افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

مجموعه ای از مشکلات تیراندازی مکرر؛ نیاز به اردوی ملی گرایان در خارج از کشور.

  • کد خبر : 32593
مجموعه ای از مشکلات تیراندازی مکرر؛  نیاز به اردوی ملی گرایان در خارج از کشور.

به گزارش اسمارتک نیوز، برای کسب عنوان قهرمانی جهان و المپیک باید سکو و محیطی مناسب آماده شود، قهرمان علاوه بر تلاش و تمرین باید به امکانات و ابزار حرفه ای نیز دسترسی داشته باشد تا بتواند در فضایی برابر و متعادل با حریفان خود رقابت کند. فدراسیون تیراندازی مدت هاست با مشکلات زیادی دست […]

به گزارش اسمارتک نیوز، برای کسب عنوان قهرمانی جهان و المپیک باید سکو و محیطی مناسب آماده شود، قهرمان علاوه بر تلاش و تمرین باید به امکانات و ابزار حرفه ای نیز دسترسی داشته باشد تا بتواند در فضایی برابر و متعادل با حریفان خود رقابت کند.

فدراسیون تیراندازی مدت هاست با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و همچنان با آنها دست و پنجه نرم می کند. این مشکلات نه تنها در مقاطع مختلف حل نشد، بلکه به دلیل تحریم ها و افزایش هزینه ها به حدی افزایش یافت که صدای قهرمانان و مدال آوران این رشته به گوش رسید.

کسانی که با رشته تیراندازی آشنا هستند به خوبی می دانند که در این رشته اختلاف میلی متری وجود دارد و همین امر چهره یک قهرمان را در مسابقات المپیک و جهانی مشخص می کند. تیراندازی با توجه به ویژگی هایی که دارد نیازمند عوامل خاصی است تا قهرمانان به افتخار و مدال در این رشته دست یابند. متأسفانه قهرمانان ایرانی به دلیل تحریم ها علیه کشورمان از بسیاری امکانات و تجهیزات به روز محروم هستند و عملاً نمی توانند در طول سال همگام باشند. شاید تنها راه برون رفت از این فشار سفر به آلمان و حضور در کمپ ها و اردوهای هانوفر باشد تا قهرمانان کشورمان بتوانند گلوله ها و فشنگ های سبک اثبات شده را تهیه کنند و با آنها تمرین کنند.

اینکه ورزشکاران تیراندازی کشورمان نمی توانند در کنار سایر ورزشکاران مطرح بین المللی و المپیکی تمرین کنند، واقعیتی جدی و قابل تامل است، زیرا از یک سو انتظار کسب مدال و افتخار از آنان می رود و از سوی دیگر نحوه و شرایط تمرین به هیچ وجه قابل مقایسه با ورزشکاران خارجی نیست. به جرات می توان گفت که قهرمانان خارجی ساعت ها با بهترین فشنگ ها و گلوله های ورزشی استاندارد تمرین می کنند و دلیل آن هم این است که تیراندازان کشورمان به دلیل کمبود این امکانات یا باید تمرینات خشک را در برنامه خود قرار دهند و یا در تمرینات پر استرس باید با مهمات محدودی که در اختیار دارند دست و پنجه نرم کنند که همه اینها بر بعد روحی و روانی و البته آمادگی قهرمانان تاثیر منفی می گذارد.

متاسفانه عدم اعزام تیم ملی تیراندازی ایران به آلمان و نرسیدن به اردوی هانوفر باعث شد تا در آستانه بازی های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک فشار مضاعفی بر دوش قهرمانان کشورمان وارد شود و باید دید مسئولان در این شرایط چه تدابیری اتخاذ خواهند کرد.

قرار بود فدراسیون تیراندازی تیم ملی تفنگ و تپانچه را خردادماه به اردوی تدارکاتی هانوفر اعزام کند تا تیراندازان آماده کننده مسابقات جهانی آمادگی بیشتری برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک داشته باشند که این اردو لغو شد. اردوهای برون مرزی برای ملی پوشان برای ارتقای سلاح و تجهیزات بسیار مهم است و با توجه به اینکه تیم ملی مدت هاست به هیچ اردوی برون مرزی اعزام نشده است، قطعا برگزاری اردوی برون مرزی در فاصله کم مسابقات کسب سهمیه المپیک و بازی های آسیایی ضروری است.

حضور مسئولان کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی تیراندازی و بررسی شرایط قهرمانان کشورمان نشان از درک این حساسیت دارد. از سوی دیگر وزارت دفاع نیز در این مدت تلاش کرد تا در حد امکانات و بضاعت قهرمانان کشورمان را همراهی کند تا جایی که بخشی از فشنگ های سبک آنها تهیه شد و در ورود سلاح ها و مهمات ورزشی جدید نیز همکاری کردند که باید مورد بررسی مسئولان قرار گیرد.

قهرمانان تیراندازی ورزشکارانی درونگرا هستند که با توجه به شرایط و ویژگی های این رشته معمولا اعتراض و گلایه ای ندارند و سعی می کنند با حفظ آرامش مسیر قهرمانی را طی کنند اما اگر از آنها انتظار مدال و سکوهای قهرمانی داشته باشیم باید آمادگی لازم را برای این رقابت سخت فراهم کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.