افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

آغاز کریدور تجاری بین اسرائیل و عربستان سعودی؛ ساخت پل زمینی خلیج فارس به اسرائیل

  • کد خبر : 32533
آغاز کریدور تجاری بین اسرائیل و عربستان سعودی؛  ساخت پل زمینی خلیج فارس به اسرائیل

به گزارش بازار، یک مقام وزارت خارجه اسرائیل اخیرا تایید کرد که کار بر روی پروژه کریدور تجاری که این کشور را به عربستان سعودی متصل می کند آغاز شده است و حتی اگر روابط دیپلماتیک بین دو کشور به طور رسمی عادی نشود، کار ادامه خواهد داشت. Ynet در 7 جولای گزارش داد که […]

به گزارش بازار، یک مقام وزارت خارجه اسرائیل اخیرا تایید کرد که کار بر روی پروژه کریدور تجاری که این کشور را به عربستان سعودی متصل می کند آغاز شده است و حتی اگر روابط دیپلماتیک بین دو کشور به طور رسمی عادی نشود، کار ادامه خواهد داشت.

Ynet در 7 جولای گزارش داد که اسرائیل و ایالات متحده در حال کار بر روی طرحی برای ساخت یک پل زمینی تجاری مداوم هستند که اردن، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را از خلیج فارس مستقیماً به بنادر دریایی اسرائیل متصل می کند.

این رسانه به نقل از مقامات ارشد اسرائیلی نقل کرده است، اما تا کنون هیچ خبر رسمی در مورد این پروژه منتشر نشده است. لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل تایید کرد که دولت در حال کار بر روی این پروژه است که از امارات متحده عربی شروع می شود، از عربستان سعودی می گذرد و سپس به بنادر دریایی اسرائیل ختم می شود.

Ynet همچنین گزارش داد که این پروژه بعداً به بحرین و عمان نیز گسترش خواهد یافت. حیات همچنین به المانیتور گفت که ما در حال کار بر روی آن هستیم، اگرچه چارچوب زمانی برای تکمیل نداریم و ممکن است تا پایان سال جاری شاهد تکمیل این پروژه باشیم. بر اساس مجموعه ای از گزارش ها، سه سال پس از امضای توافقنامه ابراهیم توسط اسرائیل با چندین کشور حاشیه خلیج فارس، اسرائیل و عربستان سعودی به آرامی به احیای روابط نزدیک تر می شوند.

در حالی که الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در ماه می گفت که دو کشور می توانند تا پایان سال به موفقیت دست یابند. Liver Hayat اظهار داشت که این پروژه حتی بدون عادی سازی رسمی (چون پروازها بر فراز عربستان سعودی انجام می شود) نیز قابل انجام است.

اگرچه عربستان سعودی بخشی از قرارداد ابراهیم نیست، اما از زمان امضای این قرارداد در سال 2020، این پادشاهی به خطوط هوایی اسرائیل اجازه داده از حریم هوایی خود برای پرواز به امارات متحده عربی و بحرین استفاده کند. مجوز گسترش پروازها به مقاصد دیگر تا جولای 2022 صادر نشده بود.

مسیر پل زمینی برنامه ریزی شده بین اسرائیل و عربستان سعودی، انتقال کالا با کامیون بین کشورها را تسهیل می کند و انتظار می رود تجارت در سراسر منطقه را تسهیل کند.

مسیر پل زمینی برنامه ریزی شده، حمل و نقل کالا با کامیون بین کشورها را تسهیل می کند و انتظار می رود تجارت را برای کل منطقه تسهیل کند. همچنین امکان تردد گردشگران را فراهم می کند.

حیات در پاسخ به این سوال که کریدور برنامه ریزی شده سالانه چقدر تجارت را تسهیل می کند، گفت: این کریدور می تواند تجارت بین خلیج فارس و دریای مدیترانه را سریعتر و ارزان تر کند. البته در این بین المانیتور با وزارت خارجه عربستان سعودی و وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته است تا نظر خود را اعلام کنند.

کامیون‌های حامل کالا بین اسرائیل و خلیج فارس در حال حاضر می‌توانند از پل آلنبی که شهر اریحا در کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند عبور کنند، اما به دلیل رویه‌های اداری مانند هزینه‌های راننده و کاغذبازی با زمان انتظار طولانی مواجه می‌شوند.

همچنین امکان حمل کالا از طریق کانال سوئز و سپس به بنادر اروپا وجود دارد که هزینه زیادی نیز دارد. در همین راستا، Ynet با استناد به مطالعه وزارت خارجه اسرائیل و دولت آمریکا گزارش داد که پل تجاری جدید می تواند تا 20 درصد در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کند و تجارت را از چند هفته به دو تا سه روز کاهش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=32533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.