افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
5

متروی مسکو 5 ایستگاه زیبای مترو را با عکس ارائه می دهیم.

  • کد خبر : 326420
متروی مسکو 5 ایستگاه زیبای مترو را با عکس ارائه می دهیم.

متروی مسکو نه تنها یک سیستم حمل و نقل، بلکه یک اثر هنری، یک موزه زیرزمینی و نماد تاریخ و فرهنگ روسیه است. این سیستم مترو با ایستگاه هایی که شبیه یک موزه کوچک هستند، نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل مسافران است، بلکه یکی از محبوب ترین ها نیز می باشد. جاذبه […]

متروی مسکو نه تنها یک سیستم حمل و نقل، بلکه یک اثر هنری، یک موزه زیرزمینی و نماد تاریخ و فرهنگ روسیه است. این سیستم مترو با ایستگاه هایی که شبیه یک موزه کوچک هستند، نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل مسافران است، بلکه یکی از محبوب ترین ها نیز می باشد. جاذبه های گردشگری مسکو و روسیه نیز در نظر گرفته شده است. در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کنشما را به سفری جذاب در قلب متروی مسکو می بریم و پس از شرح مختصری از تاریخچه مترو مسکو، 5 تا از زیباترین ایستگاه های متروی مسکو را به شما معرفی می کنیم. برای کشف این گنج پنهان در زیرزمین های مسکو با ما همراه باشید.

تاریخچه مترو مسکو از ابتدا تا امروز

تاریخچه اولین طرح ها و اجرای متروی مسکو به زمان تزار نیکلاس دوم برمی گردد، اما وقوع جنگ جهانی اول و انقلاب روسیه اجرای آن را به تعویق انداخت. با استقرار دولت شوروی و تلاش برای برقراری نظم و ثبات، ایده ساخت مترو دوباره مطرح شد. در سال 1931 طرح ساخت اولین خطوط مترو تصویب شد و لازار کاگانوویچ مسئول طراحی این خطوط بود. برای بهره مندی از تجارب سایر کشورها، مشاورانی از انگلستان وارد پروژه شدند. مهندسان بریتانیایی بر جنبه های فنی و عملکردی پروژه تمرکز کردند، در حالی که شوروی مسئول طراحی های هنری و اجرای پروژه بود.

با وجود همکاری اولیه با انگلیس، این همکاری به دلیل اتهامات جاسوسی علیه برخی مهندسان انگلیسی پایان یافت. با این حال، شوروی با اعتماد به توانایی های مهندسان ملی خود به پروژه ادامه داد. در سال 1935 اولین خط مترو مسکو با 13 ایستگاه به بهره برداری رسید. در طول جنگ جهانی دوم، متروی مسکو نقش مهمی ایفا کرد. برخی از ایستگاه های آن تبدیل به هاستل، بیمارستان و حتی مکان های ملاقات مهم شدند.

یکی از ویژگی های متمایز مترو مسکو طراحی هنری زیبای ایستگاه های آن است. استفاده از رنگ های روشن، متریال های گران قیمت و تزئینات هنری فضایی باشکوه و دلنشین را در فصول سال به وجود آورده است. این طرح ها با هدف ایجاد احساس امید و آینده نگری در میان مردم شوروی ساخته شده است. با گذشت زمان متروی مسکو به یکی از نمادهای مهم شهر مسکو و روسیه تبدیل شد و طراحی منحصر به فرد ایستگاه متروی مسکو هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند.

برای اطلاع از ایستگاه های مترو مسکو و دسترسی به نقشه عظیم و گسترده آن می توانید به سایت مترو مسکو رجوع شود

مترو Komsomolskaya در مسکو Komsomolskaya

ایستگاه Komsomolskaya که در 15 مه 1935 افتتاح شد، به نام کارگران جوان کومسومول نامگذاری شد. این نام به افتخار اعضای گروه کمونیست اتحاد جماهیر شوروی که فداکارانه در ساخت این ایستگاه شرکت داشتند انتخاب شد. ایستگاه Komsomolskaya به عنوان یکی از زیباترین ایستگاه های مترو در مسکو شناخته می شود و توسط معمار مشهور الکسی ویکتورویچ شاوشف (طراح مقبره لنین) طراحی شده است. طراحی این ایستگاه با در نظر گرفتن ویژگی های خاص آن بیشتر یادآور کاخ های باشکوه و حتی ایستگاه متروی مسکو است!

