افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

نکات مهم برای شستن و نگهداری پارچه کتان / لباس های تابستانی خود را مانند روز اول خوب نگه دارید

  • کد خبر : 325337
نکات مهم برای شستن و نگهداری پارچه کتان / لباس های تابستانی خود را مانند روز اول خوب نگه دارید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- لباس تابستانی با ویژگی هایی مانند رنگ های روشن و شاد، الیاف طبیعی و نخی، گشاد و روان و… شناخته می شود. در حال حاضر پارچه های مختلفی برای طراحی و ساخت لباس تابستانی استفاده می شود، اما بدون شک یکی از پرطرفدارترین پارچه های […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- لباس تابستانی با ویژگی هایی مانند رنگ های روشن و شاد، الیاف طبیعی و نخی، گشاد و روان و… شناخته می شود. در حال حاضر پارچه های مختلفی برای طراحی و ساخت لباس تابستانی استفاده می شود، اما بدون شک یکی از پرطرفدارترین پارچه های تازه فصل تابستان پارچه کتان است که بسیاری به اشتباه به آن کتان می گویند. پارچه کتان از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام ویژگی های یک پارچه عالی برای فصل تابستان را دارد. اما برای حفظ این کیفیت برای مدت طولانی تر، ارزش دارد نکاتی را در مورد نگهداری و شستن لباس های کتان رعایت کنید. در زیر بیشتر در مورد ویژگی های پارچه کتان و نحوه شستشوی آن صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کمی روی پارچه کتان.

همانطور که قبلا گفتیم پارچه کتان که برخی به اشتباه به آن کتان می گویند پارچه ای مرغوب و بادوام است که سالهاست و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه از الیاف گیاهی به نام کتان به دست می آید که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارد و به خنک شدن بدن کمک زیادی می کند.

بافت پارچه کتان به گونه ای است که قابلیت تنفس بالایی دارد و تا حد زیادی از تعریق بدن جلوگیری می کند و همه این ویژگی ها آن را به پارچه ای محبوب و پرطرفدار برای لباس های تابستانی تبدیل می کند.

کتان-3

پارچه کتان نقاط ضعفی هم دارد و آن این است که این پارچه مستعد چروک شدن است و ممکن است مقداری فرسایش داشته باشد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این دو ویژگی در مورد پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی بی دلیل نیست.

کتان-5

اصول شستشوی پارچه های کتان.

لباس های ساخته شده از پارچه کتان را می توان با دست شست و یا داخل ماشین لباسشویی انداخت، اما نکته مهم استفاده از آب سرد هنگام شستن این پارچه است. دمای بالای آب به بافت پارچه کتان آسیب می رساند.

برای شستن لباس ها از شوینده های ملایم استفاده کنید. استفاده از سفید کننده باعث از بین رفتن استحکام پارچه می شود.

– هنگام شستن لباس های کتان رنگ روشن را از لباس های رنگ های دیگر جدا کنید زیرا ممکن است تغییر رنگ دهند.

– برای شستن لباس های کتان بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید.

کتانی-1

اصول نگهداری پارچه کتان.

– پس از شستن لباس های کتان، آنها را چروک نکنید. بهتر است آنها را با آب روی چوب لباسی و در هوای آزاد آویزان کنید تا کم کم خشک شوند.

– اگر از خشک کن لباس استفاده می کنید، آن را روی سرعت کم تنظیم کنید.

– بهتر است پارچه کتان را زمانی که کمی مرطوب است اتو کنید. اگر لباس های کتانی شما کاملا خشک شده است، آن ها را با اتو بخار اتو کنید.

کتانی-7

-لکه های روی پارچه کتان معمولا با شستشوی معمولی پاک می شوند، اما لکه هایی مانند لکه های روغنی نیاز به عمل سریع و استفاده از پاک کننده های طبیعی مانند جوش شیرین و سرکه سفید دارند.

اگر به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهید صفحه مد ما را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.