افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

آیا می دانید بهترین آلارم تلفن برای بیدار شدن چیست؟

  • کد خبر : 326392
آیا می دانید بهترین آلارم تلفن برای بیدار شدن چیست؟

به گزارش رکنا، بسیاری از ما صبح ها با آهنگ زنگ موبایل بعد از تنظیم از خواب بیدار شدیم. این زنگ‌ها معمولاً صدای آزاردهنده‌ای دارند، بنابراین از شنیدن آن‌ها در ساعات دیگر در هر زمان دیگر مضطرب می‌شویم. محققان استرالیایی برای تعیین بهترین راه برای بیدار شدن یک مطالعه جدید نشان داد که آلارم‌های ملایم […]

به گزارش رکنا، بسیاری از ما صبح ها با آهنگ زنگ موبایل بعد از تنظیم از خواب بیدار شدیم. این زنگ‌ها معمولاً صدای آزاردهنده‌ای دارند، بنابراین از شنیدن آن‌ها در ساعات دیگر در هر زمان دیگر مضطرب می‌شویم.

محققان استرالیایی برای تعیین بهترین راه برای بیدار شدن یک مطالعه جدید نشان داد که آلارم‌های ملایم و آهنگین، افراد را در صبح به طور موثرتری از خواب بیدار می‌کنند، در حالی که بوق‌های بلند و آلارم‌ها باعث خواب‌آلودگی افراد می‌شوند.

به گزارش یورونیوز، برای انجام این تحقیق، دکتر استوارت مک فارلین از مؤسسه فناوری سلطنتی ملبورن و همکارانش ابتدا 50 شرکت کننده را انتخاب کردند تا یک نظرسنجی درباره ساعت زنگ دار و توصیف وضعیت خواب صبحگاهی آنها انجام دهند.

هر فرد نوع آهنگی را که برای بیدار شدن انتخاب کرده بود مشخص کرد و همچنین سطح هوشیاری و خواب آلودگی خود را بر اساس معیارهای استاندارد در اختیار تیم ارزیابی مطالعه قرار داد.

بر اساس نتایج این مطالعه که در مجله علمی “Plos One” منتشر شده است، هشدارهای بلند می توانند در اول صبح استرس زیادی را در سراسر بدن ایجاد کنند. بیدار شدن با صدای خیلی بلند ضربان قلب شما را افزایش می دهد، بنابراین حتی اگر خواب خوبی داشته باشید، بیدار شدن ناگهانی می تواند روز شما را خراب کند و نتیجه معکوس داشته باشد.

استوارت مک فارلین، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید خواب‌آلودگی صبحگاهی، که به عنوان «اینرسی خواب» نیز شناخته می‌شود، یک مشکل جدی در دنیای شلوغ و 24 ساعته ما است.

او می افزاید: «اگر به درستی از خواب بیدار نشوید، عملکرد کاری شما تا 4 ساعت تحت تأثیر قرار می گیرد که می تواند عواقب بدتر و بزرگ تری در آینده داشته باشد».

بنابراین، هنگام بیدار شدن از خواب چه آهنگی را باید به عنوان آهنگ زنگ روی تلفن خود قرار دهید؟

محققان می گویند بهتر است از بوق، بوق و انواع آلارم های بلند و خشن خودداری کنید. این صداها احتمالاً فعالیت مغز ما را مختل می کنند و ما را به درستی بیدار نمی کنند.

در مقاله خود، نویسندگان این مطالعه بیان می‌کنند که به‌جای این زنگ‌های خشن و هشداردهنده، «صدای ملودیک‌تر، مانند «ارتعاشات خوب» از «بیچ بویز» یا «نزدیک‌تر به من» اثر «کور» می‌تواند به ما کمک کند بیشتر بیدار شویم. . در واقع.» برای عبور

بر اساس این گزارش

منبع: فرارو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=326392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.