افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

رئیس کمیته قوانین: حذف سهمیه حنانوف ظلم به پرسپولیس است – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 327461
رئیس کمیته قوانین: حذف سهمیه حنانوف ظلم به پرسپولیس است – قرمز نیوز – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته تدوین و اجرای آیین نامه فدراسیون می گوید معتقدند حداقل می توان سهم خارجی پرسپولیس را به این باشگاه بازگرداند. عباس موسوی رئیس کمیته تدوین و اجرای آیین نامه فدراسیون فوتبال در جلسه امروز خود گفت: ابتدا باید تاکید کنم وقتی قانونی وضع می شود همه ما موظف به رعایت آن هستیم و […]

رئیس کمیته تدوین و اجرای آیین نامه فدراسیون می گوید معتقدند حداقل می توان سهم خارجی پرسپولیس را به این باشگاه بازگرداند.

عباس موسوی رئیس کمیته تدوین و اجرای آیین نامه فدراسیون فوتبال در جلسه امروز خود گفت: ابتدا باید تاکید کنم وقتی قانونی وضع می شود همه ما موظف به رعایت آن هستیم و نمی توانم بگویم که انجام می دهم. این قانون را قبول ندارند واکنش مسئولانه، صحیح و منطقی به قانون، تجاوز یا تمرد نیست، بلکه پذیرش آن است. اگرچه ممکن است این قانون پیشنهاد ما نبوده باشد، اما اکنون همه فعالان فوتبال باید این سند را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مفسر قانون نیز خود قانون است یعنی هیئت رئیسه محترم فدراسیون فوتبال به عنوان مرجعی که قوانین را تصویب می کند نیز مسئولیت تفسیر آن را بر عهده دارد. اما در مواردی که هیئت مدیره به ما ارجاع می دهد، نوشته ها، مشکلات و ابهامات قانون را نیز بررسی می کنیم و به سوالات باشگاه ها و افراد مرتبط با قانون و تفسیرهای مضاعف پاسخ می دهیم. ما تاکنون در چندین مورد این کار را انجام داده ایم.

وی گفت: به عنوان مثال به نظر می رسد پاسخ دیروز ما به یک سوال مفید بوده است. نظر ما این است که وقتی باشگاهی مثل پرسپولیس قبل از تایید سند سال گذشته و دو سه سال پیش با بازیکنی قرارداد بست و نتوانست از آن بازیکن در بیش از 60 درصد مسابقات استفاده کند و حالا قصد جدایی از این بازیکن را دارد. ، ما معتقدیم که اعمال این قانون در مورد آنها ناعادلانه خواهد بود. باشگاه زمانی با این بازیکن قرارداد امضا کرد که چنین قانونی وجود نداشت. طبق ماده 4 قانون مدنی، اثر قانون آتی است و قانونی که پس از عقد وضع شده قابل اجرا بر آن نیست و عطف به ماسبق نیست.

وی افزود: باشگاه آمد و با بازیکنی قرارداد بست و با توجه به سلیقه و نظر فنی مربی تیم که قابل احترام است کمتر از 60 درصد از این بازیکن استفاده کرد. از این نظر پیشنهاد ما به کارگروه محترم کاهش درصد استفاده از بازیکن به 40 درصد بود. فدراسیون نباید دست مربیان و کادرفنی را در این رشته ببندد زیرا این بستگی به سلیقه کادرفنی دارد. مدت زمان حضور یک بازیکن در بازی ها کیفیت عملکرد آنها را تعیین نمی کند. بلکه نقش و تاثیر آن در لحظات مختلف بازی مهم است. به عنوان مثال، یک بازیکن می تواند در 10 دقیقه آخر یک بازی تاثیر زیادی داشته باشد و گره بزرگی را باز کند که بزرگتر از بازیکنی است که 90 یا 120 دقیقه بازی کرده است.

موسوی گفت: به سوالات باشگاه ها پاسخ می دهیم و با تشخیص هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موضوع را حل می کنیم. مثل اینکه ما این کار را کردیم

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد بازیکنانی که قراردادشان فسخ شده است، اگر باشگاهی مدعی مصدومیت بازیکنش شود، دستورالعملی هم وجود دارد که می گوید باشگاه می تواند با آوردن مدارک از شرایط 60 درصد بازیکنان استفاده کند. اتباع خارجی مرکز پزشکی ایفمارک معاف هستند. به عنوان مثال اگر مصدومیت بازیکنی مانند یاماگا قطعی باشد و باشگاه نتوانسته از او استفاده کند، این باشگاه از شرط عدم استفاده در 60 درصد مسابقات معاف می شود.

موسوی در ادامه یادآور شد: در هر صورت اگر موردی به ما ارجاع شود، پاسخ می‌دهیم و سعی می‌کنیم با همکاری باشگاه‌ها این دستورالعمل‌ها را به درستی اجرا کنیم، نواقص را اصلاح کنیم و چشم‌انداز روشنی در روابط بین باشگاه‌ها ایجاد کنیم. فدراسیون و بازیکنان .

رئیس کمیته تدوین و اجرای آیین نامه فدراسیون در پایان تصریح کرد: از این نظر سازمان لیگ می تواند به سوالات باشگاه پرسپولیس پاسخ دهد اما نظر ما این است که اگر قرارداد یک بازیکن قبل از دستورالعمل سال گذشته بسته شد، ربطی به دستور العمل امسال ندارد و باشگاه می تواند از بازیکن جایگزین استفاده کند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)