراز کردند، اما از اشاره به روسیه خودداری کردند زیرا نتوانستند در مذاکرات خود با نیکاراگوئه به اجماع برسند.

اورتگا در سخنانی که بیش از یک ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: در این جلسات یک اصل وجود دارد و آن این است که قطعنامه ها باید با اجماع ارائه شوند. در صورت عدم موافقت یکی از شرکت کنندگان، این مصوبه صادر نمی شود.

وی ادامه داد: اما در این جلسه چه کردند، نشست خبری برگزار کردند و اعلام کردند که توافقی وجود دارد و حتی گفتند نیکاراگوئه موافق نیست، این دیگر توافق نیست، آن مسائل در چارچوب قانون است.

به گفته اورتگا، در نشست بروکسل نه تنها قوانین نقض شد، بلکه “یک اتفاق جدی افتاد که اتحادیه اروپا به سلاک آسیب می رساند.”

به گفته وی، اتحادیه اروپا از گنجاندن پایان تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا و نیکاراگوئه در توافقنامه خودداری کرد.

اورتگا اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم که این توافق شامل این موضوع (پایان تحریم ها) باشد و درخواست کردیم که سیاست تجاوز و تحریم در درجه اول علیه کوبا و سپس ونزوئلا و نیکاراگوئه متوقف شود. آنها با ونزوئلا و نیکاراگوئه موافقت نکردند.

با پیشرفت مذاکرات، هاوانا و کاراکاس توافق کردند که مستقیماً حمله روسیه به اوکراین را در بیانیه‌ای محکوم کنند و نیکاراگوئه تنها مخالف آن بود. نیکاراگوئه قبلا در مجمع عمومی سازمان ملل موضع مشابهی اتخاذ کرده بود و به قطعنامه های محکومیت حمله روسیه به اوکراین رای منفی داده بود.

اورتگا همچنین از همتای کلمبیایی خود، گوستاوو پترو، خواست تا “به دنبال راهی برای تنظیم توافقنامه در مورد مرز باشد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.