افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

کمبود واگن، مشکل افتتاح ایستگاه های جدید مترو پرند/ آمادگی پایتخت و شهرهای اطراف برای زلزله احتمالی تهران

  • کد خبر : 328986
کمبود واگن، مشکل افتتاح ایستگاه های جدید مترو پرند/ آمادگی پایتخت و شهرهای اطراف برای زلزله احتمالی تهران

به گزارش رکنا، علیرضا فخاری در خصوص آمادگی استان تهران و مقاومت آن در برابر زلزله های احتمالی، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای موجود، احتمال وقوع زلزله به عنوان یک پدیده طبیعی در هر زمانی بعید است. اما زمانی که زمان خواهد بود از همه پنهان است. میزان آمادگی موجود بر اساس ساختارهایی است که […]

به گزارش رکنا، علیرضا فخاری در خصوص آمادگی استان تهران و مقاومت آن در برابر زلزله های احتمالی، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای موجود، احتمال وقوع زلزله به عنوان یک پدیده طبیعی در هر زمانی بعید است. اما زمانی که زمان خواهد بود از همه پنهان است. میزان آمادگی موجود بر اساس ساختارهایی است که از قبل در دستور کار ستاد مدیریت بحران در خصوص نحوه مقابله با بحران قرار گرفته است و طبیعتاً میزان آمادگی هم از نظر تجهیزات و هم از نظر امکانات توسط سازمان های مربوطه ارزیابی می شود. و از نظر آمادگی همراه با آموزش برای افراد، افراد مختلف و دستگاه های مختلف دستور کار دارند. علاوه بر این، ما مانورهای مختلفی را برای آمادگی در هنگام وقوع زلزله انجام می‌دهیم، تا به حال تقریباً مقداری از آمادگی‌ها وجود دارد که باید نسبتاً انجام شود. اما مطلق و کامل نیست.

آماده سازی شهرهای اطراف تهران برای زلزله احتمالی پایتخت

فخاری در پاسخ به این سوال که در صورت وقوع زلزله آیا شهرهای اطراف تهران آمادگی لازم برای کمک و امداد رسانی به پایتخت را دارند یا خیر؟ وی خاطرنشان کرد: بر اساس استعداد و توانمندی هایی که در استان وجود دارد، مسئولانی که از طریق شهرستان ها برای تهران یا شهرستان ها برای شهرستان ها تعیین شده اند، خدمات مورد نیاز را برای چنین رویدادهایی در نظر می گیرند. کمپ ها، اسکان یا نحوه کمک رسانی و یا مسائل مربوط به حمایت های مختلف که در حوزه های مختلف انجام می شود از جمله فعالیت هایی است که تا حدودی در سطح آمادگی و نحوه کنترل و هدایت این نوع خطرات کمک می کند. و تصادفات

آخرین وضعیت غرق شدن در استان تهران

وی درباره آخرین وضعیت فرونشست در استان تهران و اینکه آیا برنامه ای برای حل مشکل فرونشست در تهران دارد؟ وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده بین میزان برداشت آب زیرزمینی و فرونشست رابطه مستقیم وجود دارد و با توجه به اینکه در منطقه خشک قرار داریم و میزان بارندگی کاهش یافته است، طبیعتا حفره های زیرزمینی پر نمی شود و این عامل اصلی است. برای ظهور فرونشست از طرفی برداشت نادرست آب زیرزمینی برای مصارف مختلف یکی از عوامل تشدید کننده این مشکل است. دوستان ما در حوزه آب منطقه ای در تلاش هستند تا سطح و سطوح مصرف آب و نحوه کنترل آب را آموزش دهند و در توزیع آب دقت لازم را به عمل آورند تا شاهد وقوع این وضعیت وحشتناک نباشیم.

استاندار تهران ادامه داد: همه مردم کمک کنند تا در آینده شاهد مشکلات بزرگ تری نباشیم، مصرف بی رویه آب را قطع کرده و قوانینی را رعایت کنند که به طور معمول روزانه 130 لیتر برای هر نفر است. ما در تامین آب شرب مشکل داریم و باید تعادلی در مصرف، نوع مصرف و نحوه مصرف ایجاد کنیم تا انشاءالله شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

کمبود واگن های مترو دلیل باز نشدن ایستگاه های میانی است

صحبت در مورد راه اندازی خطوط مترو ماهواره ای و آخرین وضعیت پرواز و در خصوص افتتاح ایستگاه های میانی که قرار داده شده است، اظهار داشت: مترو پرند یکی از مکان هایی است که افراد زیادی را جابجا می کند، شهر جدید پرند استعداد لازم برای استفاده از مترو را داشت و این خط افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فخاری در مورد افتتاح سایر ایستگاه های خط مترو پرند وی بیان کرد: کندی کار به دلیل کمبودی است که در تعداد واگن داریم و دوستان ما در شهرداری تهران و مترو در تلاش هستند تا این مشکل را جبران کنند تا در یک برنامه زمان بندی شده آن ظرفیت را تکمیل کنند. باید قدردان باشیم چون کار سخت و طاقت فرسایی بود اما الحمدلله این کار با کمک دوستان انجام شد، برای تکمیل این ظرفیت همت دوستان را می طلبد و امیدواریم به زودی انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.