افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

ظفرکندی مدیری جسور و توانمند/ علاوه بر مشکل کمبود دارو، شاهد داروهای بی کیفیت نیز هستیم.

  • کد خبر : 328100
ظفرکندی مدیری جسور و توانمند/ علاوه بر مشکل کمبود دارو، شاهد داروهای بی کیفیت نیز هستیم.

وی با یادآوری اینکه قیمت دارو بر اساس سفارش تعیین می شود، اظهار داشت: قیمت سفارش باعث شده شرکت ها داروخانه یا هیچ دارویی تولید نمی کنند یا تولیدشان را کاهش می دهند و شروع به صادرات می کنند. این معلم دانشگاه علوم پزشکی تهران وی ادامه داد: در این شرایط دولت مجبور به تامین […]

وی با یادآوری اینکه قیمت دارو بر اساس سفارش تعیین می شود، اظهار داشت: قیمت سفارش باعث شده شرکت ها داروخانه یا هیچ دارویی تولید نمی کنند یا تولیدشان را کاهش می دهند و شروع به صادرات می کنند.

این معلم دانشگاه علوم پزشکی تهران وی ادامه داد: در این شرایط دولت مجبور به تامین دارو از طریق واردات می شود و در نتیجه داروهایی که در کشور تولید و صادر می شود مجددا به کشور وارد می شود و یا دز مواد اولیه و مواد موثره دارویی کاهش می یابد. .

عمادی تصریح کرد: در چنین شرایطی نظام سلامت نه تنها با مشکل کمبود دارو مواجه است، بلکه شاهد داروهای بی کیفیت است.

وی مهاجرت پزشکان و پرستاران را از دیگر چالش های نظام سلامت عنوان کرد که در درازمدت آثار منفی بر جامعه دارد و در این خصوص توضیح داد: همانطور که قیمت داروها بر اساس سفارش انجام می شود، حقوق و دستمزد نیز بر اساس دستور العمل انجام می شود. منابع انسانی نیز متناسب با نرخ تورم بهبود نمی یابند و پایین می مانند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران در چنین شرایطی به فکر مهاجرت هستند، تصریح کرد: تا کی می خواهیم نخبگان ما از دانشگاه های خوب در رشته های خوب فارغ التحصیل شوند و با گریه و آه وطن را ترک کنند و در کشورهای دیگر خدمت کنند؟

عمادی علت این وضعیت را عدم مدیریت صحیح نظام سلامت کشور دانست و تصریح کرد: بهبود این شرایط به جای حل مشکل وظیفه وزیر بهداشت است. مهاجرت نخبگان رشته پزشکی را انتخاب کنید.

این متخصص عفونی به همه گیر شدن برخی بیماری ها اشاره کرد و گفت: مثلا الان تب دنگی یکی از مشکلات جدی جامعه این است که حتی در آینده نیز به عنوان تاج سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و باید فکری جدی برای آن کرد.

عمادی در پاسخ به این سوال که آیا ظفر قندی می تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد و انتظارات جامعه پزشکی کشور را برآورده کند، گفت: این سوال را باید از نمایندگانی که قرار است به وی رای می دهند پرسیده شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشمند بودن را ویژگی مثبت ظفرکندی دانست و گفت: ایشان استاد بسیار خوب و مدیری توانمندی هستند. اینکه او در چنین شرایطی حاضر است چنین مسئولیت خطیری را بپذیرد و خود را در برابر 85 میلیون ایرانی پاسخگو باشد نشان از رشادت و دلاوری او دارد.

محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ از سوی پزشکان به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای اسلامی معرفی شد. سازمان نظام پزشکی ایران بود.

در سوابق وی عناوینی چون دو دوره ریاست سازمان نظام پزشکی ایران، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیری هیات مدیره دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت در هیات مدیره مرکز ملی علوم پزشکی کشور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.