افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

مسن ترین حیوان باغ وحش ارم، پرویز شامپانزه ۷۲ ساله است!

  • کد خبر : 326903
مسن ترین حیوان باغ وحش ارم، پرویز شامپانزه ۷۲ ساله است!

به گزارش صبح؛ صبح دیروز سه شنبه 2 مرداد 1403 تور مطبوعاتی در باغ وحش ارم برگزار شد. در ابتدای این برنامه خبرنگاران به همراه قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم از قسمت های مختلف این مجموعه بازدید کردند. محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران گفت: طرح جامع باغ وحش تدوین شده و بر اساس آن […]

به گزارش صبح؛ صبح دیروز سه شنبه 2 مرداد 1403 تور مطبوعاتی در باغ وحش ارم برگزار شد.

در ابتدای این برنامه خبرنگاران به همراه قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم از قسمت های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران گفت: طرح جامع باغ وحش تدوین شده و بر اساس آن محوطه های مختلفی در باغ وحش ساخته می شود.

وی شرایط بهسازی و بازسازی باغ وحش را بر اساس استانداردهای روز اروپا عنوان کرد و اظهار داشت: در ساخت و راه اندازی مجدد باغ وحش ارم به جزئیات علمی توجه شده است و تمام تلاش خود را برای ساخت قفس ها به کار گرفته ایم. جایی که حیوانات بیشتر شبیه محل زندگی خود هستند.

مدیر باغ وحش ارم بر کل سند باغ وحش ارم تاکید کرد و اظهار داشت: با همکاری مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کارگروه آموزشی را در باغ وحش ارم تهران آماده کردیم که وظیفه تربیت مربیان، حیوانات و بازدیدکنندگان را بر عهده دارد.

وی در خصوص ترکیب این کارگروه آموزشی گفت: این کارگروه آموزشی تلفیقی از چند کارگر جوان و دانشگاهیان برتر کشور است. این کارگروه به حد علمی رسیده است که اخیراً از چندین کشور سیا برای همکاری در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و سایر مسائل آموزشی دعوت شدیم.

در حاشیه این بازدید نشست خبری کوتاهی نیز برگزار شد. مدیر باغ وحش ارم در این نشست خبری گفت: تمامی برنامه ها و اهداف پیش روی ما توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده است.

مدیر باغ وحش ارم گفت: پس از بررسی دقیق زیستگاه شامپانزه ها، طرح ویژه ای برای زیستگاه این حیوان در باغ وحش ارم کشیدیم و مقرر شد طبق طراحی این مکان به صورت جزیره ای ساخته شود.

وی در ادامه ادامه داد: مذاکراتی برای تبادل گونه های جانوری بین باغ وحش ها انجام شد و با هر مرکز مجازی تایید می کنند که امکان انتقال حیوانات وجود دارد، ما به دنبال انحصار حیوانات نیستیم و هدف ما درآمد نیست، آموزش است. .

محمدی افزود: با توجه به کهولت سن شیر پراید در باغ وحش ارم، یک شیر جوان را برای اسکان شیرهای جدید به مجموعه اضافه کردیم و در گام بعدی در نظر داریم پلی کلینیک حیات وحش راه اندازی کنیم.

مدیر باغ وحش ارم درباره درمان مار پلنگ سیاه در این مجموعه گفت: خوشبختانه درمان این مار کمیاب در مجموعه باغ وحش ارم با موفقیت انجام شده است و این امر بر اساس تلاش متخصصان برجسته علمی سازمان است. کشور

وی همچنین از گسترش طرح پرورش گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، بز کامل و مرال ایرانی در باغ وحش ارم خبر داد و گفت: همچنین مکاتباتی در خصوص پرورش پلنگ ایرانی در اسارت انجام شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در باغ وحش ارم حدود 80 گونه و بیش از 400 حیوان وجود دارد، گفت: 60 درصد حیوانات باغ وحش ارم پیر هستند و پرویز، شامپانزه ای 72 ساله، مسن ترین آنهاست .

مدیر باغ وحش ارم گفت: متاسفانه علیرغم تمام تلاش های باغ وحش ارم در راستای ماموریت و اهداف خود، برخی از سازمان های مرتبط مدتی است که مجوز یک مجتمع نگهداری از حیوانات در مجاورت مجتمع ارم را صادر می کنند و حتی با احتمال انتقال بیماری های مشترک بین مراکز نگهداری از حیوانات، از این موضوع کوتاهی نکرده و سعی در رفع موانع دارند.

محمدی در پایان بیانیه خود تصریح کرد: طبق الزامات قانونی و قوانین بین المللی باغ وحش، فاصله مجاز بین باغ وحش ها حداقل 25 مایل معادل 40 کیلومتر است، اما به این موضوع توجهی نشده و انتظار می رود سازمان های مرتبط بدون توجه به این موضوع، مجوز باغ وحش را برای عدم صادرات حیوانات جدید صادر خواهد کرد زیرا این امر منجر به توسعه اهداف آموزشی، حفاظتی و تحقیقاتی در باغ ارم می شود.

منبع: زیرنویس




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.