مترو Komsomolskaya یکی از زیباترین ایستگاه های متروی مسکو است

میدان انقلاب مسکو مترو میدان انقلاب

این ایستگاه متروی مسکو، که در 13 مارس 1938 به بهره برداری رسید، نه تنها یک ایستگاه مترو بود، بلکه بخشی از پروژه بزرگتر تئاتر آکادمی بولشوی بود. ایستگاه متروی میدان انقلاب مسکو در ابتدا طراحی ساده ای داشت. اما هماهنگ کننده پروژه بر نصب مجسمه های زیادی اصرار داشت که این ایستگاه را به مکانی مجلل و پر زرق و برق تبدیل کرد. ایستگاه میدان انقلاب به دلیل طراحی خاص و جذاب خود همواره توجه بسیاری را به خود جلب کرده و به یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری مسکو و روسیه تبدیل شده است.

ایستگاه مترو میدان انقلاب در مسکو

Mayakovskaya مترو Mayakovskaya

ایستگاه مایاکوفسکایا در 11 سپتامبر 1938 به بهره برداری رسید و به گفته برخی، زیباترین ایستگاه در شبکه مترو مسکو محسوب می شود. طراحی این ایستگاه شامل طاق های بیضی شکل با دو ردیف ستون است. در طاق راهرو 34 سوراخ بیضی شکل وجود دارد که با نور و موزاییک آبی تزئین شده است. این موزاییک ها کار هنرمند A. Deineka است. ستون ها و طاق ها از فولاد ضد زنگ پوشانده شده اند. اگرچه این ایستگاه در زمان استالین طراحی شده است، اما به دلیل طراحی پیشرفته به عنوان نمونه ای از سبک آرت دکو شناخته می شود.

ایستگاه مترو مایاکوفسکی در مسکو

Novozlobodskaya | نووسلوبودسکایا

ایستگاه Novozlobodskaya در 30 مارس 1952 افتتاح شد و به عنوان یکی از مهم ترین ایستگاه های مترو در مسکو شناخته می شود. این ایستگاه به خاطر 32 قاب تزئینی روی ستون هایش که با شیشه های رنگی و نقاشی های هنری تزئین شده است، مشهور است. تمام این قاب ها توسط هنرمند مشهور شوروی پاول کورین طراحی شده است.

Novozlobodskaya، یک ایستگاه مترو در مسکو

کیفسکایا | کیفسکایا

این ایستگاه که به مناسبت سیصدمین سالگرد اتحاد اوکراین با روسیه طراحی شده است، در 14 مارس 1954 مورد بهره برداری قرار گرفت. کیفسکایا ترکیبی از عظمت و سادگی را به نمایش می گذارد و نقاشی های دیواری روی ستون های ایستگاه زندگی مردم را به تصویر می کشد. مردم اوکراین این تابلوها با گچ بری های سنگین و زیبا قاب بندی شده اند که بر زیبایی این آثار افزوده است. زیبایی این ایستگاه و طراحی منحصر به فرد اجزای مختلف آن نظر و تحسین همگان را به خود جلب می کند.

کیفسکایا، مسکو

ایستگاه های متروی مسکو که هر بیننده ای را به وجد می آورد!

در این مطلب 5 مورد از زیباترین و محبوب ترین ایستگاه های مترو مسکو را معرفی می کنیم. هر کدام از این ایستگاه ها داستانی برای گفتن دارند و هر گوشه از آنها گواهی بر خلاقیت و نبوغ معماران و هنرمندانی است که در ساخت آنها مشارکت داشته اند. بدون شک متروی مسکو یکی از زیباترین و منحصر به فردترین سیستم های حمل و نقل زیرزمینی در جهان است که همه تماشاگران را به وجد می آورد. اگر قرار است با آن باشد خرید بلیط هواپیما مسکو و رزرو هتل در مسکو با رفتن به این شهر، دوست دارید از کدام یک از ایستگاه های معرفی شده دیدن کنید؟

سوالات متداول در مورد مترو مسکو

بهترین زمان برای بازدید از ایستگاه های مترو مسکو چه زمانی است؟

بهار و تابستان که مسکو شرایط آب و هوایی بسیار مساعدی دارد بهترین زمان برای سفر به مسکو است.

کدام ایستگاه متروی مسکو را می توان زیباترین ایستگاه مترو دانست؟

آیا موارد ارائه شده در این مقاله بهترین و زیباترین ایستگاه های مترو مسکو هستند؟

چگونه به مسکو سفر کنیم؟

با خرید تور روسیه و یا خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در مسکو می توانید به شهر تاریخی و زیبای مسکو سفر کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.