افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

تا پایان سال، لبخندهای بزرگ بر روی لبان شما خواهد بود!

  • کد خبر : 326814
تا پایان سال، لبخندهای بزرگ بر روی لبان شما خواهد بود!

پس از دوشنبه سیاه و سقوط شدید بازارهای مالی و افزایش نگرانی ها در مورد ورود اقتصاد آمریکا به رکود، اکنون فدرال رزرو فشار زیادی را برای کاهش نرخ بهره احساس می کند. در هفته های اخیر، مقامات مختلف فدرال رزرو بارها از احتمال کاهش این نرخ در ماه های آینده صحبت کرده اند. یکی […]

پس از دوشنبه سیاه و سقوط شدید بازارهای مالی و افزایش نگرانی ها در مورد ورود اقتصاد آمریکا به رکود، اکنون فدرال رزرو فشار زیادی را برای کاهش نرخ بهره احساس می کند. در هفته های اخیر، مقامات مختلف فدرال رزرو بارها از احتمال کاهش این نرخ در ماه های آینده صحبت کرده اند. یکی از آنها رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا است که معتقد است پس از کاهش تورم در ماه های اخیر، بالاخره زمان کاهش نرخ بهره فرا رسیده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

بحث در مورد کاهش نرخ بهره آمریکا ادامه دارد

به گزارش اسمارتک نیوز و به نقل از بارون هابوستیک معتقد است که اقتصاد آمریکا به شرایطی رسیده است که به زودی می تواند از نرخ بهره بالای خود فاصله بگیرد.

فدرال رزرو برای تورم 2 درصد هدف گذاری کرده است و در ماه های اخیر شاهد کاهش نرخ تورم تا این نقطه بوده ایم. همانطور که گزارش دادیم، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) جولای نیز از 2.7 درصد در ژوئن به 2.2 درصد کاهش یافت که رقم امیدوارکننده ای است و احتمالاً دست فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره باز می گذارد.

علیرغم این چشم انداز، Bostick معتقد است که هنوز باید با احتیاط عمل کرد زیرا برای کاهش نرخ بهره باید داده های مختلف سنجیده شود.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس متخصصان مالی آفریقایی آمریکایی گفت:

اگر ما شروع به کاهش نرخ بهره کنیم و مجبور به افزایش مجدد آن شویم، واقعاً بد خواهد بود. چنین چیزی باعث ایجاد انواع بی اعتمادی می شود. اما کاهش نرخ بهره نزدیک است. اگر اقتصاد همانطور که من انتظار دارم تکامل یابد، تا پایان سال همه شما لبخندهای بزرگتری بر لبان خود خواهید داشت.

یکی از مهمترین موضوعاتی که سیاستمداران آمریکایی روی آن تمرکز می کنند، موضوع تورم است. دونالد ترامپ به عنوان بخشی از وعده های انتخاباتی خود وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد با تورم مبارزه خواهد کرد.

فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی جهان

پس از شیوع کرونا، بسیاری از بانک های مرکزی برای مقابله با تهدیدات اقتصادی به افزایش نرخ بهره متوسل شدند. این سیاست در برخی کشورها موثر بوده و اکنون به کاهش نرخ سود پرداخته اند.

بانک مرکزی انگلیس در اوایل ماه جاری برای اولین بار در چهار سال گذشته نرخ بهره را کاهش داد. سایر بانک های مرکزی از جمله بانک کاندا نیز در ماه های اخیر رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده اند. این در حالی است که برخلاف انتظار عمومی، بانک مرکزی آمریکا هنوز تصمیمی برای کاهش نرخ بهره نگرفته است و در نشست جولای خود این نرخ را در بالاترین سطح در 23 سال گذشته نگه داشته است.

در مجموع به نظر می رسد هدف فدرال رزرو جلوگیری از ورود اقتصاد کشور به رکود است. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که رکود دیر یا زود در آمریکا رخ خواهد داد. رویدادی که می تواند بر قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-14 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.