افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
12

آینده درمان

  • کد خبر : 3261
آینده درمان

توسط جیمز جوردانو، دکترا، به گفته کارا مایر رابینسون در طول 20 سال گذشته، ما شاهد پیشرفت های بزرگی در گزینه های درمانی اختلال افسردگی اساسی بوده ایم. اکنون می‌دانیم که افسردگی برای همه یکسان نیست. ایده این است که آنچه در نوروشیمی یک فرد اتفاق می افتد را شناسایی و تشخیص دهیم تا بتوانیم […]


توسط جیمز جوردانو، دکترا، به گفته کارا مایر رابینسون

در طول 20 سال گذشته، ما شاهد پیشرفت های بزرگی در گزینه های درمانی اختلال افسردگی اساسی بوده ایم.

اکنون می‌دانیم که افسردگی برای همه یکسان نیست. ایده این است که آنچه در نوروشیمی یک فرد اتفاق می افتد را شناسایی و تشخیص دهیم تا بتوانیم درمان خود را به گونه ای هدف قرار دهیم که به طور خاص برای آنها کار کند.

پیشرفت در درمان مبتنی بر شواهد

دارودرمانی در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. ما دامنه و تمرکز دارو درمانی را با توسعه داروهای ضد افسردگی انتخابی یا تخصصی تر و ترکیب آنها به روش های جدید، با عوارض جانبی کمتر، بهبود بخشیده ایم.

امروزه دارو درمانی ممکن است شامل داروهای جدیدتر مانند سیتالوپرام (سلکسا) و اسیتالوپرام (لکساپرو) و همچنین داروهای موجود مانند فلوکستین (پروزاک) و سرترالین (زولوفت) باشد.

هنگامی که با روان درمانی ترکیب می شود، بهترین نتیجه را دارد، همانطور که شواهد فراوان تأیید می شود. اکنون می دانیم که مؤثرترین و کارآمدترین انواع درمان به نظر می رسد درمان شناختی-رفتاری و روان پویشی باشد.

برای افرادی که افسردگی آنها به روان درمانی و دارو درمانی مقاوم است، پزشکان ممکن است از درمان تشنج الکتریکی (ECT) استفاده کنند. نسخه امروزی ECT بسیار خاص تر است و عوارض جانبی کمتری دارد. معمولاً برای افرادی که افسردگی شدید و مقاوم به دارو با ویژگی های دوقطبی دارند، اختصاص داده می شود.

درمان های جدیدتر

بسیاری از روش های درمانی جدید معرفی شده اند که منجر به پیشرفت های عمده ای برای بیماران شده است.

کتامین

یک درمان جدیدتر شامل داروی کتامین است که در گذشته به عنوان بیهوشی استفاده می شد و مزایای قوی دارد. این یک رویکرد نسبتا جدید است. حدود 5 سال است که وجود دارد.

کتامین درمانی گره مغز و اتصال شبکه شما را بازنشانی می کند تا بسیاری از علائم و نشانه های افسردگی را کاهش دهد، اگر نگوییم از بین برود. بسیاری از بیماران تسکین طولانی مدت دارند و در برخی موارد بهبود می یابند.

کتامین درمانی ممکن است به اندازه یک دوز واحد انجام شود. یا ممکن است چندین دوز در یک دوره زمانی کوتاه باشد. اما باید تحت نظر پزشک انجام شود. در حالی که معمولاً درمان سرپایی است، دوز مناسب و حمایت از بیمار با استفاده از کتامین بسیار مهم است.

این اولین داروی انتخابی نیست زیرا اثرات نسبتاً عمیقی بر مغز دارد و باید با احتیاط مصرف شود. در حال حاضر از آن برای افسردگی شدید مقاوم به درمان استفاده می شود. اما یک بحث مداوم وجود دارد که افراد مبتلا به افسردگی شدید ممکن است به خوبی از آن در مراحل اولیه درمان استفاده کنند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.