افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

قوانین سوپرجام ایران بر اساس قوانین انگلیس و فرانسه اصلاح شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 327356
قوانین سوپرجام ایران بر اساس قوانین انگلیس و فرانسه اصلاح شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فوتبال ایران از تغییر آیین نامه مسابقات لیگ برتر و لیگ یک باشگاه های فوتبال ایران در برخی موارد خبر داد. یکی از این موارد مربوط به جشن سوپرجام است. در اصلاح (بند 5 ماده 54) مربوط به مسابقه سوپرجام مقرر شده است: در صورتی که قهرمان لیگ برتر […]

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فوتبال ایران از تغییر آیین نامه مسابقات لیگ برتر و لیگ یک باشگاه های فوتبال ایران در برخی موارد خبر داد. یکی از این موارد مربوط به جشن سوپرجام است.

در اصلاح (بند 5 ماده 54) مربوط به مسابقه سوپرجام مقرر شده است:

در صورتی که قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی یک تیم باشند، بازی سوپرجام بین تیم قهرمان لیگ برتر و تیم نایب قهرمان برگزار می شود.

یعنی اگر در لیگ بیست و دوم که پرسپولیس قهرمان جام حذفی و لیگ برتر شد، سوپرجام برگزار نمی شد و این جایزه نصیب سرخ ها می شد.

مسابقات سالانه سوپرکاپ در سایر لیگ های جهان برگزار می شود و این اصلاح سازمان لیگ الگویی از بازی سوپرجام در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان است.

سوپرجام انگلیس، آلمان و فرانسه

جام خیریه انگلیس یا سوپرکاپ انگلیس مسابقه ای بین قهرمان لیگ برتر انگلیس و جام حذفی انگلیس در ورزشگاه ومبلی است. اگر قهرمان لیگ برتر جام حذفی را هم ببرد، نایب قهرمان لیگ در فینال حاضر می شود.

در فوتبال آلمان، اگر قهرمان بوندسلیگا و قهرمان DFB Pokal یک تیم باشند، نایب قهرمان بوندس لیگا (نماینده بوندسلیگا) با قهرمان DFB Pokal (نماینده DFB Pokal) روبرو می شود.

در فرانسه اگر قهرمان لیگ و جام حذفی یک تیم باشند، نایب قهرمان لیگ (نماینده لیگ) با قهرمان جام حذفی (نماینده جام حذفی) روبرو می شود.

سوپرجام اسپانیا و ایتالیا

اما سوپرجام اسپانیا و ایتالیا روش متفاوتی دارند و از فصل 2020 با حضور چهار تیم در عربستان برگزار می شود.

در صورت حضور همزمان تیمی در بین دو تیم اول لالیگا و کوپا دل ری، سوپرکاپ اسپانیا با حضور تیم های قهرمان لالیگا و کوپا دل ری، نایب قهرمان لالیگا برگزار می شود. و کوپا دل ری تیم های مساوی و تیم سوم لالیگا. زمانی که دو تیم به طور همزمان در بین دو تیم اول لالیگا و کوپا دل ری قرار بگیرند، سوپرکاپ اسپانیا با حضور تیم های قهرمان لالیگا و کوپا دل ری، نایب قهرمان لالیگا برگزار می شود. و کوپا دل ری تیم های مقدماتی و تیم های سوم و چهارم لالیگا.

مسابقات فوتبال سوپرکاپ ایتالیا از فصل 2023 به سبک لالیگا با حضور 4 تیم برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=327356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.