افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

برند لامبورگینی گاو خشمگین

  • کد خبر : 328650
برند لامبورگینی گاو خشمگین

کد خبر: 120520 26 اوت 1403 02:20 ماشین احتمالاً همه شما با لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی، یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان سوپراسپرت در جهان آشنا هستید. اما آیا می دانید منشا این لوگو و دلیل انتخاب آن چیست؟ برندسازی یکی از اجزای جدانشدنی بازاریابی محصول در جهان است. انتخاب یک لوگوی ساده که بتواند برند […]

احتمالاً همه شما با لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی، یکی از برجسته ترین تولیدکنندگان سوپراسپرت در جهان آشنا هستید. اما آیا می دانید منشا این لوگو و دلیل انتخاب آن چیست؟



برندسازی یکی از اجزای جدانشدنی بازاریابی محصول در جهان است. انتخاب یک لوگوی ساده که بتواند برند را به شهرت جهانی برساند اهمیت بلندمدت زیادی برای موفقیت یک برند دارد و می تواند یک شرکت را بیشتر شناخته شود. نمونه ای از این طرح های فوق العاده را می توان در لوگوی جذاب نایک، استارباکس، اپل یا مک دونالد مشاهده کرد. در این میان، در بین برندهای مختلف خودرو، لوگوی گاو خشمگین لامبورگینی یکی از خاطره انگیزترین هاست.

تولیدکنندگان خودرو به طور فزاینده ای به موضوع انتخاب لوگو و برند می پردازند. بنابراین اکثر برندهای مطرح خودرو در طول تاریخ توانسته اند با انتخاب لوگوهای منحصر به فرد نام خود را در تاریخ ماندگار کنند. لوگوی برند لامبورگینی که نام آن از موسس این شرکت، پروسیو لامبورگینی گرفته شده است، در طول تاریخ پنج بار تغییر کرده است. اما طراحی همیشه تقریبا یکسان بوده و تغییرات آن جزئی بوده است. جالب است بدانید لوگوی لامبورگینی آخرین بار در اسفند ماه سال جاری تغییر کرده است. با این حال تغییرات او به قدری ناچیز بوده است که تشخیص تغییرات او نسبت به قبل تقریبا غیرممکن است.

گاو خشمگین، روز تولد بنیانگذار لامبورگینی

پروسیو لامبورگینی، بنیانگذار برند لامبورگینی، در 28 آوریل 1916 در شهر کوچکی به نام رنازو در ایالت فرارا در ایتالیا به دنیا آمد. در طالع بینی، صورت فلکی متولدین آخر فروردین ماه ثور است. این مهم ترین دلیلی است که لامبورگینی طرح گاو خشمگین را به عنوان اولین لوگوی خود معرفی کرده و تا به امروز آن را حفظ کرده است.

در سال 1948، Prosciutto Lamborghini برند خود را با نام Lamborghini Trattori تأسیس کرد. اولین لوگوی این شرکت یک مثلث بود که به سه قسمت تقسیم می شد و در هر یک از این سه قسمت یکی از حرف های F و L و C قرار می گرفت که دو حرف اول F و L نام و نام خانوادگی Prosciu Lamborghini بود و اولین حرف C نام شهر سنتو بود که شرکت خودروسازی او در آنجا تأسیس شد.

فعالیت این مهندس ایتالیایی در ابتدا بر روی حوزه تولید و تعمیر تراکتور متمرکز بود. با این حال، پس از سفر به ایالات متحده در سال 1959، او تصمیم گرفت تا یک برند دیگر به نام Lamborghini Bruciatori Condizionatorی افتتاح کند و کولر و بخاری برای خانه تولید کند. این سرمایه گذاری نه تنها او را به یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیا تبدیل کرد، بلکه به او اجازه داد تا برند خودرویی خود را با نام Automobili Lamborghini با آرم گاو خشمگین تأسیس کند.

لامبورگینی علاوه بر علامت زودیاک ماه تولدش، عاشق گاوهای وحشی و گاوبازی نیز بود و قدرت، سرعت و جدیت این حیوان را تحسین می کرد. از این رو تصمیم گرفت این ویژگی ها را در خودروهای تولیدی خود لحاظ کند. در میان گاوهای وحشی نیز به گونه ای به نام میورا علاقه خاصی داشت و اولین ابرخودروی خود را به نام این گاو وحشی لامبورگینی میورا نامگذاری کرد.

همانطور که انتظار می رفت، لامبورگینی میورا به دلیل چابکی، قدرت و سرعت مورد تحسین همگان قرار گرفت و لوگوی گاو خشمگین این برند را در تاریخ صنعت خودروسازی ماندگار کرد.

سیر تکاملی لوگوی لامبورگینی

بد نیست بدانید اولین نسخه از لوگوی لامبورگینی تا سال 1972 بر روی خودروهای این شرکت نصب شده بود.این لوگو نشان دهنده یک گاو سفید روی سپر قرمز بود که در زیر نشان لامبورگینی نشان داده شده بود. سپس رنگ گاو خشمگین به طلایی و رنگ سپر به مشکی تغییر یافت و نام برند نیز به بالای لوگو منتقل شد. از آن زمان، لوگوی لامبورگینی سه بار تغییر کرده است. اما طراحی گاو شجاع و سپر همیشه ثابت مانده است.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.