افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

از بازگشت بازنشستگان به کار تا بحث افزایش سن بازنشستگی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 32635
از بازگشت بازنشستگان به کار تا بحث افزایش سن بازنشستگی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تغییرات سن بازنشستگی بر اساس شرایط حوزه کسب و کار و تغییر جمعیت، اظهار داشت: بی ثباتی صندوق ناشی از کاهش ضریب حمایتی از حدود 4.2 بوده در حالی که تغییراتی متناسب با افزایش امید به زندگی از حدود 55 تا 21 […]

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تغییرات سن بازنشستگی بر اساس شرایط حوزه کسب و کار و تغییر جمعیت، اظهار داشت: بی ثباتی صندوق ناشی از کاهش ضریب حمایتی از حدود 4.2 بوده در حالی که تغییراتی متناسب با افزایش امید به زندگی از حدود 55 تا 21 سال به حدود 21 سال افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش امید به زندگی، زمان اشتغال مردم کاهش یافته و این به معنای بی توجهی به سرمایه های ملی است، افزود: به جای استفاده از این فرصت، چالش هایی برای صندوق به وجود آمده است. در عین حال به عنوان یکی از چالش های بازنشستگی پیش از موعد مشخص شد که بیش از 50 درصد بازنشستگی های ما به دلیل خروج از نیروی کار و خروج از بخش تجاری بوده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: نباید از اصلاحات بیمه ای و محاسباتی که در سیاست های ابلاغی امام تاکید شده است غافل شویم زیرا هر اتفاقی بیفتد ما تعهدات بین نسلی آینده را مصرف می کنیم و این به ضرر همه است. این اصلاحات باید با توجه به شرایط در سیستم بیمه انجام شود بیاورید جامعه ایجاد خواهد شد.

موسوی درباره اصلاحات پارامتریک و افزایش سن بازنشستگی گفت: در اصلاح پارامتریک یا متریک قطعا نوسان وجود دارد. بیاورید البته این اصلاحات باید در همه ارکان اتفاق بیفتد، نه فقط کارگران، بلکه باید همه بخش های نظام بیمه را پیش بینی کنیم و اصلاحات را با توجه به شرایط ملی که در کشور داریم بسنجیم و اصلاحات همه جانبه ای انجام شود که با این اصلاحات بخشی از مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارها توسعه پوشش بیمه ای برای آحاد جامعه است. مجبور شدیم پوشش بیمه ای بگیریم. با تلاش همکاران در حوزه بیمه اتفاق خوبی افتاده است.

وی گفت: هر اصلاحی که در قانون انجام می شود با شیب ملایمی اتفاق می افتد. علاوه بر این، بسیاری از بازنشستگان پیش از موعد با تمایل به کار برمی گردند. در برنامه هفتم یک سری اصلاحات داریم تا بازنشستگان بتوانند سر کار برگردند و در عرصه تجارت فعال شوند که البته پیشنهاد دادیم و امیدواریم مورد قبول واقع شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.