افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

کوشکی: ظریف هنوز نمی داند که «سیاست» عرصه آرزوها و آرزوها نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 327029
کوشکی: ظریف هنوز نمی داند که «سیاست» عرصه آرزوها و آرزوها نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان، اظهار داشت: عرصه سیاست عرصه آرمان گرایی نیست؛ بلکه عرصه سیاست، عرصه آرمان گرایی نیست. حوزه توتالیتاریسم نیست. بلکه محلی برای واقع گرایی است، یعنی مردم می توانند آرمان شهر خود را در داستان ها، رویاها و میدان های خیالی ایجاد کنند و مثلا […]

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان، اظهار داشت: عرصه سیاست عرصه آرمان گرایی نیست؛ بلکه عرصه سیاست، عرصه آرمان گرایی نیست. حوزه توتالیتاریسم نیست. بلکه محلی برای واقع گرایی است، یعنی مردم می توانند آرمان شهر خود را در داستان ها، رویاها و میدان های خیالی ایجاد کنند و مثلا بر اساس آرمان ها و دیدگاه های آرمانی خود کابینه تشکیل دهند، اما واقعیت سیاست این است. در هیچ کجای دنیا که یک سیاستمدار همه شرایط را به نفع خود تغییر دهد، یکسان نیست، چنین جایی در دنیا وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست محل اسراف و پذیرش واقعیات است، ادامه داد: حالا اگر مثلاً آقای ظریف این را نمی فهمد باید استعفا دهد، یعنی اگر کسی این نکته بدیهی میدان را درک نمی کند. از سیاست سیاست و نمی فهمد که عرصه سیاست است. آیا ممکن است نه حوزه آرمان و خیال، خب این آدم نباید در عرصه سیاست بماند و استعفا بدهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به استعفای مکرر محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: بارها شاهد استعفای آقای ظریف بوده ایم و فکر می کنم 6 یا 7 مورد استعفا و تهدید به استعفا در کارنامه ایشان وجود دارد که نشان می دهد ایشان اصلا واقع بین نیستند. حوزه سیاست است و متوجه می شود که سیاست وجود ندارد آنها ائتلاف هستند. به نظر من اگر آن شخص در کنار رئیس جمهور نباشد، رئیس جمهور خیلی بهتر و واقع بین تر است. رویایی تر شما می توانید به کسب و کار خود فکر کنید.

حضور ظریف به مردم و پزشکان آسیب زد

کوشکی در این باره ادامه داد: آقای پزشکان آنقدر واقع بین هستند که سیاست را ممکن ببینند، اما وقتی فردی مثل ظریف در کنار آقای دکتر باشد، فکر می کنم آقای پزشکان و مردم متضرر می شوند.

وی همچنین به بازنشستگی ظریف اشاره کرد و افزود: آقای ظریف بیش از دو بار بازنشسته شده است، به نظر من بهتر است برود و از دوران بازنشستگی خود لذت ببرد، زمینه را برای جوان ترها فراهم کند، به نظر من هیچ کمکی نکرده است. . به کالج و گفت که به کالج بازخواهد گشت، این سوال پیش می آید که چگونه، پس از دو بار عضویت در هیئت علمی کالج، مدارس تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیلان جوانان توان و پذیرشی ندارند، چطور آقای ظریف بعد از دوبار بازنشستگی، یک بار بعد از دولت خاتمی و یک بار بعد از دولت روحانی، دوباره معلم شد؟

این کارشناس سیاسی بازگشت ظریف به دانشگاه را تخلف آشکار دانست و گفت: نمی دانم کسی وارد این تخلف آشکار می شود یا خیر!

وزن کابینه برای اصلاح طلبان سنگین است

کوشکی با بیان اینکه اعضای کابینه و وزرای پیشنهادی اغلب اصلاح طلب هستند، تصریح کرد: اکثر چهره های ارائه شده دارای گرایش های اصلاح طلبانه و اعتدالی هستند و به هر حال آقای پزشکان متعلق به جریان اصلاحات و اعتدال هستند و به این فضا نزدیک است. به همین دلیل هیچکس نمی تواند به آقای مزیکیان انتقاد کند که چرا در ترکیب کابینه از نزدیک ترین دوستان و نزدیک ترین افراد به خود استفاده سیاسی کرده است.

