افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

افزایش تولید روزانه بنزین در پالایشگاه تهران تا خرداد 1404.

  • کد خبر : 325387
افزایش تولید روزانه بنزین در پالایشگاه تهران تا خرداد 1404.

به گزارش بازار، محسن ایرانزاد مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: از سال گذشته مقدمات ساخت مدرسه در روستای گلحصار را آغاز کرده ایم و در تلاش هستیم تا این مدرسه برای مردم این روستا قابل استفاده باشد اکتبر. امسال وی افزود: پالایشگاه تهران بنا به مسئولیت های اجتماعی خود از این پس […]

به گزارش بازار، محسن ایرانزاد مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در جمع خبرنگاران گفت: از سال گذشته مقدمات ساخت مدرسه در روستای گلحصار را آغاز کرده ایم و در تلاش هستیم تا این مدرسه برای مردم این روستا قابل استفاده باشد اکتبر. امسال

وی افزود: پالایشگاه تهران بنا به مسئولیت های اجتماعی خود از این پس هر سال یک یا دو مدرسه در تلاش است.

ایرانزاد با بیان اینکه 0.6 درصد از آب شرب تهران در پالایشگاه تهران مصرف می شود، گفت: در حال مذاکره با آبفای تهران هستیم تا به جای دریافت و مصرف آب شهری در پالایشگاه بتوانیم پسماندهای آب را دریافت و جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این برای کاهش شعله ور شدن جزئی پالایشگاه، پیمانکار انتخاب شده و به زودی پروژه ای در این زمینه اجرایی می شود.

مدیرعامل پالایشگاه تهران از پیشرفت 86 درصدی پروژه CCR این پالایشگاه خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، تولید روزانه بنزین در پالایشگاه تهران از پایان خرداد 1404 به میزان یک میلیون و 500 هزار لیتر افزایش می‌یابد. بنزین تولیدی این پالایشگاه از بنزین معمولی به بنزین یورو 4 تبدیل می شود که شاخص هایی نزدیک به بنزین سوپر دارد.

وی افزود: در نظر داریم پس از اتمام پروژه ارتقای کیفی تولید بنزین پالایشگاه، چند پمپ بنزین در تهران خریداری کنیم و در این جایگاه ها بنزین یورو 4 تولیدی پالایشگاه تهران به عنوان برند عرضه شود.

ایرانزاد ضریب پیچیدگی فعلی پالایشگاه تهران را 5.5 اعلام کرد و گفت: با تکمیل پروژه CCR این ضریب پیچیدگی به 6.6 درصد می رسد و با ایجاد اتصال فیدر بین پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند، این ضریب پیچیدگی به 6.6 درصد می رسد. دو افزایش خواهد یافت. واحدها و با اجرا بر اساس طرح های مختلف این ضریب تا سال 1410 به 12 افزایش می یابد.

وی ادامه داد: پالایشگاه تهران 51 درصد از سهام پتروشیمی شازند را به مبلغ 24.7 همات خریداری کرده و با این سهم به دنبال تبدیل پالایشگاه تهران به پتروشیمی هستیم. اتصال پالایشگاه تهران و پتروشیمی شازند به صورت واحد پتروشیمی منجر به تولید محصولات جدید و سودآوری بیشتر می شود.

مدیر کل پالایشگاه نفت تهران سوزاندن 800 میلیارد تومب گاز تولیدی به عنوان سوخت در سال 1402 را به صرفه نبود و گفت: اکنون ظرفیت بارگیری روزانه این پالایشگاه 40 تانکر گاز است و گاز آن به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر می شود. مجوز صادر شده در سال 1402.

وی افزود: طرح تولید هگزان را در دستور کار داریم و با اجرای این طرح زیان سالانه 10 میلیون دلاری ناشی از جدا نشدن هگزانی که اکنون در بنزین مصرف می شود متوقف می شود و این را می فروشیم. هگزان به بازار عرضه می شود و حتی می توان از آن به عنوان خوراک استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.