افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

ادعای گوگل درباره نقش هکرهای ایرانی در حمله سایبری به کمپین انتخاباتی ترامپ و هریس

  • کد خبر : 327901
ادعای گوگل درباره نقش هکرهای ایرانی در حمله سایبری به کمپین انتخاباتی ترامپ و هریس

به گزارش بازار، گوگل در گزارشی که اخیرا منتشر شده مدعی شده است که یک گروه هکری موسوم به “APT42” به افراد و سازمان های برجسته در اسرائیل و آمریکا از جمله مقامات دولتی و کمپین های سیاسی حمله کرده است. چند روز پس از آنکه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ، […]

به گزارش بازار، گوگل در گزارشی که اخیرا منتشر شده مدعی شده است که یک گروه هکری موسوم به “APT42” به افراد و سازمان های برجسته در اسرائیل و آمریکا از جمله مقامات دولتی و کمپین های سیاسی حمله کرده است.

چند روز پس از آنکه ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ، ادعا کرد که توسط ایران هک شده است، کمپین کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد که توسط هکرهای خارجی مورد حمله قرار گرفته است.

یکی از مقامات کمپین هریس به خبرگزاری فرانسه گفت: «در ماه ژوئیه، FBI به تیم های حقوقی و امنیتی کمپین اطلاع داد که ما هدف عملیات نفوذ یک بازیگر خارجی قرار گرفتیم.

وی افزود: ما اقدامات امنیتی سایبری قوی داریم و از هرگونه نقض امنیتی سیستم های خود به دلیل این تلاش ها مطلع نیستیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تحلیلی گوگل می گوید که همچنان شاهد تلاش های APT42 برای به خطر انداختن حساب های شخصی افراد مرتبط با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، کامالا هریس و دونالد ترامپ است.

به گفته گوگل، این گروه هک با جمع‌آوری اطلاعات درباره اهداف و سازماندهی تلاش‌های فیشینگ برای فریب قربانیان برای افشای اطلاعات ورود به حساب‌هایی مانند جی‌میل کار می‌کند.

نمونه‌های ارائه‌شده در این گزارش عبارتند از خودنمایی به عنوان یک اتاق فکر یا سایر مخاطبین مورد اعتماد برای فریب دادن قربانیان به صفحات چت ویدیویی جعلی که برای شرکت در آن‌ها به اعتبار ورود نیاز است.

گوگل همچنین مدعی شد که تلاش های APT42 برای هک کمپین های انتخاباتی بایدن و ترامپ 2020 را مختل کرده است.

بر اساس این گزارش، در ماه های می و ژوئن سال جاری، هدف این گروه هکری ایرانی، اکانت های ایمیل شخصی چند فرد مرتبط با بایدن یا ترامپ بوده است که گوگل تلاش های متعدد APT42 برای دسترسی به آن ها را متوقف کرده است.

گوگل همچنین در گزارش خود مدعی شد که این گروه به حساب شخصی جیمیل یک مشاور سیاسی بانفوذ دسترسی داشته است.

به گفته گوگل، در بهار و تابستان امسال، آنها توانایی انجام چندین عملیات فیشینگ (سرقت اطلاعات حساس) را به طور همزمان به ویژه در اسرائیل و ایالات متحده نشان دادند.

گوگل همچنین از افراد پرخطر مرتبط با انتخابات آتی در آمریکا خواست هوشیار باشند و از حفاظت های پیشرفته ای که این شرکت اینترنتی ارائه می دهد استفاده کنند.

آمریکا پیش از این مداخله عوامل خارجی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را محکوم کرده است.

اطلاعات آمریکا پس از انتخابات 2016 به این نتیجه رسیدند که روسیه در رقابت برای حمایت از ترامپ مداخله کرده است، اما مسکو این گزارش ها را رد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=327901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.