وی ادامه داد: بالاخره آقای مزیکیان با حمایت جریان اصلاح طلب و اعتدال گرا به قدرت رسید و اکثریت سبد کابینه را به این گرایش اختصاص داد. اما آیا می توان این سوال را مطرح کرد که آیا افراد حاضر و توانمند دارای ویژگی های لازم برای وزارت در جمهوری اسلامی هستند یا خیر؟ اگر این افراد توانمند باشند و بتوانند وزارتخانه ها را اداره کنند و مشکلات مردم را حل کنند، امری پسندیده و پسندیده است و مهم نیست که مشکل مسکن مردم توسط وزیری که مغرضانه یا مغرضانه حل شود. برای; اگر این فرد بتواند سنگی از مسیر بحران مسکن بردارد و دسترسی مردم به مسکن را تسهیل کند، وزیر قابل قبولی است.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: اگر وزیری کارآمد باشد فرقی نمی کند که در کدام جناح سیاسی باشد. سوال اینجاست که آیا این وزیر ظرفیت و صلاحیت کافی برای هدایت یک وزارتخانه را دارد؟ کسانی که دید حزبی دارند اشتباه می کردند و فکر می کردند که هیئت حاکمه محل سهم خواهی از قدرت است و نگاهشان خدمت به مردم نیست و. حل مشکلات جامعه اما کسب کرسی ها و دستیابی به منافع مادی قدرت است.

قدرت طلبان نباید وزارت کشور را تصاحب کنند

کوشکی در مورد اهمیت وزارت کشور و مسائل پیرامون آن هیولاها گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه از سوی اصلاح طلبان مطرح شد، وی گفت: از نظر قدرت طلبان، وزارت کشور جایی است که آن جناح قدرت طلب می تواند اکثریت اعضای خود را به مناصب و مناصب برساند. بالاخره کشور به 32 استاندار نیاز دارد، به بیش از 600 فرماندار و چند هزار بخشدار نیاز دارد. علاوه بر این، صدها معاون استاندار و قدرت طلب در وزارت کشور لقمه های چاق و نرمی هستند که می توانند صدها دوست خود را در مناطق مختلف استخدام کنند. این موضوع از منظر قدرت طلبان در وزارت کشور بسیار مهم است و تلاش می کنند تا این جایگاه را به دست آورند.

وی با یادآوری اینکه وزارت کشور محل قدرت جویی نیست، افزود: وزارت کشور حوزه ای است که با مردم در ارتباط است و از طریق استانداران و معاونان آنها ارتباط چهره به چهره دارند. با مردم و هماهنگی امور استان ها و ادارات کل کشور و قدرت طلبان تحت هیچ شرایطی نباید در این وزارتخانه مشارکت داشته باشند زیرا اگر به وزارت کشور بیایند دوستان خود را در مناصب و مناصب قرار می دهند. و فقرا تعجب خواهند کرد، زیرا قدرت طلبان علاقه ای به خدمت ندارند.

مومنی شناخت کافی از وزارت کشور دارد

این تحلیلگر مسائل سیاسی در رابطه با گزینه پیشنهادی وزارت کشور همچنین بیان کرد: به هر حال این گزینه شناخت کافی از حوزه ماموریت خود دارد، قبلا در حوزه نیروی انتظامی فعالیت داشته است که قسمت اصلی ماموریت وزارت کشور در رسیدگی به مسائل انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است. ایشان در یکی از مهمترین بحران های اجتماعی کشور حضور فعال داشته اند و معتقدم شناخت کافی از ماموریت های وزارت کشور دارند. البته او در گذشته نیروها و همکاران زیادی در حوزه پلیس داشته و دستش خالی از قوت نیست. اگر مجلس صلاح دید و به ایشان رای اعتماد داد، معتقدم همه افراد توانمند باید کمک کنند تا آقای مومنی به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد.

کوشکی تصریح کرد: هر چهره اصلاح طلبی درباره وزیر کشور هر چه بگوید، نظر من ارزشی ندارد و نباید وارد این بحث شود. به هر حال وزارت کشور به عنوان سکاندار اجرای تصمیمات دولت در استان ها، شهرستان ها و ادارات عمل می کند. از این منظر یک فرد جناحی و قدرت طلب در این جایگاه می تواند به کشور آسیب برساند، آن را درست درک کند و داشته باشد. دانش کافی از نیروهای ذیصلاح موجود در وزارت کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=327029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.