افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال از بین بردن گوگل است. امکان جداسازی اندروید و کروم

  • کد خبر : 326520
وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال از بین بردن گوگل است. امکان جداسازی اندروید و کروم

به گفته بازار، پس از اینکه دادگاه گوگل را به عنوان انحصار در بازار جستجوی آنلاین به رسمیت شناخت، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال بررسی راه حل های متعددی برای حل این مشکل است. گزارش های جدید بلومبرگ و نیویورک تایمز نشان می دهد که وزارت دادگستری ممکن است پیشنهاد تجزیه گوگل، به […]

به گفته بازار، پس از اینکه دادگاه گوگل را به عنوان انحصار در بازار جستجوی آنلاین به رسمیت شناخت، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در حال بررسی راه حل های متعددی برای حل این مشکل است. گزارش های جدید بلومبرگ و نیویورک تایمز نشان می دهد که وزارت دادگستری ممکن است پیشنهاد تجزیه گوگل، به ویژه سیستم عامل اندروید و مرورگر وب کروم را بدهد.

گوگل در آستانه فروپاشی اجباری است. اندروید و کروم می توانند مستقل شوند

این دو محصول به دلیل نقشی که در تقویت سلطه گوگل در بازار جستجوی آنلاین ایفا می کنند توجه ها را به خود جلب کرده اند. با قرار دادن موتور جستجوی گوگل به عنوان پیش فرض در بسیاری از محصولات، انحصار این شرکت در بازار جستجو تقویت شده است. هنوز مشخص نیست که دولت آمریکا می خواهد از شر هر دو محصول خلاص شود یا فقط یکی از آنها، اما این یکی از گزینه های جدی مورد بحث است.

در صورت انجام این جدایی، اندروید و کروم ممکن است به شرکت‌های جداگانه تبدیل شوند. علاوه بر این، گزینه های دیگری نیز در نظر گرفته می شود، مانند جدا کردن بخش تبلیغات گوگل (به ویژه تبلیغات متنی AdWords) یا اعمال الزامات برای سازگاری با سایر موتورهای جستجو.

گزینه دیگر این است که گوگل را مجبور کنید داده های خود را به رقبایی مانند Bing یا DuckDuckGo مایکروسافت تحویل دهد یا مجوز دهد. راه حل های کمتر افراطی شامل منع قراردادهای انحصاری است که موتور جستجوی پیش فرض را تعیین می کند.

دولت همچنین ممکن است سعی کند از اجبار وب سایت ها به استفاده از محتوای آنها در برخی محصولات هوش مصنوعی Google برای نمایش در نتایج جستجو جلوگیری کند.

این راه حل ها هنوز در دست بررسی است و هیچ کدام نهایی نشده است. دولت و گوگل که قصد دارد به این حکم اعتراض کند، باید در ماه سپتامبر به دادگاه بازگردند. پیش از این در مقاله ای مسیری را که گوگل در پرونده ضدانحصار وزارت دادگستری طی می کند را توضیح دادیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.